Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

Carina:-)

Dustmuz skriver:

velfærd?? hvor..

der bliver sparet og sparet på velfærden..
vi har ikke ret meget velfærd tilbage set i forhold til England, tyskland, USA, sverige, norge. for at tage nogen af de rigere lande..
jo de skal betale noget mere for deres velfærd.. men de betaler dælme heller ikke den høje skat vi gør..

og hvis de "rige svin" ikke vil betale til gildet.. hvorfor så ikke lade politikerne betale.. der er nemt 1-3 milliarder og hente..
det ville sætte skub i danmark hvis de blev brugt på at få arbejdspladser tilbage i DK..

jo flere i arbejde, jo flere til at betale til gildet..

noget som folk ikke helt har fattet i denne debat er Følgende:
Flere arbejdspladser = flere til at betale til gildet
Dvs, alle slipper billigere når der er flere i arbejde..

Det er jo ikke korrekt.

Vi havde masser af jobs før krisen,og alligevel betalte jeg altså topskat.

Og ´vi har masser af velfærd.

Så længe vores børn kan gå gratis i skole,alle kan få en uddannelse.

Man kan få penge selv om man ikke arbejder,gå til lægen når vi er syge .

Og generelt har det super fantastisk i forhold til mange andre steder i EU -Ja så er det sgu forkælet at klynke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Frk.Nissen

Carina:-) skriver:

Jeg får modsatte oplysninger.

En veninde der bor i England fortæller at daycare koster 40 pund om dagen,og det er velog mærke ikke den dyreste inst. Og det er i London.

En bekendt der arbejder som sekretær for en kendt politiker.

Fortæller om min 50 timers arbejdsuge ,og det er ikke hende selv hun snakker om 

Privatskole til 3000 pr måned? Hvor er det henne?

For f.eks Barfods,som er en af de mest populære i Kbh koster 1250.

Jeg giver 1600 i Jylland-...

http://www.bt.dk/danmark/forestil-dig-at-du-skal-betale-27.000-kr.-om-maaneden-i-vuggestuen...

Jeg fandt det her  

Anmeld

3. november 2012

sne190810

Frk.Nissen skriver:

http://www.bt.dk/danmark/forestil-dig-at-du-skal-betale-27.000-kr.-om-maaneden-i-vuggestuen...

Jeg fandt det her  

Jeg kommer bare ind på bt's forside

Anmeld

3. november 2012

Miin'Baby'Mus

sandramor skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden....
Men jeg finder det dybt forkasteligt! Især fordi at vores statsminister som den eneste nogensinde har ikke en men hele 3 spindoktorer!!!! Og det koster den nette sum af 24mio kr!!!!! Hvor får hun de penge fra? Nok ikke fra hendes egen pung... Så sys efterhånden det er så grotesk at vi borgere skal rammes økonomisk på alverdens punkter mens politikerne ønsker statens penge væk på laller!! Har hun brug for 3 spindoktorer er hun tydeligvis for dårlig til sit job...

Ja og EL har jo haft oppe og vende at politkerne skal spare og have taget af deres pension osv osv, men det blev der set MEGET ned på derinde - i mine øjne får de en pension de slet ikke fortjener og alt sammen fordi de lige har været forbi folketinget.

Nej de burde komme ned på niveauet hvor den almindelige dansker er, men uha det kan man da ikke når man er politiker 

Og ja som du skriver, så får de alverdens ting og bruger alverdens penge på de mest latterlige poster.

Anmeld

3. november 2012

bette bebs

Ved ikke om jeg har misforstået dette emne helt. Men f.... hvor er vi dansker forkælet, bliver simpelthen så irritetet når folk bliver sure over de ikke får i hoved og røv! Få jer et job! Og fuck arb løshed der er altså kun 6% i dk, så hvis man er lidt large er der altså mulighed for et arb. Det er hvis bare et spørgsmål om priotering. Bring it on, ved der kommer en masse sure indlæg oven på det her.

