Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

fresia

Profilbillede for fresia
Dustmuz skriver:

Hvis du mangler frisør elever, så smid lige en PB om hvor du er hen af i DK (for kender folk der ret villige til at flytte for sådan en plads)

Giver dig ganske ret i at det ikke er alle der gør lige meget for at få et arbejde eller sådan..

et stort problem som jeg desværre ser..
der er ikke ret meget arbejde i DK..

så vidt jeg husker, så er der vidst totalt ca 250.000 ledige i Danmark..
men der er vidst ikke engang 10.000 arbejdspladser ledige..
(hæng mig ikke lige op på de præcise tal)

men det giver umiddelbart 25/1..
dvs.. 25 arbejdere skal deles om 1 arbejdsplads..

jeg ville faktisk hellere ønske at det tal måske kun var 20-15/1..
for så var der flere til at betale for dem som ikke kunne få et arbejde

jeg ved selv hvor møg irriterende og frustrende det er ikke at kunne få arbejde..
men selv da jeg havde arbejde og pænt måtte spytte i kassen, gjorde jeg det da også uden at brokke mig..

for i min verden er det bedre at have flere til at betale for få..
end det er til at have få til at betale for flere..

som det ser ud nu. så er der "få" til "mange" der køre i DK..
men hvis man kunne få nogen af de "mange" i arbejde, så kunne man måske få byttet rundt på de 2..

så det blev "mange" til "få"..

Poltikerne BURDE virkelig skæres hårdt ned..
der kunne sikkert godt spares både 2 og 3 milliarder hvis man smed dem på alm folkepension fra de var 67, og hvis de arbejde 46 uger om året, ligesom alle andre danskere (til den samme løn)
deres goder skulle måske også lige tjekkes efter i sømmene

Vil bare lige sige at seneste opgørelse sagde at der var 165.000 arbejdsløse i DK, så det er lige 100.000 mindre (dog stadig alt for mange).

Jeg syntes det lyder helt fint. Jeg syntes danskerne er blevet meget "giv mig" agtige, og det er der bare ikke råd til længere. 

Man vælger helt selv hvordan man vil leve sit liv, om man bor i hus eller lejlighed, om man er gift eller ej, uddannet eller ej, og så kan man ikke forvente at staten kan redde alle ud af de situationer de står i.

Grænsen på de omkring 30.000 syntes jeg lyder godt, for man burde kunne få det til at køre rundt på sådan et beløb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

I lyder ikke som om i er klar over,at vi snakker 30.000 kr FØR skat,hvilket vil sige omkring 18.000 kr udbetalt,hvordan pokker skulle en familie bestående af 2 voksne,og 2-3 børn klare sig for det??????

Her ville vi være nødtil at gå fra hinanden,da vi ikke ville kunne få det til at løbe rundt,plus at min kærste ville komme ud med en gæld på omkring en 500.000 kr,som ville være meget svære at komme af med,med de renter bankerne har idag,for han må så sælge huset med et underskud,da han ikke vil kunne sidde i det alene.

Alene en vuggestueplads koster et sted mellem 2500-4000 kr om månede,huslejen selv i lejeboliger idag omkring 7000 -10.000 kr,så nej med 18.000 - 20.000 kr udbetalt,vil prisen blive at der vil komme rigtig mange skillesmisse børn,og endnu flere tilskud,og flere på KH,da familierne vil være nødtil at gå hvert til sit,og hvem betaler så prisen i den sidste ende,ja det gør børnene. 

Så hvis man gør regnskabet op,bliver det højst sandsynligt dyrere for staten i såvel kontanthjælp - friplads - ekstra + ekstraordinært børnetilskud + boligsikring.

Anmeld

3. november 2012

Dustmuz

fresia skriver:

Vil bare lige sige at seneste opgørelse sagde at der var 165.000 arbejdsløse i DK, så det er lige 100.000 mindre (dog stadig alt for mange).

Jeg syntes det lyder helt fint. Jeg syntes danskerne er blevet meget "giv mig" agtige, og det er der bare ikke råd til længere. 

Man vælger helt selv hvordan man vil leve sit liv, om man bor i hus eller lejlighed, om man er gift eller ej, uddannet eller ej, og så kan man ikke forvente at staten kan redde alle ud af de situationer de står i.

Grænsen på de omkring 30.000 syntes jeg lyder godt, for man burde kunne få det til at køre rundt på sådan et beløb

er det den komunnale statestik, eller inderholder den også alle dem som er på dagpenge osv??

Anmeld

3. november 2012

isabellasmor

mea skriver:

I lyder ikke som om i er klar over,at vi snakker 30.000 kr FØR skat,hvilket vil sige omkring 18.000 kr udbetalt,hvordan pokker skulle en familie bestående af 2 voksne,og 2-3 børn klare sig for det??????

Her ville vi være nødtil at gå fra hinanden,da vi ikke ville kunne få det til at løbe rundt,plus at min kærste ville komme ud med en gæld på omkring en 500.000 kr,som ville være meget svære at komme af med,med de renter bankerne har idag,for han må så sælge huset med et underskud,da han ikke vil kunne sidde i det alene.

