Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

jeg er helt enig.. 

at dige st man ikke kan leve for 30009 fær skat, det er løgn ! 

Vi lever for 16000 udbetalt, to voksne, og to børn.. Og vi har stadig til at sparre lidt op .. 

Forsørgerpligt er rimeligt.. 

Min man er samlevende eller gift, det burde ikke have betydning, man er jo fælles om udgifter alligevel.. 

Det giver jo ingen mening ?

Forsørgerpligt er rimelig fordi at man jo er fælles om udgifter alligevel? Ja når man er 2 skal der da ekstra penge til  Har i selv sat jer sådan at i kan leve under at kun 1 af jer får løn?

Og jeg har aldrig sagt at man ikke kan leve for 30.000 heller ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

Miin'Baby'Mus

Carina:-) skriver:

Kunne stadig godt tænke mig du gad svare på hvordan du mener at det er de lavestlønnede der trækker det største læs .?

Har jeg svaret på mange andre steder og så komme i med et comeback om at det ikke passer og så forklare jeg endnu engang hvordan det er nemmere for dem der tjener mere at betale og så brokker i jer 

Mon ikke bare vi skal være uenige - og så sige at det er det 

Anmeld

4. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor og meget mere skriver:

Pensionsordningerne for ministre er ganske vist yderst favorable, men bortset fra det, så er ministrene gået 5 procent  ned i løn i forbindelse med genopretningspakken. En minister tjener mellem 1,2 og 1,4 (statsministeren) mio kr. årligt. Sammenlignet med andre jobs med tilsvarende ansvar og arbejdstid er det IKKE nogen fed fidus - selv deres embedsmænd tjener mere, og det er ikke dem, der konstant skal leve med at være jaget vildt af pressen. Topchefer i det private erhvervsliv tjener LANGT mere. 

Hvem er den "almindelige" dansker, som de burde være på niveau med lønmæssigt? Jeg tjener godt 360.000 årligt - arbejder i snit 37 timer om ugen - kan tilrettelægge mit arbejde, så jeg kan holde fri med mine børn de fleste aftener og weekends - har mit privatliv i fred - og er aldrig i fare for at måtte aflyse min ferie pga. akut opståede problemer. Desuden skal jeg og min familie ikke leve med risikoen for at blive kaldt idiot af folk på gaden eller på forsiden af Ekstrabladet.

Aldrig i livet, om jeg ville bytte - og selvfølgelig skal deres løn ikke være som en "almindelig danskers". Bankdirektøren i Danske Bank tjener 6,1 mio årligt minus bonus (1 mio) og pension. Topchefen for Novo Nordisk tjener ca. 16 mio årligt. Hvis der skal sammenlignes lønninger i jobs på det niveau, er ministerlønninger nærmest latterligt lave. 

Det er vel ikke din opfattelse, at en minister skal ned på lønniveau med en sygeplejerske eller en elektriker? 

Nej nej overhovedet ikke.

Men som f.eks. deres ministerbiler, deres spindoktorer og deres pensioner, så er det nogle af de mest latterlige poster i budgettet.

Har også hele tiden skrevet herinde at man selvfølgelig tjener mere fordi man fortjener det og yder en indsats så ville aldrig sige at alle skal tjene lige meget.

Tror virkelig at mange af dem der kommentere min tråd ikke helt læser hvad jeg egentligt vil igennem alle kommentarerne og istedet bliver sure og finder på ting som jeg aldrig har sagt.

Er lidt træt af hele tiden at skrive at jeg aldrig har sagt at 30.000 kr er fattigdomsgrænse, eller at folk ikke fortjener hvad de tjener osv.

Jeg mener bare at der tjener mere også har bedre råd til at give lidt mere og så er der alverdens andre poster hvor man kan hive penge ud istedet for at tage det fra folk på kh - jeg er ikke engang selv modtager af kh, så jeg kan jo ikke engang bruge undskyldningen at jeg vil have mere og mere, men jeg syntes tværtimod det er synd at almindelig mennesker med uddannelser osv bliver udsat for disse mærkelige regler og skal sælge alle deres ting og det det eneste folk har at sige er at de selv er uden om det.