Anmeld

3. november 2012

baby012

bette bebs skriver:

Ved ikke om jeg har misforstået dette emne helt. Men f.... hvor er vi dansker forkælet, bliver simpelthen så irritetet når folk bliver sure over de ikke får i hoved og røv! Få jer et job! Og fuck arb løshed der er altså kun 6% i dk, så hvis man er lidt large er der altså mulighed for et arb. Det er hvis bare et spørgsmål om priotering. Bring it on, ved der kommer en masse sure indlæg oven på det her.

jeg er helt enig.. 

at dige st man ikke kan leve for 30009 fær skat, det er løgn ! 

Vi lever for 16000 udbetalt, to voksne, og to børn.. Og vi har stadig til at sparre lidt op .. 

Forsørgerpligt er rimeligt.. 

Min man er samlevende eller gift, det burde ikke have betydning, man er jo fælles om udgifter alligevel.. 

Anmeld

3. november 2012

Lahn11 skriver:

jeg er helt enig.. 

at dige st man ikke kan leve for 30009 fær skat, det er løgn ! 

Vi lever for 16000 udbetalt, to voksne, og to børn.. Og vi har stadig til at sparre lidt op .. 

Forsørgerpligt er rimeligt.. 

Min man er samlevende eller gift, det burde ikke have betydning, man er jo fælles om udgifter alligevel.. 

Ja da mine  de 3 store var små havde vi 5000 til mad tøj osv.

Og vi kom da på ferie,godt nok kør selv .og ungerne gik til fritidsint. Så ja er enig i at kan man ikke klare sig for 30000 så er det altså ikke samfundets problem. Men derimod en selv der må prioterere anderledes.

Anmeld

3. november 2012

LilleNyPåVej skriver:

Ja og EL har jo haft oppe og vende at politkerne skal spare og have taget af deres pension osv osv, men det blev der set MEGET ned på derinde - i mine øjne får de en pension de slet ikke fortjener og alt sammen fordi de lige har været forbi folketinget.

Nej de burde komme ned på niveauet hvor den almindelige dansker er, men uha det kan man da ikke når man er politiker 

Og ja som du skriver, så får de alverdens ting og bruger alverdens penge på de mest latterlige poster.

Kunne stadig godt tænke mig du gad svare på hvordan du mener at det er de lavestlønnede der trækker det største læs .?

Anmeld

3. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LilleNyPåVej skriver:

Pensionsordningerne for ministre er ganske vist yderst favorable, men bortset fra det, så er ministrene gået 5 procent  ned i løn i forbindelse med genopretningspakken. En minister tjener mellem 1,2 og 1,4 (statsministeren) mio kr. årligt. Sammenlignet med andre jobs med tilsvarende ansvar og arbejdstid er det IKKE nogen fed fidus - selv deres embedsmænd tjener mere, og det er ikke dem, der konstant skal leve med at være jaget vildt af pressen. Topchefer i det private erhvervsliv tjener LANGT mere. 

Hvem er den "almindelige" dansker, som de burde være på niveau med lønmæssigt? Jeg tjener godt 360.000 årligt - arbejder i snit 37 timer om ugen - kan tilrettelægge mit arbejde, så jeg kan holde fri med mine børn de fleste aftener og weekends - har mit privatliv i fred - og er aldrig i fare for at måtte aflyse min ferie pga. akut opståede problemer. Desuden skal jeg og min familie ikke leve med risikoen for at blive kaldt idiot af folk på gaden eller på forsiden af Ekstrabladet.

Aldrig i livet, om jeg ville bytte - og selvfølgelig skal deres løn ikke være som en "almindelig danskers". Bankdirektøren i Danske Bank tjener 6,1 mio årligt minus bonus (1 mio) og pension. Topchefen for Novo Nordisk tjener ca. 16 mio årligt. Hvis der skal sammenlignes lønninger i jobs på det niveau, er ministerlønninger nærmest latterligt lave. 

Det er vel ikke din opfattelse, at en minister skal ned på lønniveau med en sygeplejerske eller en elektriker? 

Anmeld

3. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Kunne stadig godt tænke mig du gad svare på hvordan du mener at det er de lavestlønnede der trækker det største læs .?

Også jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.