Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Carina:-)

Dustmuz skriver:

nu er du den anden som der refere til andre lande..

nævn mig lige et land hvor der ikke findes sociale ydelser??

Ja vi er priviligerede at vi kan få alt den hjælp som vi kan..
men flere og flere lande har faktisk sociale ydelser..er kun ved at være 3 verdens lande som IKKE har dem

Der er nu mange lande der f.eks ikke har det sundhedsvæsen vi har.

Og børnepasning koster f.eks en formue i England-det samme gør skolegang hvis man vil have noget ordentligt.

Og fertilitesbehandling -den er jo også på det off regning,det har de heller ikke i mange lande,.

En ting er at du kan få et beløb at leve for i mange lande,men det er de færreste der har så mange goder som vi har.

Og hvor man også får så stort et beløb at det for nogen ikke kan betale sig at arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Carina:-)

Dustmuz skriver:

Rigtigt nok.. desværre..
som jeg plejer at sige..
Stil dem op på en række og skyd dem..

Må ærligt indrømme jeg tror landet ville køre bedre, hvis man satte den almene dansker ind på Christiansborg..

Nu er det jo selvsamme politikere der har stemt ja til kh ,su ,gratis læge osv osv.

Så noget kan de åbenbart godt finde ud af 

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Carina:-) skriver:

Der er nu mange lande der f.eks ikke har det sundhedsvæsen vi har.

Og børnepasning koster f.eks en formue i England-det samme gør skolegang hvis man vil have noget ordentligt.

Og fertilitesbehandling -den er jo også på det off regning,det har de heller ikke i mange lande,.

En ting er at du kan få et beløb at leve for i mange lande,men det er de færreste der har så mange goder som vi har.

Og hvor man også får så stort et beløb at det for nogen ikke kan betale sig at arbejde.

Ja de ting du nævner der er da en luksus..
Børnepasning er slet ikke så dyrt i England..

fertilitets behandling.. DET er en luksus.. som jeg ikke altid begriber må jeg ærligt indrømme, det er så en helt anden snak..

ja vi får måske en anelse mere i DK, end i andre lande (KH - sammenlignet)
Men de har den stadig..
men forskellen fra England til DK er f.eks ikke andet end 450kr for en på overførsels indkomst.
fra USA til Dk er den ca det samme
Tyskerne får faktisk MERE end os..

Skolegang koster da også en formue her i Dk hvis du vil have noget ordenligt..

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Carina:-) skriver:

Nu er det jo selvsamme politikere der har stemt ja til kh ,su ,gratis læge osv osv.

Så noget kan de åbenbart godt finde ud af 

det er meget småt hvad de rent faktisk kan.. hvis du spører mig..

for de kan spare alle andre steder end der hvor de kan hente en masse

Anmeld

2. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LilleNyPåVej skriver:

Ja, men du syntes det er helt fair at det skal være dem tjener mindre istedet for dem der tjener mere der skal klare læsset? Og sådan har det jo altid været..

Jeg ville ønske, du ville komme med lidt dokumentation for dine opfattelser - det virker som "synsninger" og formodninger og ikke som facts. Hvis det var de dårligst stillede, der trak læsset herhjemme - og altid havde gjort det - ville vi være gået bankerot som land for længe siden. Det er i sagens natur ikke modtagere af KH, der "trækker læsset" - de betaler skat af den ydelse, de modtager fra statskassen, og det bliver jo aldrig nogen overskudsforretning for staten. 

Topskatten er da om noget et eksempel på, at de, der tjener mest, også bidrager med mest, og at vi accepterer, at vi i solidaritetens navn bidrager efter evne. At der samtidig er grænser for, i hvilket omfang, de mest vellønnede skal bidrage, er strengt nødvendigt for at fastholde folks motivation for at arbejde. Guderne skal vide, at folk fra andre lande er målløse over vores skattetryk og de mest velstilledes accept af at lægge så mange penge til fælles bedste. 

Kan du komme med konkrete eksempler på, at det "altid har været" dem, der tjener mindst, der "klarer læsset"? Jeg kan slet ikke genkende mit land i den beskrivelse. 

Anmeld

2. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dustmuz skriver:

Ja de ting du nævner der er da en luksus..
Børnepasning er slet ikke så dyrt i England..

fertilitets behandling.. DET er en luksus.. som jeg ikke altid begriber må jeg ærligt indrømme, det er så en helt anden snak..

ja vi får måske en anelse mere i DK, end i andre lande (KH - sammenlignet)
Men de har den stadig..
men forskellen fra England til DK er f.eks ikke andet end 450kr for en på overførsels indkomst.
fra USA til Dk er den ca det samme
Tyskerne får faktisk MERE end os..

Skolegang koster da også en formue her i Dk hvis du vil have noget ordenligt..

Mener du, at 85 procent af grundskoleeleverne i DK ikke får "noget ordentligt"?? 