Faktum er at der ingen job er, og jeg kan godt forstå at folk gå ned med stress og andet når de pludselig skal sælge hele deres liv og forsørges af andre. At de har arbejdet på at få en udd og lækkert arbejde for at se det smutte ud af vinduet.

Jeg syntes egentligt bare at dette var et dårligt tiltag 

Anmeld

4. november 2012

betina23

Dustmuz skriver:

tjaa.. hvis dette bliver vedtaget, så søger kæresten også om førtidspension med det samme.. da vi ellers ville miste op imod 5000kr om måneden.. hvilket vi ikke har råd til

Det da ik noget man skal udnytte det til dem der virkelig virkelig har behov for det... sys der er alt for mange der udnytter det og det måske der politikkerne sku gå først før den plan de har nu! Der er virkelig mange der bare har nasset sig til det..

Ikk så ondt ment mod dig men generelt..

Anmeld

4. november 2012

baby012

LilleNyPåVej skriver:

Det giver jo ingen mening ?

Forsørgerpligt er rimelig fordi at man jo er fælles om udgifter alligevel? Ja når man er 2 skal der da ekstra penge til  Har i selv sat jer sådan at i kan leve under at kun 1 af jer får løn?

Og jeg har aldrig sagt at man ikke kan leve for 30.000 heller ???

Ja, man har selv valgt at bo sammen med den man nu gør, derfor mener jeg det er rimeligt at man selv kan klare sig økonomisk... 

Samlevere og ægtefæller har rigtig mange ting tilfælles, og ligestilling indenfor det punkt er da mere end rimeligt, man deler vel alligevel udgifter og indtægter ... 

Vi lever for 16000 før skat, det kan fint lade sig gøre.. Vi tjener begge 7800 før skat hver måned.. Hver. 

Anmeld

4. november 2012

Carina:-)

Kvinde2900 skriver:

Mener du i ramme alvor, at England og USA har mere velfærd end os i Danmark? Det er da godt nok det mest ignorante jeg længe har hørt. Måske burde du læse lidt om de omtalte landes velfærdsmodeller...bare et godt råd

Det er fuldstændige useriøse argumenter der smides på bordt i den her debat.

Og stiller du spørgsmål eller argumenterer imod ,ja så bliver der ikke sagt mere 

Tror det mere handler om frustationer og misforstået misundelse .men derfor ville det stadig være rart hvis folk ad sætte sig lidt ind idet de snakker om.

Anmeld

4. november 2012

Elgaard73

Dustmuz skriver:

tjaa.. hvis dette bliver vedtaget, så søger kæresten også om førtidspension med det samme.. da vi ellers ville miste op imod 5000kr om måneden.. hvilket vi ikke har råd til

Hold da op, jeg bliver provokeret af sådan en udtalelse!!! Hvis din kæreste opfyldte kravene for at få førtidspension, så fik hun den vel allerede....?

At sidde og sige at hun vil søge førtidspension, alene af den grund, at I ellers mister 5000 kr om måneden....OMG... Førtidspension er til folk, der absolut ikke er, eller bliver i stand til at arbejde og dermed forsøge sig selv...IKKE til folk der får mindre i KH og derfor pludselig ikke kan få det til at løbe rundt... 

Anmeld

4. november 2012

Elgaard73

Og stiller du spørgsmål eller argumenterer imod ,ja så bliver der ikke sagt mere 

Tror det mere handler om frustationer og misforstået misundelse .men derfor ville det stadig være rart hvis folk ad sætte sig lidt ind idet de snakker om.

Nøjagtigt det jeg sidder og tænker.

Anmeld

4. november 2012

Lovely<3

Lige præcis. Når man har så begrænset viden om politik, som mange i denne tråd tydeligt har demonstreret, burde man bare holde sig fra en dabat som denne!

Anmeld

4. november 2012

Lovely<3

Elgaard73 skriver:

Hold da op, jeg bliver provokeret af sådan en udtalelse!!! Hvis din kæreste opfyldte kravene for at få førtidspension, så fik hun den vel allerede....?

At sidde og sige at hun vil søge førtidspension, alene af den grund, at I ellers mister 5000 kr om måneden....OMG... Førtidspension er til folk, der absolut ikke er, eller bliver i stand til at arbejde og dermed forsøge sig selv...IKKE til folk der får mindre i KH og derfor pludselig ikke kan få det til at løbe rundt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.