Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

Lovely<3

Dustmuz skriver:

velfærd?? hvor..

der bliver sparet og sparet på velfærden..
vi har ikke ret meget velfærd tilbage set i forhold til England, tyskland, USA, sverige, norge. for at tage nogen af de rigere lande..
jo de skal betale noget mere for deres velfærd.. men de betaler dælme heller ikke den høje skat vi gør..

og hvis de "rige svin" ikke vil betale til gildet.. hvorfor så ikke lade politikerne betale.. der er nemt 1-3 milliarder og hente..
det ville sætte skub i danmark hvis de blev brugt på at få arbejdspladser tilbage i DK..

jo flere i arbejde, jo flere til at betale til gildet..

noget som folk ikke helt har fattet i denne debat er Følgende:
Flere arbejdspladser = flere til at betale til gildet
Dvs, alle slipper billigere når der er flere i arbejde..

Mener du i ramme alvor, at England og USA har mere velfærd end os i Danmark? Det er da godt nok det mest ignorante jeg længe har hørt. Måske burde du læse lidt om de omtalte landes velfærdsmodeller...bare et godt råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2900 skriver:

Mener du i ramme alvor, at England og USA har mere velfærd end os i Danmark? Det er da godt nok det mest ignorante jeg længe har hørt. Måske burde du læse lidt om de omtalte landes velfærdsmodeller...bare et godt råd

Den studsede jeg også over - hurra for den britiske velfærdsmodel?? Der er vist noget, jeg er gået glip af...

Anmeld

3. november 2012

Lovely<3

Mor og meget mere skriver:

Den studsede jeg også over - hurra for den britiske velfærdsmodel?? Der er vist noget, jeg er gået glip af...

Præcis. Jeg ville nødig være fattig i et land som England!

Anmeld

3. november 2012

sandramor

LilleNyPåVej skriver:

Ja og EL har jo haft oppe og vende at politkerne skal spare og have taget af deres pension osv osv, men det blev der set MEGET ned på derinde - i mine øjne får de en pension de slet ikke fortjener og alt sammen fordi de lige har været forbi folketinget.

Nej de burde komme ned på niveauet hvor den almindelige dansker er, men uha det kan man da ikke når man er politiker 

Og ja som du skriver, så får de alverdens ting og bruger alverdens penge på de mest latterlige poster.

Det er lige præcis det jeg mener!
Fint fint at de er politikere og arbejder mange timer.. Men der findes altså også folk i "vores verden" der arbejder 60 timer i ugen til 150kr i timen... De går fanme ikke de fordele som politikerne gør...
Og jeg mener bare at fint nok hvis de vil skære i kh men det er sku da svært at tage seriøst når de i folketinget bruger mio!!! Om åretPå spindoktorer og alverdens smarte ting!!! Og får en pension så stor så man tror det er løgn! Ja sorry jeg kan ikke tage det seriøst!
Og som en eller anden påstod så NEJ har det intet med misundelse at gøre.... Det har noget at gøre med at man åbenbart som politiker trods krisetider frit kan bruge mio af kr om året på unødvendige ting...

Anmeld

3. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dustmuz skriver:

velfærd?? hvor..

der bliver sparet og sparet på velfærden..
vi har ikke ret meget velfærd tilbage set i forhold til England, tyskland, USA, sverige, norge. for at tage nogen af de rigere lande..
jo de skal betale noget mere for deres velfærd.. men de betaler dælme heller ikke den høje skat vi gør..

og hvis de "rige svin" ikke vil betale til gildet.. hvorfor så ikke lade politikerne betale.. der er nemt 1-3 milliarder og hente..
det ville sætte skub i danmark hvis de blev brugt på at få arbejdspladser tilbage i DK..

jo flere i arbejde, jo flere til at betale til gildet..

noget som folk ikke helt har fattet i denne debat er Følgende:
Flere arbejdspladser = flere til at betale til gildet
Dvs, alle slipper billigere når der er flere i arbejde..

Hvem har ikke fattet, at flere arbejdspladser er højst ønskeligt? Jeg kan slet ikke følge dine argumenter - ALLE er da interesserede i at få skabt flere arbejdspladser og at få bragt antallet af modtagere af offentlig forsørgelse ned. Hvor læser du andet? Hvor hører du politikere, eksperter og "almindelige" debattører hævde andet? Det er midlerne til at opnå dette, der kan være uenighed om, men altså - jeg synes, det er helt uhyrligt at påstå, at folk i debatten her ikke har fattet noget så basalt. 

Og så vil jeg altså frygteligt gerne høre om velfærden i England - og hvad du mener med, at "de skal betale noget mere" for den. Hvordan finder en bistandsklient i England midler til at betale for velfærden? Er velfærdsmodellen i DK ikke netop kendetegnet ved, at den tager hånd om dem, der IKKE har råd til at betale for diverse ydelser? 

