Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

Dustmuz

Carina:-) skriver:

Det synes jeg nu  ikke det gør ,betaler 1600 for en privatskole.

Og det kan ikke gøre i f.eks USA.

I England koster daycare det en ufaglært tjener ,så mange er nødsaget til at få deres børn passet i privat pasning som ikke er godkendt.

Mhs til politikerne arbejder så og så meget-så husk på at de ikke arbejder 8-16 men har mange lange dage/aftner samt er meget væk fra familie i embeds medfør.

Synes det seriøse i den her debat drukner i misundelse og vil ha mentalitet.

Ikke lige møntet på dig alene,men generelt .

det er nu også billigt for en privatskole
de personer jeg kender som har gået på privatskole, har måtte lægge mere end dobbelt så meget..
men har til gengæld også fået hvad de betalte for, hvis man kan sige det sådan..

de har vuggestuer, børnehaver og sådan i England også.. det er ikke ufaglært personale der går der..
Nu spurgte jeg et par stykker jeg snakker med fra England, om de gad prøve og tjekke hvad det koster..
Det koster ca 150pund om måneden og have et barn i børnehave (kindergarden) og det er endda inklusiv morgen og middagsmad.
Prisen her er taget fra byen Kent, der ligger et lille stykke fra London..

Det kan godt være de har lange aftener osv.. Men rent timemæssigt, kommer de jo slet ikke i nærheden af hvad en alm dansker arbejder.. Det var sådan set det der var min pointe med det..

"Vil ha mentalitet"..
JA jeg VIL HA, et land som faktisk køre på skinner for alle parter..
men problemet er at det kan det ikke, så længe industrien flytter til udlandet med arbejdspladserne..
derfor må dem som arbejder, hjælpe dem som ikke arbejder..

Den eneste grund til at min kæreste og jeg ikke er flyttet til udlandet, er hverken KH eller sådan..
nej det er faktisk at hun kan få gratis fysioterapi..
Det fåes også i England, men da er arbejdsløsheden desværre også høj..

(nok fordi det meste af alverdens produktion ligger i de billigste lande, Polen, Kina, Brasilien og Thaiwan)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Dustmuz

fresia skriver:

Det er den nye nationale opgørelse

okay.. kunne ikke lige finde ud af hvilke "grupper" den indeholdte..
Men ja, som du selv skrev, så er det stadig for mange (165.000) at have gående arbejdsløse..

ville være fedt hvis politikerne gad hjælpe med at få arbejdet tilbage i Danmark, så vi kunne få det tal bragt ned

Anmeld

3. november 2012

sandramor

Nu har jeg ikke læst hele tråden....
Men jeg finder det dybt forkasteligt! Især fordi at vores statsminister som den eneste nogensinde har ikke en men hele 3 spindoktorer!!!! Og det koster den nette sum af 24mio kr!!!!! Hvor får hun de penge fra? Nok ikke fra hendes egen pung... Så sys efterhånden det er så grotesk at vi borgere skal rammes økonomisk på alverdens punkter mens politikerne ønsker statens penge væk på laller!! Har hun brug for 3 spindoktorer er hun tydeligvis for dårlig til sit job...

Anmeld

3. november 2012

sandramor

Ønsker= øsler

Anmeld

3. november 2012

MorDk

LilleNyPåVej skriver:

Det er stadigvæk latterligt syntes jeg. Man kan jo have masser af gæld, masser af regninger osv - ja det er jo så selvforskyldt  ved det, men alligevel. Syntes simpelthen ikke man kan tillade sig at tage selvsætndighed fra mennesker på den måde  Og så er det endda en rød regering, fatter ikke hvor de får de ting fra.

ENIG! Sys virkelig det er latterligt!

Anmeld

3. november 2012

baby012

mea skriver:

Nej det gør vi så ikke,vi bor faktisk billigere end,vi ville gøre i en lejebolig,vi har en husleje på 6000 kr,og det finder du altså ikke mange steder feks. nær københavn,der er der mere reglen end undtagelsen,at en 3V koster fra 7000 kr om måneden uden forbrug.

Vi bor i en fire værelses, med husleje på 5700 ,  120 kwm, derudover har vi også bil.. Vi har en gæld på 7000 kr. Og det er alt .. 

