Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

Pige2009

MariaE skriver:

Nej, du bliver ikke tvunget...du får bare bjælde:-)

Ja, men kun så længe der er friværdi Hvis der ingen friværdi er, kan man også få kontanthjælp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Dustmuz

JustMe skriver:

Det får han da ikke noget ud af, samlevende har også forsørgerpligt på førtidspension.

Han?? nu er jeg manden i forholdet hehe

Anmeld

3. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dustmuz skriver:

det er nu også billigt for en privatskole
de personer jeg kender som har gået på privatskole, har måtte lægge mere end dobbelt så meget..
men har til gengæld også fået hvad de betalte for, hvis man kan sige det sådan..

de har vuggestuer, børnehaver og sådan i England også.. det er ikke ufaglært personale der går der..
Nu spurgte jeg et par stykker jeg snakker med fra England, om de gad prøve og tjekke hvad det koster..
Det koster ca 150pund om måneden og have et barn i børnehave (kindergarden) og det er endda inklusiv morgen og middagsmad.
Prisen her er taget fra byen Kent, der ligger et lille stykke fra London..

Det kan godt være de har lange aftener osv.. Men rent timemæssigt, kommer de jo slet ikke i nærheden af hvad en alm dansker arbejder.. Det var sådan set det der var min pointe med det..

"Vil ha mentalitet"..
JA jeg VIL HA, et land som faktisk køre på skinner for alle parter..
men problemet er at det kan det ikke, så længe industrien flytter til udlandet med arbejdspladserne..
derfor må dem som arbejder, hjælpe dem som ikke arbejder..

Den eneste grund til at min kæreste og jeg ikke er flyttet til udlandet, er hverken KH eller sådan..
nej det er faktisk at hun kan få gratis fysioterapi..
Det fåes også i England, men da er arbejdsløsheden desværre også høj..

(nok fordi det meste af alverdens produktion ligger i de billigste lande, Polen, Kina, Brasilien og Thaiwan)

Jeg tror, jeg misforstår dig, så jeg spørger lige: Mener du, at englænderne ikke kommer i nærheden af, hvor meget danskere arbejder?? England topper listen over den gennemsnitlige arbejdstid i EU, og Danmark ligger i bunden. 

Egenbetalingen for daginstitutioner i England er til gengæld langt højere i England end i DK, hvor vi med bare 9 procent af lønnen (gennemsnit) ligger i bund blandt OECD-landene. For eksempel betaler en typisk familie i London ca. 27.000 kroner for at få passet to børn - hvilket uden tvivl er en af grundene til, at mange britiske mødre passer deres børn hjemme indtil skolealderen. 

Jeg ved ikke, hvor du har dine oplysninger fra, men de er meget langt fra de officielle undersøgelser og statistikker. 

Anmeld

3. november 2012

Dustmuz

Mor og meget mere skriver:

Jeg tror, jeg misforstår dig, så jeg spørger lige: Mener du, at englænderne ikke kommer i nærheden af, hvor meget danskere arbejder?? England topper listen over den gennemsnitlige arbejdstid i EU, og Danmark ligger i bunden. 

Egenbetalingen for daginstitutioner i England er til gengæld langt højere i England end i DK, hvor vi med bare 9 procent af lønnen (gennemsnit) ligger i bund blandt OECD-landene. For eksempel betaler en typisk familie i London ca. 27.000 kroner for at få passet to børn - hvilket uden tvivl er en af grundene til, at mange britiske mødre passer deres børn hjemme indtil skolealderen. 

Jeg ved ikke, hvor du har dine oplysninger fra, men de er meget langt fra de officielle undersøgelser og statistikker. 

nej, det er vidst en fejl formulering fra min side..
det med timerne drejer sig om politikerne

har tallene fra folk som bor i Kent og fra den vestlige bydel af London..

Edward som jeg snakkede med fra den westlige bydel, hans mor gav 450 pund for at få passet 2 børn pr måned (edward og hans bror)

Aliston som bor i Kent, gav 150 pund om måneden for at få passet 1 barn i den lokale børnehave.

Men tror det kommer an på hvor du får dine børn passet..
for den offentlige pasnings ordning er ikke ret dyr i forhold til den private (den private er dog mest udbredt)

Anmeld

3. november 2012

Weber

AnjaB skriver:

, hvor mange lande kan prale af at have sådan et sikkerhedsnet under dem, får man ikke lige meldt sig ind i a-kassen mens man er i job, betaler systement sku lige for dig.. Vil du have en uddannelse - den får du også lige, og jow du får penge for at tage den. Blivern du enlig, skal du da have en masse tilskud så du kan opretholde en vis levestandard. Bliver du syg, tager du til lægen.. Helt ærligt vi har der eddermagme godt.

