Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

Dustmuz

Mor og meget mere skriver:

Og lige netop der er vi jo tilbage ved udgangspunktet: De mest vellønnede i DK betaler dyrt for at sikre de dårligst stillede! - DERFOR virker det provokerende at høre beklagelser over, at modtagere af sociale ydelser føler, DE "trækker læsset". Det er jo præcis pointen i at fremhæve det sociale sikkerhedsnet her i landet. 

For mig at se benytter du dig nu af dine "modstanderes" argumenter. 

jamen hvorfor flytter folk så ikke bare til udlandet, hvis de ikke vil betale til kagen??

ingen stopper dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dustmuz skriver:

jamen hvorfor flytter folk så ikke bare til udlandet, hvis de ikke vil betale til kagen??

ingen stopper dem

De betaler gerne, tilsyneladende - de synes blot ikke, det er rimeligt at blive mødt med postulater om, at det er de dårligst stillede, der trækker det tungeste læs. Debatten kører lidt i ring nu - den begyndte jo altså med beklagelser over, at de velstillede slipper billigst, og de dårligst stillede betaler gildet. At tage til genmæle over for det er da ikke lig med et ønske om at emigrere? 

Anmeld

3. november 2012

Carina:-)

Og lige netop der er vi jo tilbage ved udgangspunktet: De mest vellønnede i DK betaler dyrt for at sikre de dårligst stillede! - DERFOR virker det provokerende at høre beklagelser over, at modtagere af sociale ydelser føler, DE "trækker læsset". Det er jo præcis pointen i at fremhæve det sociale sikkerhedsnet her i landet. 

For mig at se benytter du dig nu af dine "modstanderes" argumenter. 

Anmeld

3. november 2012

Dustmuz skriver:

ingen stopper dem

Det må vi da håbe der er nogen der gør.

For så kan du da for alvor vinke farvel til vores velfærdssamfund.

Der skal penge ind for at der kan komme penge ud-det er simpel logik.

Så vi har brug for nogle "rige svin" til at trække hjulene rundt.

Anmeld

3. november 2012

sandramor

Carina:-) skriver:

Ej hold nu op med den misundelse!

Gad du godt arbejde 50-70 timer om ugen,hvis du f.eks fik 125 i timen?

Være væk fra dine børn i dagevis fordi du er på udenlandsbesøg?

Jeg gad sgu ikke bytte.

Så self. -skal de have en ordentlig løn,og ordentlige vilkår.

Det er immervæk selvsamme personer der har sørgert for at der er kh ,dp,førtidspension osv osv.

Eller sagt på en anden måde,havde vi ikke politikere til at få hjulene i dansk økonomi til at dreje rundt-Ja så var der mange der måtte gå sultne i seng.

Hold k*ft hvor gad jeg godt folk ville se obejektivt og nøgteren på tingene ,istedet for konstant at hyle op i misundelse over en skide politikerløn.-Hun laver i det mindste noget for hendes løn...

What ever

Anmeld

3. november 2012

Dustmuz

De betaler gerne, tilsyneladende - de synes blot ikke, det er rimeligt at blive mødt med postulater om, at det er de dårligst stillede, der trækker det tungeste læs. Debatten kører lidt i ring nu - den begyndte jo altså med beklagelser over, at de velstillede slipper billigst, og de dårligst stillede betaler gildet. At tage til genmæle over for det er da ikke lig med et ønske om at emigrere? 

hvem skal ellers betale ud over de rige..
Der er ikke rigtigt mere og komme efter hos de fattigste, og det er hos dem der bliver sparet..

som jeg skriver i tidligere indlæg..
Havde jeg tjent til topskat, havde jeg INTET imod at betale lidt ekstra, for at få flere folk tilbage på arbejdsmarkedet..
For så kunne jeg derved betale mindre

Anmeld

3. november 2012

Dustmuz skriver:

hvem skal ellers betale ud over de rige..
Der er ikke rigtigt mere og komme efter hos de fattigste, og det er hos dem der bliver sparet..

som jeg skriver i tidligere indlæg..
Havde jeg tjent til topskat, havde jeg INTET imod at betale lidt ekstra, for at få flere folk tilbage på arbejdsmarkedet..
For så kunne jeg derved betale mindre

Det kommer jo aldrig til at ske.

Altså i 90érne var der masser af jobs.også i starten af 2000 ,men folk betalte nu stadig topskat.

Den her debat bærer præg af misundelse ,og mangel på facts som det plejer når de "rige svin" skal en svada.

Anmeld

3. november 2012

sandramor skriver:

What ever

Hvorfor hælder du galde ud,hvis du alligevel ikke kan /vil argumentere?

Anmeld

3. november 2012

Dustmuz

Carina:-) skriver:

Det må vi da håbe der er nogen der gør.

For så kan du da for alvor vinke farvel til vores velfærdssamfund.

Der skal penge ind for at der kan komme penge ud-det er simpel logik.

Så vi har brug for nogle "rige svin" til at trække hjulene rundt.

velfærd?? hvor..

der bliver sparet og sparet på velfærden..
vi har ikke ret meget velfærd tilbage set i forhold til England, tyskland, USA, sverige, norge. for at tage nogen af de rigere lande..
jo de skal betale noget mere for deres velfærd.. men de betaler dælme heller ikke den høje skat vi gør..

og hvis de "rige svin" ikke vil betale til gildet.. hvorfor så ikke lade politikerne betale.. der er nemt 1-3 milliarder og hente..
det ville sætte skub i danmark hvis de blev brugt på at få arbejdspladser tilbage i DK..

jo flere i arbejde, jo flere til at betale til gildet..

noget som folk ikke helt har fattet i denne debat er Følgende:
Flere arbejdspladser = flere til at betale til gildet
Dvs, alle slipper billigere når der er flere i arbejde..

Anmeld

3. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dustmuz skriver:

velfærd?? hvor..

der bliver sparet og sparet på velfærden..
vi har ikke ret meget velfærd tilbage set i forhold til England, tyskland, USA, sverige, norge. for at tage nogen af de rigere lande..
jo de skal betale noget mere for deres velfærd.. men de betaler dælme heller ikke den høje skat vi gør..

og hvis de "rige svin" ikke vil betale til gildet.. hvorfor så ikke lade politikerne betale.. der er nemt 1-3 milliarder og hente..
det ville sætte skub i danmark hvis de blev brugt på at få arbejdspladser tilbage i DK..

jo flere i arbejde, jo flere til at betale til gildet..

noget som folk ikke helt har fattet i denne debat er Følgende:
Flere arbejdspladser = flere til at betale til gildet
Dvs, alle slipper billigere når der er flere i arbejde..

Det er nærmest komisk, at du sammenligner med England og USA - aner du, hvor elendige forhold, de fattigste har der?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.