Anmeld

3. november 2012

Weber

Dustmuz skriver:

jeg siger ikke at de er perfekte..

men jeg syntes det er LATTERLIGT at sammenligne os med andre lande når vi bor i DK..
Har du SELV været nogen af de steder du nævner??

jeg har været i en del lande efterhånden, og ja, der er ikke det samme "sikkerhedsnet" som vi har i DK..
MEN DER ER ET..
maskerne i deres net er måske bare lidt større. dvs, flere kan falde igennem.

men pointen er sådanset også bare, at det er dumt og sammenligne med andre lande.. for set i forhold til et land som Camaroun.. så har vi det sq da godt.. Så har vi da slet ikke noget og brokke os over..
det kan jeg godt se..
Fuck vi har det fedt..
Men det er jo slet ikke pointen..

vi kan også tage et land som uzspekistan
ja, så har camaroun det faktisk skide godt.. for det er et land som ikke rigtigt har noget af noget..

derfor syntes JEG det er dumt og komme med sætningen "hvis du nu boede i et andet land" og den slags..

Nu var det dig der begyndte at blande andre lande ind i det! Så du må jo lige finde ud af hvad det er du mener er relevant før du skriver det .

Og når du godt ved vi har det bedre end mange andre, hvorfor så ikke bruge tiden på at være lykkelig over det istedet for at være sur over de mangler der er ?

Hvis du synes der er så mange fejl, kan du jo starte som frivillig og hjælpe nogle af de der har det svært. det er så dejligt for sjælen at gøre noget , selvom det kræver mere arbejde end at sidde i sofaen og brokke sig.

Anmeld

3. november 2012

Lovely<3

Weber skriver:

Nu var det dig der begyndte at blande andre lande ind i det! Så du må jo lige finde ud af hvad det er du mener er relevant før du skriver det .

Og når du godt ved vi har det bedre end mange andre, hvorfor så ikke bruge tiden på at være lykkelig over det istedet for at være sur over de mangler der er ?

Hvis du synes der er så mange fejl, kan du jo starte som frivillig og hjælpe nogle af de der har det svært. det er så dejligt for sjælen at gøre noget , selvom det kræver mere arbejde end at sidde i sofaen og brokke sig.

Well said

Anmeld

3. november 2012

Weber

Mor og meget mere skriver:

Og lige netop der er vi jo tilbage ved udgangspunktet: De mest vellønnede i DK betaler dyrt for at sikre de dårligst stillede! - DERFOR virker det provokerende at høre beklagelser over, at modtagere af sociale ydelser føler, DE "trækker læsset". Det er jo præcis pointen i at fremhæve det sociale sikkerhedsnet her i landet. 

For mig at se benytter du dig nu af dine "modstanderes" argumenter. 

Lige mine ord , tak

Anmeld

4. november 2012

Weber

Frk.Nissen skriver:

http://www.bt.dk/danmark/forestil-dig-at-du-skal-betale-27.000-kr.-om-maaneden-i-vuggestuen...

Jeg fandt det her  

Nu er BT jo et sensations medie, hvor det okay at stille sig kritisk overfor. Ville nok lige finde noget reelt forskning til at bakke op før jeg kom med et statement.

Anmeld

4. november 2012

Weber

sandramor skriver:

Det er lige præcis det jeg mener!
Fint fint at de er politikere og arbejder mange timer.. Men der findes altså også folk i "vores verden" der arbejder 60 timer i ugen til 150kr i timen... De går fanme ikke de fordele som politikerne gør...
Og jeg mener bare at fint nok hvis de vil skære i kh men det er sku da svært at tage seriøst når de i folketinget bruger mio!!! Om åretPå spindoktorer og alverdens smarte ting!!! Og får en pension så stor så man tror det er løgn! Ja sorry jeg kan ikke tage det seriøst!
Og som en eller anden påstod så NEJ har det intet med misundelse at gøre.... Det har noget at gøre med at man åbenbart som politiker trods krisetider frit kan bruge mio af kr om året på unødvendige ting...

Nu skal man jo sammenligne det der kan sammenlignes. Og en minister er en chef/direktør for samfundet, derfor skal deres løn heller ikke sammen lignes med en medarbejder uden det vilde ansvar.

Synes denne debat begynder at minde om strejken for et par år siden, hvor folk gik på gaden for højere løn til sygeplejersker. Der var nyhederne på gaden og spørge de folk, som var på gaden, hvad en sygeplejeske skulle have i løn. Største delen af de der ikke var sygeplejersker svarede under deres løn.

Altså folk gik på gaden fordi det var unfair og de fik for lidt, selvom de reelt fik mere end det de synes. Vi har en tendens til bare at følge med på bølgen uden at forholde os kritisk til emnet og undersøge fakta før vi farer op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.