Så en udsendelse fra USA hvor folk bor i deres biler og ude i skoven fordi, ja der er ingen der passer på dem. Møder godt nok ikke særligt tit folk der bor i skoven  medmindre de render rundt og råber tjikkerlikker tjav tjav og går med halsstørklæder og tager hjem til mor og far når spejderlejeren er slut

Undskyld jeg sådan brokker vider på dit indlæg

Haha , helt okay

Fik bare lige nok af mangel på taknemmelighed og glæde over vores skønne liv i et (efter min mening) fantastisk land

Anmeld

3. november 2012

Weber

Dustmuz skriver:

nu er du den anden som der refere til andre lande..

nævn mig lige et land hvor der ikke findes sociale ydelser??

Ja vi er priviligerede at vi kan få alt den hjælp som vi kan..
men flere og flere lande har faktisk sociale ydelser..er kun ved at være 3 verdens lande som IKKE har dem

Ja mange lande har , men slet ikke på samme niveau . Find et land i verden, hvor der er gratis uddannelse og så høj støtte til det ? Har du nogensinde været i USA ? Der er der slet ikke det sikkerhedsnet, som der er herhjemme. Har du nogensinde været på et plejehjem i Polen ? For hvis du har vil du give mig ret i at selvom vi kan blive bedre er det fantastisk i forhold til... Har du været på et børnehjem i Rumænien ? der har nogle vilkår der er helt forfærdelige og alt for få midler til at kunne rende rundt..

og fortæl mig så lige hvilket land det er , som er så perfekt ?

Anmeld

3. november 2012

Dustmuz

Weber skriver:

Ja mange lande har , men slet ikke på samme niveau . Find et land i verden, hvor der er gratis uddannelse og så høj støtte til det ? Har du nogensinde været i USA ? Der er der slet ikke det sikkerhedsnet, som der er herhjemme. Har du nogensinde været på et plejehjem i Polen ? For hvis du har vil du give mig ret i at selvom vi kan blive bedre er det fantastisk i forhold til... Har du været på et børnehjem i Rumænien ? der har nogle vilkår der er helt forfærdelige og alt for få midler til at kunne rende rundt..

jeg siger ikke at de er perfekte..

men jeg syntes det er LATTERLIGT at sammenligne os med andre lande når vi bor i DK..
Har du SELV været nogen af de steder du nævner??

jeg har været i en del lande efterhånden, og ja, der er ikke det samme "sikkerhedsnet" som vi har i DK..
MEN DER ER ET..
maskerne i deres net er måske bare lidt større. dvs, flere kan falde igennem.

men pointen er sådanset også bare, at det er dumt og sammenligne med andre lande.. for set i forhold til et land som Camaroun.. så har vi det sq da godt.. Så har vi da slet ikke noget og brokke os over..
det kan jeg godt se..
Fuck vi har det fedt..
Men det er jo slet ikke pointen..

vi kan også tage et land som uzspekistan
ja, så har camaroun det faktisk skide godt.. for det er et land som ikke rigtigt har noget af noget..

derfor syntes JEG det er dumt og komme med sætningen "hvis du nu boede i et andet land" og den slags..

Anmeld

3. november 2012

Dustmuz

Weber skriver:

og en lille tilføjelse..

hvor mange af de lande har den samme skatteprocent som vi har her i DK.. For det skal du også tage højde for når du sammenligner med et andet land

Anmeld

3. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dustmuz skriver:

og en lille tilføjelse..

hvor mange af de lande har den samme skatteprocent som vi har her i DK.. For det skal du også tage højde for når du sammenligner med et andet land

Og lige netop der er vi jo tilbage ved udgangspunktet: De mest vellønnede i DK betaler dyrt for at sikre de dårligst stillede! - DERFOR virker det provokerende at høre beklagelser over, at modtagere af sociale ydelser føler, DE "trækker læsset". Det er jo præcis pointen i at fremhæve det sociale sikkerhedsnet her i landet. 

For mig at se benytter du dig nu af dine "modstanderes" argumenter. 

Anmeld

3. november 2012

modesty

LilleNyPåVej skriver:

Virkelig? 

Jeg har aldrig forstået at folk syntes det er ok at de små skal klare læsset når andre har bedre mulighed for at gøre det samtidig med at de højst sansynligt ikke skal lave om på hele deres liv..

Hvis regeringen lagde ud at dem der tjener mest skal betale mere (lige nu), jamen så er det jo bare sådan. Men det er nemmere at få dem der betaler mindst/mindre til at betale?  Og det gør også mere ondt på dem der har mindre.

Vi har jo f.eks noget der hedder topskat i Danmark. Så af den vej må man da absolut sige at dem der tjener mest, betaler en stor del af kagen.

(har ikke læst hele tråden)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.