Dustmuz skriver:
velfærd?? hvor..
der bliver sparet og sparet på velfærden..
vi har ikke ret meget velfærd tilbage set i forhold til England, tyskland, USA, sverige, norge. for at tage nogen af de rigere lande..
jo de skal betale noget mere for deres velfærd.. men de betaler dælme heller ikke den høje skat vi gør..
og hvis de "rige svin" ikke vil betale til gildet.. hvorfor så ikke lade politikerne betale.. der er nemt 1-3 milliarder og hente..
det ville sætte skub i danmark hvis de blev brugt på at få arbejdspladser tilbage i DK..
jo flere i arbejde, jo flere til at betale til gildet..
noget som folk ikke helt har fattet i denne debat er Følgende:
Flere arbejdspladser = flere til at betale til gildet
Dvs, alle slipper billigere når der er flere i arbejde..
Hvem har ikke fattet, at flere arbejdspladser er højst ønskeligt? Jeg kan slet ikke følge dine argumenter - ALLE er da interesserede i at få skabt flere arbejdspladser og at få bragt antallet af modtagere af offentlig forsørgelse ned. Hvor læser du andet? Hvor hører du politikere, eksperter og "almindelige" debattører hævde andet? Det er midlerne til at opnå dette, der kan være uenighed om, men altså - jeg synes, det er helt uhyrligt at påstå, at folk i debatten her ikke har fattet noget så basalt.
Og så vil jeg altså frygteligt gerne høre om velfærden i England - og hvad du mener med, at "de skal betale noget mere" for den. Hvordan finder en bistandsklient i England midler til at betale for velfærden? Er velfærdsmodellen i DK ikke netop kendetegnet ved, at den tager hånd om dem, der IKKE har råd til at betale for diverse ydelser?
Anmeld