Dustmuz skriver:
det er nu også billigt for en privatskole
de personer jeg kender som har gået på privatskole, har måtte lægge mere end dobbelt så meget..
men har til gengæld også fået hvad de betalte for, hvis man kan sige det sådan..
de har vuggestuer, børnehaver og sådan i England også.. det er ikke ufaglært personale der går der..
Nu spurgte jeg et par stykker jeg snakker med fra England, om de gad prøve og tjekke hvad det koster..
Det koster ca 150pund om måneden og have et barn i børnehave (kindergarden) og det er endda inklusiv morgen og middagsmad.
Prisen her er taget fra byen Kent, der ligger et lille stykke fra London..
Det kan godt være de har lange aftener osv.. Men rent timemæssigt, kommer de jo slet ikke i nærheden af hvad en alm dansker arbejder.. Det var sådan set det der var min pointe med det..
"Vil ha mentalitet"..
JA jeg VIL HA, et land som faktisk køre på skinner for alle parter..
men problemet er at det kan det ikke, så længe industrien flytter til udlandet med arbejdspladserne..
derfor må dem som arbejder, hjælpe dem som ikke arbejder..
Den eneste grund til at min kæreste og jeg ikke er flyttet til udlandet, er hverken KH eller sådan..
nej det er faktisk at hun kan få gratis fysioterapi..
Det fåes også i England, men da er arbejdsløsheden desværre også høj..
(nok fordi det meste af alverdens produktion ligger i de billigste lande, Polen, Kina, Brasilien og Thaiwan)
Jeg tror, jeg misforstår dig, så jeg spørger lige: Mener du, at englænderne ikke kommer i nærheden af, hvor meget danskere arbejder?? England topper listen over den gennemsnitlige arbejdstid i EU, og Danmark ligger i bunden.
Egenbetalingen for daginstitutioner i England er til gengæld langt højere i England end i DK, hvor vi med bare 9 procent af lønnen (gennemsnit) ligger i bund blandt OECD-landene. For eksempel betaler en typisk familie i London ca. 27.000 kroner for at få passet to børn - hvilket uden tvivl er en af grundene til, at mange britiske mødre passer deres børn hjemme indtil skolealderen.
Jeg ved ikke, hvor du har dine oplysninger fra, men de er meget langt fra de officielle undersøgelser og statistikker.
Anmeld