Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Muffinmus

Noget der er sørgeligt er netop at folk TVINGES til at sælge deres huse for at få KH, og dermed sætte sig i større gæld med muligt underskud på hussalg, ofte sidde i en lige så dyr lejlighed og der med tabe sig selv endnu mere på gulvet.

Kan da godt se at hvis man bor i et hus til 4 mio så burde man måske sidde billigere i det, men vi bor f.eks til  under 6000 kr + forbrug for 5 personer...det samme som vi skulle betale for en lejlighed. Så er det sgu da snot dumt hvis vi skulle sælge billigt ud og gældsætte os endnu mer for at staten vil give os noget som helst.

Ikke at det er aktuelt for os, men det er det f.eks for min mor til januar. Der ryger hun ud af dagpengesystemet og min fars pension + deres gamle hus er nok til hun ikke får en disse.

ØV for endnu dårlig regeringsbeslutning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Muffin_girl

Mor til Ella skriver:

Jeg synes det er super vi har et sikkerhedsnet, hvilket vi skal være glade for....

Men jeg bliver simpelthen nød til at spørge HVORFOR det gang på gang skal komme op med at dem der tjener mere skal trækkes mere.

Jeg er en af dem der arbejder omkring 60 timer pr uge, og hvis jeg skal straffes for at bridrage stort til den fælles kasse, så gider jeg da ikke arbejde så meget.... Og så er der endnu mindre i den fælles kasse, som jeg ellers betaler glædeligt til.

Men til grin vil jeg sku ikke være.

Og når man tjener 30.000 er man sku ikke fattig ikke i nærheden

Alternativet er at der pludselig ikke er råd til at give nogen noget????

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

MariaE skriver:

Noget der er sørgeligt er netop at folk TVINGES til at sælge deres huse for at få KH, og dermed sætte sig i større gæld med muligt underskud på hussalg, ofte sidde i en lige så dyr lejlighed og der med tabe sig selv endnu mere på gulvet.

Kan da godt se at hvis man bor i et hus til 4 mio så burde man måske sidde billigere i det, men vi bor f.eks til  under 6000 kr + forbrug for 5 personer...det samme som vi skulle betale for en lejlighed. Så er det sgu da snot dumt hvis vi skulle sælge billigt ud og gældsætte os endnu mer for at staten vil give os noget som helst.

Ikke at det er aktuelt for os, men det er det f.eks for min mor til januar. Der ryger hun ud af dagpengesystemet og min fars pension + deres gamle hus er nok til hun ikke får en disse.

Nemlig, og som jeg skrev sidst i min tråd så har jeg et vennepar der står i netop samme situation.

Det er sørgeligt og derfor jeg lavede denne tråd og kan godt følge alle dem der siger at de har fået en uddannelse og arbejder mange timer, men det kan da ligeså nemt være dem næste gang 

At man ryger ud af dagpenge og ned på kh har intet at gøre med at man ingen uddannelse har og jeg forstår virkelig ikke regeringens måde at handle på - det går ud over uskyldige mennesker når man faktisk godt kunne trække de penge andre steder fra.

Anmeld

2. november 2012

Pige2009

TeamRocket skriver:

Jeg synes det lyder ok. Det rammer jo ikke de lavest lønnede men dem man kan sige har råd til at forsørge hinanden, eller burde have det, selfølgelig kan man have gæld osv. Men ja, der skal jo gøres noget for dks økonomi- vi har det simpelthen for godt og det er der ikke råd til. Hellere at der bliver gjort noget end at vi ender på bunden fordi ingen vil af med noget :-)

Er faktisk enig med dig

Anmeld

2. november 2012

Pige2009

MariaE skriver:

Ingen kan tvinges til at sælge deres hus. Men hvis man har friværdi i sit hus, er man tvunget til at skulle tære på den...

Anmeld

2. november 2012

Muffinmus

LilleNyPåVej skriver:

Nemlig, og som jeg skrev sidst i min tråd så har jeg et vennepar der står i netop samme situation.

Det er sørgeligt og derfor jeg lavede denne tråd og kan godt følge alle dem der siger at de har fået en uddannelse og arbejder mange timer, men det kan da ligeså nemt være dem næste gang 

At man ryger ud af dagpenge og ned på kh har intet at gøre med at man ingen uddannelse har og jeg forstår virkelig ikke regeringens måde at handle på - det går ud over uskyldige mennesker når man faktisk godt kunne trække de penge andre steder fra.

Nemlig.

Min mor har da også en uddannelse, og arbejdet 35-40, men det får hun sgu ikke nogen hurr- for-dighat for. Tvært imod får hun af vide hun kan få nada nu hun ruger ud af systemet trods det at hun har søgt ALT slags arbejde, Bilka, biografer osv....Nu indrykker hun en jbannonce i næste uge som endnu et desperat forsøg hvor der står ALT slags arbejde har interesse.