Og vi kan sagtens få det til at fingere, så jeg mener bestemt i har et eller andet sted i kan sparre hvis i virkelig mener at 18000 UDBETALT ikke er nok.. 

snyes det er helt ok med forsørherpligt over den person man nu har valgt at leve med.. 

men synes heller ikke at grænsen skal under 30000 på hvor meget man skal tjene før man må få kh .. Men helt ærligt, 18000 udbetalt, ville være luksus her... 

Så nej i bor ikke for dyrt, men der må være en anden post i bruger for mange penge på så .. 

Anmeld

3. november 2012

Carina:-)

Dustmuz skriver:

det er nu også billigt for en privatskole
de personer jeg kender som har gået på privatskole, har måtte lægge mere end dobbelt så meget..
men har til gengæld også fået hvad de betalte for, hvis man kan sige det sådan..

de har vuggestuer, børnehaver og sådan i England også.. det er ikke ufaglært personale der går der..
Nu spurgte jeg et par stykker jeg snakker med fra England, om de gad prøve og tjekke hvad det koster..
Det koster ca 150pund om måneden og have et barn i børnehave (kindergarden) og det er endda inklusiv morgen og middagsmad.
Prisen her er taget fra byen Kent, der ligger et lille stykke fra London..

Det kan godt være de har lange aftener osv.. Men rent timemæssigt, kommer de jo slet ikke i nærheden af hvad en alm dansker arbejder.. Det var sådan set det der var min pointe med det..

"Vil ha mentalitet"..
JA jeg VIL HA, et land som faktisk køre på skinner for alle parter..
men problemet er at det kan det ikke, så længe industrien flytter til udlandet med arbejdspladserne..
derfor må dem som arbejder, hjælpe dem som ikke arbejder..

Den eneste grund til at min kæreste og jeg ikke er flyttet til udlandet, er hverken KH eller sådan..
nej det er faktisk at hun kan få gratis fysioterapi..
Det fåes også i England, men da er arbejdsløsheden desværre også høj..

(nok fordi det meste af alverdens produktion ligger i de billigste lande, Polen, Kina, Brasilien og Thaiwan)

Jeg får modsatte oplysninger.

En veninde der bor i England fortæller at daycare koster 40 pund om dagen,og det er velog mærke ikke den dyreste inst. Og det er i London.

En bekendt der arbejder som sekretær for en kendt politiker.

Fortæller om min 50 timers arbejdsuge ,og det er ikke hende selv hun snakker om 

Privatskole til 3000 pr måned? Hvor er det henne?

For f.eks Barfods,som er en af de mest populære i Kbh koster 1250.

Jeg giver 1600 i Jylland-...

Anmeld

3. november 2012

Carina:-)

sandramor skriver:

Men jeg finder det dybt forkasteligt! Især fordi at vores statsminister som den eneste nogensinde har ikke en men hele 3 spindoktorer!!!! Og det koster den nette sum af 24mio kr!!!!! Hvor får hun de penge fra? Nok ikke fra hendes egen pung... Så sys efterhånden det er så grotesk at vi borgere skal rammes økonomisk på alverdens punkter mens politikerne ønsker statens penge væk på laller!! Har hun brug for 3 spindoktorer er hun tydeligvis for dårlig til sit job...

Ej hold nu op med den misundelse!

Gad du godt arbejde 50-70 timer om ugen,hvis du f.eks fik 125 i timen?

Være væk fra dine børn i dagevis fordi du er på udenlandsbesøg?

Jeg gad sgu ikke bytte.

Så self. -skal de have en ordentlig løn,og ordentlige vilkår.

Det er immervæk selvsamme personer der har sørgert for at der er kh ,dp,førtidspension osv osv.

Eller sagt på en anden måde,havde vi ikke politikere til at få hjulene i dansk økonomi til at dreje rundt-Ja så var der mange der måtte gå sultne i seng.

Hold k*ft hvor gad jeg godt folk ville se obejektivt og nøgteren på tingene ,istedet for konstant at hyle op i misundelse over en skide politikerløn.-Hun laver i det mindste noget for hendes løn...

Anmeld

3. november 2012

Mum33

sandramor skriver:

Det er peanuts i spil, og hun bruger nok ikke mere end de andre. Synes det er et meget unuanceret argument du bruger, der desuden intet har med debatten at gøre.

Anmeld

3. november 2012

JustMe

Dustmuz skriver:

tjaa.. hvis dette bliver vedtaget, så søger kæresten også om førtidspension med det samme.. da vi ellers ville miste op imod 5000kr om måneden.. hvilket vi ikke har råd til

Det får han da ikke noget ud af, samlevende har også forsørgerpligt på førtidspension.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.