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Mor og meget mere skriver:

Mener du, at 85 procent af grundskoleeleverne i DK ikke får "noget ordentligt"?? 

hvis du sammenligner privat skole med folkeskole så ja..
de jeg kender som har været på privatskole har klaret sig meget bedre end dem jeg kender fra folkeskolen..

men ulempen er også at det er svært og "sammenligne" da alle jo er forskellige og den samme elev ikke kan gå begge steder..

men selv ville jeg da have foretrukket en privatskole..

Siger dog ikke dermed at folkeskole ikke er god, men den kunne være bedre

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor til Ella skriver:

Tak for den gode tone Selvom man ikke er enig.

Så kan man også vende den om at sige at det er dem der tjener mere har et højere forbrug og dermed ligger mere i butikkerne, og dermed skaber vækst. 

Jeg siger ikke jeg ikke vil bidrage mere, men den der Robin Hood agtige nu sidder vi i rundkreds og deler det hele lige over, så der ikke er nogen der er mere end andre ( ikke at det er det du siger, det ved jeg godt)

Jeg tror jeg vil kunne nævne 20+ måder at sparer penge på, men nu er jeg heldigvis ikke politiker

Der bliver nød til at være forskel på et samfund, og jeg tjener okay og betaler i den grad min del af kagen, men vi bliver nød til at vælge vores kampe, der skal fortsat være penge til at passe vores ældre, passe vores børn, penge til at forske for skal vi også bruge. 

Jeg forstår til fulde at det kan komme til at betyde rigtig meget for en familie, men jeg tror bare vi i en periode kommer ud i at vi bliver nød til at klarer os selv lidt mere end vi har gjort hidtil. 

Og igen har vi et sikkerhedsnet og dem der virkelig har brug for hjælp får det normalt også.... Og heldigvis for det

Selvfølgelig er der en god tone  Ikke alle kan være enige og jeg har jo min helt egen mening og griner lidt af andre imens de griner af mig 

Ork gud ja, kunne også nævne langt bedre tiltag hvor man kunne spare - det er måske også derfor jeg syntes det er mere synd for dem på kh (og andet) at de skal "lide" endnu engang under at Danmark har dårlig økonomi for tiden istedet for andre løsninger.

Det er jo dyrt at bo i dagens Danmark, alt stiger men lønningerne skal være lavere  det hænger ikke sammen. Jeg syntes det er svært, specielt på en SU - men samtidig er jeg utrolig taknemmelig for overhovedet at kunne få SU og har aldrig brokket mig over at få SU eller krævet at der skal mere til i SU fordi jeg ved at det er en luksus.

Jeg har jo bare fravalgt ægteskab og hus pga at økonomien ikke er der. Men skulle jeg gå fra fast (arbejde) indkomst til kh og have alle de regler hængende over hovedet og føle mig fanget så ville jeg syntes det var trist  

Syntes i forvejen at forsørgelsespligten er noget gammeldags *** og burde afskaffes, så dette tiltag gjorde bare lige at det blev endnu mere sørgeligt - eller det syntes jeg i hvert fald 

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

AnjaB skriver:

Dem der tjerner mere betaler vel i bund og grund også mere da de ingen tilskud kan hente, tit har de også lige en topskat der skal betales. Hvis du er godt uddannet i dk skal du vel også have bonus af det. Dem der ingen uddannelse har eller er lavt uddannet kan hente en masse tilskud fra dk, det er vel rimeligt at de også yder for disse tilskud. Vi kan aldrig blive lige og det skal vi vel heller ikke. Jeg har svært ved at se hvorfor lægen der har brugt 7-10 år på sin uddannelse skal have det samme som den arbejdsløse på bundlinien. Ja sådan et land gider jeg da ikke bo i. Jeg betaler gerne min skat og betaler fuld pris for mine unger 4380 kr, men bliver da lidt harm når naboen betaler 600 kr fordi de ikke tjerner særligt meget og kan hente et hav af tilskud..

Hvorfor tager det 7-10 år at læse medicin - det er da vel på samme niveau som andre uddannelser? 3 år for en bachelor og 5 år inkl en kandidat? 

Nå men, nå det så er sagt. Så ja er enig, men det ville gøre så meget mindre ondt på den uddannede at betale 1% mere i skat end det gør på den underuddannede  

Og det er jo ikke noget der skal vare evigt, skal Danmark ikke bare op og køre igen? Så forstår jeg ikke hvorfor at alle ikke kan bidrage det lidt ekstra istedet for at det kun skal gå ud over en bestemt gruppe mennesker.

Det er godt nok en slem diskussion jeg har fået på banen med folk 

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

FrkZier skriver:

men det er da heller ikke dem der tjener mindst der giver mest - det er jo lige netop dem der tjener mest der giver mest = topskatten..

Jo fordi det gør mest ondt på dem der har mindre. Jeg er på SU og det gør ondt at få hverdagen til at hænge sammen, alt stiger jo, men pengene kommer ikke rullende ind samtidig med at tingene stiger 

Og jeg er så glad for min SU, det er bestemt ikke der jeg vil hen. Men stigningerne hænger jo ikke sammen med de penge folk får ind og det gør det da svært.

Men vi er ikke enige og det er fint 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.