Men det giver sikkert heller ikke pote, for de gider knap ansætte en der er 55 og har været ledig i 2,5 år pga arbejdesmangel og nedskæringer alle vegne.

Giver ikke fem flaade øre for deres 12.000 akutjobs før jeg har set sådan en som min mor få et job.

Anmeld

2. november 2012

Muffinmus

Baagøe skriver:

Ingen kan tvinges til at sælge deres hus. Men hvis man har friværdi i sit hus, er man tvunget til at skulle tære på den...

Nej, du bliver ikke tvunget...du får bare bjælde:-)

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

MariaE skriver:

Nemlig.

Min mor har da også en uddannelse, og arbejdet 35-40, men det får hun sgu ikke nogen hurr- for-dighat for. Tvært imod får hun af vide hun kan få nada nu hun ruger ud af systemet trods det at hun har søgt ALT slags arbejde, Bilka, biografer osv....Nu indrykker hun en jbannonce i næste uge som endnu et desperat forsøg hvor der står ALT slags arbejde har interesse.

Men det giver sikkert heller ikke pote, for de gider knap ansætte en der er 55 og har været ledig i 2,5 år pga arbejdesmangel og nedskæringer alle vegne.

Giver ikke fem flaade øre for deres 12.000 akutjobs før jeg har set sådan en som min mor få et job.

Det er surt, ønsker din mor held og lykke med jobsøgningen 

Bare tanken om alle de år de selv har arbejdet sig igennem for at få de ting de har nu - det er deres bonus i livet som bliver revet væk.

Men det er ikke alle der forstår det - ja undskyld  

Anmeld

3. november 2012

Ellie79

LilleNyPåVej skriver:

Hvorfor tager det 7-10 år at læse medicin - det er da vel på samme niveau som andre uddannelser? 3 år for en bachelor og 5 år inkl en kandidat? 

Nå men, nå det så er sagt. Så ja er enig, men det ville gøre så meget mindre ondt på den uddannede at betale 1% mere i skat end det gør på den underuddannede  

Og det er jo ikke noget der skal vare evigt, skal Danmark ikke bare op og køre igen? Så forstår jeg ikke hvorfor at alle ikke kan bidrage det lidt ekstra istedet for at det kun skal gå ud over en bestemt gruppe mennesker.

Det er godt nok en slem diskussion jeg har fået på banen med folk 

NU tager det altså ikke kun "5" år at læse læge, du skal også ud i praksis nogle år før du kan kalde dig for færdiguddannet læge og mange læser lidt mere oven i. Ja deres valg men ingen af os klager jo over lægen er lidt for dygtig og veluddannet til sit arbejde til sit arbejde. Jeg kender en der har læst/forsket i snart 10 år, tilgengæld er hun også mega dygtig inden for sit felt - børn. 

Men alle dem der betaler topskat yder vel også den 1% du taler om mere i statskassen Det er vel ikke rimeligt de skal yde lidt mere ud over det, så skal de vel også have lidt tilskud til børnepasning for ellers kan du jo ikke forvente at deres økonomi bliver ved med at være så god som du taler om. Kan fortælle at herhjemme betaler kæresten topskat, jeg er pædagog på 30 timer, nej der er ikke faste job på 37 timer at finde så jeg vil heller være i job og arbejde 30 timer end intet job. Men altså vi bor til leje, betaler fuld pris for alt har et rådighedsbeløb på 8000, hvor er det lige vi skal finde penge til at bidrage mere til statskassen?

Me ja er en god diskution, problemet er bare at det er nemt at sidde og tænke dem der betaler topskat vælter i penge men sådan er virkeligheden ikke - desværre

Anmeld

3. november 2012

Ellie79

Weber skriver:

Bliver simpelthen nød til at komme ud med det.

hvornår er danskerne blevet utaknemmelige ? Ja der sker stramninger i krise tider og det er pisse hårdt. Men vi har i Danmark en fantastisk masse goder, som de ikke har andre steder.

Hvorfor skal det altid være så negativt ? Vær dog glad for vi lever i et samfund, hvor der er så forfærdelig mange "gratis" goder...

Undskyld det sure opstød , men

, hvor mange lande kan prale af at have sådan et sikkerhedsnet under dem, får man ikke lige meldt sig ind i a-kassen mens man er i job, betaler systement sku lige for dig.. Vil du have en uddannelse - den får du også lige, og jow du får penge for at tage den. Blivern du enlig, skal du da have en masse tilskud så du kan opretholde en vis levestandard. Bliver du syg, tager du til lægen.. Helt ærligt vi har der eddermagme godt.

Så en udsendelse fra USA hvor folk bor i deres biler og ude i skoven fordi, ja der er ingen der passer på dem. Møder godt nok ikke særligt tit folk der bor i skoven  medmindre de render rundt og råber tjikkerlikker tjav tjav og går med halsstørklæder og tager hjem til mor og far når spejderlejeren er slut

Undskyld jeg sådan brokker vider på dit indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.