LilleNyPåVej skriver:
Hvorfor tager det 7-10 år at læse medicin - det er da vel på samme niveau som andre uddannelser? 3 år for en bachelor og 5 år inkl en kandidat? 
Nå men, nå det så er sagt. Så ja er enig, men det ville gøre så meget mindre ondt på den uddannede at betale 1% mere i skat end det gør på den underuddannede
Og det er jo ikke noget der skal vare evigt, skal Danmark ikke bare op og køre igen? Så forstår jeg ikke hvorfor at alle ikke kan bidrage det lidt ekstra istedet for at det kun skal gå ud over en bestemt gruppe mennesker.
Det er godt nok en slem diskussion jeg har fået på banen med folk 
NU tager det altså ikke kun "5" år at læse læge, du skal også ud i praksis nogle år før du kan kalde dig for færdiguddannet læge og mange læser lidt mere oven i. Ja deres valg men ingen af os klager jo over lægen er lidt for dygtig og veluddannet til sit arbejde til sit arbejde. Jeg kender en der har læst/forsket i snart 10 år, tilgengæld er hun også mega dygtig inden for sit felt - børn.
Men alle dem der betaler topskat yder vel også den 1% du taler om mere i statskassen
Det er vel ikke rimeligt de skal yde lidt mere ud over det, så skal de vel også have lidt tilskud til børnepasning for ellers kan du jo ikke forvente at deres økonomi bliver ved med at være så god som du taler om. Kan fortælle at herhjemme betaler kæresten topskat, jeg er pædagog på 30 timer, nej der er ikke faste job på 37 timer at finde så jeg vil heller være i job og arbejde 30 timer end intet job. Men altså vi bor til leje, betaler fuld pris for alt har et rådighedsbeløb på 8000, hvor er det lige vi skal finde penge til at bidrage mere til statskassen?
Me ja er en god diskution, problemet er bare at det er nemt at sidde og tænke dem der betaler topskat vælter i penge men sådan er virkeligheden ikke - desværre 
Anmeld