Mor og meget mere skriver:
Pensionsordningerne for ministre er ganske vist yderst favorable, men bortset fra det, så er ministrene gået 5 procent ned i løn i forbindelse med genopretningspakken. En minister tjener mellem 1,2 og 1,4 (statsministeren) mio kr. årligt. Sammenlignet med andre jobs med tilsvarende ansvar og arbejdstid er det IKKE nogen fed fidus - selv deres embedsmænd tjener mere, og det er ikke dem, der konstant skal leve med at være jaget vildt af pressen. Topchefer i det private erhvervsliv tjener LANGT mere.
Hvem er den "almindelige" dansker, som de burde være på niveau med lønmæssigt? Jeg tjener godt 360.000 årligt - arbejder i snit 37 timer om ugen - kan tilrettelægge mit arbejde, så jeg kan holde fri med mine børn de fleste aftener og weekends - har mit privatliv i fred - og er aldrig i fare for at måtte aflyse min ferie pga. akut opståede problemer. Desuden skal jeg og min familie ikke leve med risikoen for at blive kaldt idiot af folk på gaden eller på forsiden af Ekstrabladet.
Aldrig i livet, om jeg ville bytte - og selvfølgelig skal deres løn ikke være som en "almindelig danskers". Bankdirektøren i Danske Bank tjener 6,1 mio årligt minus bonus (1 mio) og pension. Topchefen for Novo Nordisk tjener ca. 16 mio årligt. Hvis der skal sammenlignes lønninger i jobs på det niveau, er ministerlønninger nærmest latterligt lave.
Det er vel ikke din opfattelse, at en minister skal ned på lønniveau med en sygeplejerske eller en elektriker?
Nej nej overhovedet ikke.
Men som f.eks. deres ministerbiler, deres spindoktorer og deres pensioner, så er det nogle af de mest latterlige poster i budgettet.
Har også hele tiden skrevet herinde at man selvfølgelig tjener mere fordi man fortjener det og yder en indsats så ville aldrig sige at alle skal tjene lige meget.
Tror virkelig at mange af dem der kommentere min tråd ikke helt læser hvad jeg egentligt vil igennem alle kommentarerne og istedet bliver sure og finder på ting som jeg aldrig har sagt.
Er lidt træt af hele tiden at skrive at jeg aldrig har sagt at 30.000 kr er fattigdomsgrænse, eller at folk ikke fortjener hvad de tjener osv.
Jeg mener bare at der tjener mere også har bedre råd til at give lidt mere og så er der alverdens andre poster hvor man kan hive penge ud istedet for at tage det fra folk på kh - jeg er ikke engang selv modtager af kh, så jeg kan jo ikke engang bruge undskyldningen at jeg vil have mere og mere, men jeg syntes tværtimod det er synd at almindelig mennesker med uddannelser osv bliver udsat for disse mærkelige regler og skal sælge alle deres ting og det det eneste folk har at sige er at de selv er uden om det.
Faktum er at der ingen job er, og jeg kan godt forstå at folk gå ned med stress og andet når de pludselig skal sælge hele deres liv og forsørges af andre. At de har arbejdet på at få en udd og lækkert arbejde for at se det smutte ud af vinduet.
Jeg syntes egentligt bare at dette var et dårligt tiltag