Alene en vuggestueplads koster et sted mellem 2500-4000 kr om månede,huslejen selv i lejeboliger idag omkring 7000 -10.000 kr,så nej med 18.000 - 20.000 kr udbetalt,vil prisen blive at der vil komme rigtig mange skillesmisse børn,og endnu flere tilskud,og flere på KH,da familierne vil være nødtil at gå hvert til sit,og hvem betaler så prisen i den sidste ende,ja det gør børnene. 

Så hvis man gør regnskabet op,bliver det højst sandsynligt dyrere for staten i såvel kontanthjælp - friplads - ekstra + ekstraordinært børnetilskud + boligsikring.

Som jeg selv ville have skrevet det ! 

Anmeld

3. november 2012

baby012

Jeg synes det er helt fair, vi bot i hus, og herhjemme (to voksne og to børn ) klare vi os med 16000 før skat... 

Så kom ikke og sig det ikke kan lade sig hære med en månedsløn på 30000  

det er stramt, men vi får det til at fungere  

Anmeld

3. november 2012

baby012

mea skriver:

Så bor i altså for dyrt hvis ikke i kan få det til at fungere.. 

Vi klare os med 16000 før skat.  

Så det kan da sagtens lade sig gøre med 18000  

Anmeld

3. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Lahn11 skriver:

Så bor i altså for dyrt hvis ikke i kan få det til at fungere.. 

Vi klare os med 16000 før skat.  

Så det kan da sagtens lade sig gøre med 18000  

Nej det gør vi så ikke,vi bor faktisk billigere end,vi ville gøre i en lejebolig,vi har en husleje på 6000 kr,og det finder du altså ikke mange steder feks. nær københavn,der er der mere reglen end undtagelsen,at en 3V koster fra 7000 kr om måneden uden forbrug.

Anmeld

3. november 2012

fresia

Profilbillede for fresia
Dustmuz skriver:

er det den komunnale statestik, eller inderholder den også alle dem som er på dagpenge osv??

Det er den nye nationale opgørelse

Anmeld

3. november 2012

FruHolm <3

LilleNyPåVej skriver:

Ikke fordi de ikke irriterer mig i forvejen, men hold da op hvor de bare overhovedet ikke gør noget for den almindelige dansker efterhånden 

http://www.b.dk/politiko/regeringen-vil-goere-det-svaerere-at-faa-kontanthjaelp-0

Fandt denne artikel hvor der nu bliver snakket om at forsørgelsespligt også skal gå ud over dem som bor sammen med deres KÆRESTE uden at være gift - så hvis man vælger at flytte sammen efter 6 måneder, vupti så skal man forsørge hinanden hvis den ene er på kh.

Hvad fanden tænker de på. Forsørgelsespligten burde i forvejen afskaffes for dem der er gift  Man burde have lov at være selvstændige individer, er det ikke nok at man måske ikke har et arbejde eller er syg, nej nu skal man også forsørges af andre Kedeligt lille land vi bor i..

Tænker ikke på mig selv, men kom til at tænke på et vennepar der står og skal sælge deres hus fordi at manden ryger ud af dagpengene - og jeg syntes simpelthen det er sørgeligt og dette link bidrager jo kun til at det er endnu mere sørgeligt.

Men hvad syntes i så om alt det her med forsørgelsespligt? Både det med at være gift, men nu også med at de vil at man ikke behøver og være gift for at skulle forsørge hinanden?

Hvis det sker så skal der sku presses mere på med at jeg skal på sygepenge , har gået i 3 år på kh og ventet og ventet da de vil se tiden an om jeg bliver i stand til at arbejde, nu er jeg henvist til en ny psykiatisk vurdering , 

Anmeld

3. november 2012

Carina:-)

Dustmuz skriver:

Ja de ting du nævner der er da en luksus..
Børnepasning er slet ikke så dyrt i England..

fertilitets behandling.. DET er en luksus.. som jeg ikke altid begriber må jeg ærligt indrømme, det er så en helt anden snak..

ja vi får måske en anelse mere i DK, end i andre lande (KH - sammenlignet)
Men de har den stadig..
men forskellen fra England til DK er f.eks ikke andet end 450kr for en på overførsels indkomst.
fra USA til Dk er den ca det samme
Tyskerne får faktisk MERE end os..

Skolegang koster da også en formue her i Dk hvis du vil have noget ordenligt..

Det synes jeg nu  ikke det gør ,betaler 1600 for en privatskole.

Og det kan ikke gøre i f.eks USA.

I England koster daycare det en ufaglært tjener ,så mange er nødsaget til at få deres børn passet i privat pasning som ikke er godkendt.

Mhs til politikerne arbejder så og så meget-så husk på at de ikke arbejder 8-16 men har mange lange dage/aftner samt er meget væk fra familie i embeds medfør.

Synes det seriøse i den her debat drukner i misundelse og vil ha mentalitet.

Ikke lige møntet på dig alene,men generelt .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.