Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Dustmuz

Tulle83 skriver:

Well man kan vel kun håbe! Men du har ganske ret i, at politikerne i hvert fald får deres del af kagen, og mere til.

men lige på det punkt tror jeg nu ikke der bliver skåret, desværre. De sidder jo selv og styrer det...

Rigtigt nok.. desværre..
som jeg plejer at sige..
Stil dem op på en række og skyd dem..

Må ærligt indrømme jeg tror landet ville køre bedre, hvis man satte den almene dansker ind på Christiansborg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Tulle83

Dustmuz skriver:

Rigtigt nok.. desværre..
som jeg plejer at sige..
Stil dem op på en række og skyd dem..

Må ærligt indrømme jeg tror landet ville køre bedre, hvis man satte den almene dansker ind på Christiansborg..

Hehe ja, sikkert.

Jeg er ikke i tvivl om, at der sidder nogle mennesker derinde og knokler for at gøre DK til et bedre sted at være. Men umiddelbart er det blevet en gang mediestyret mudderkastning, fremfor at finde en bred enighed ind over midten der kan komme flest danskere til gode...

Anmeld

2. november 2012

Fenja09

Jeg tror lidt, at hvis det foreslag bliver gennemført, at det bliver ris til egen røv (læs: staten/økonomi). Mange vil helt sikkert føle sig nødsaget til at blive enlige og flytte fra hinanden. Alle dem med børn ville kunne søge ekstra ydelser fordi de nu er enlige og det tror jeg ikke hjælper på landets økonomi. 

Synes dog ikke, at forskelsbehandlingen på gifte og samlevende mht. forsørgerpligten er rimelig. Der burde ikke være forskel. I mine øjne burde den afskaffes helt.

Hvor pengene skal komme fra for at få landets økonomi på fode aner jeg ikke, men tror bestemt ikke at dette foreslag gavner den.

/Fenja

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Tulle83 skriver:

Hehe ja, sikkert.

Jeg er ikke i tvivl om, at der sidder nogle mennesker derinde og knokler for at gøre DK til et bedre sted at være. Men umiddelbart er det blevet en gang mediestyret mudderkastning, fremfor at finde en bred enighed ind over midten der kan komme flest danskere til gode...

tror jeg desværre du har ret i 

og hvor ender Danmark ikke lige hvis det forsætter (grækenland, politikerne og de rige er de eneste der kan gå derfra med løftet pande, da det ikke er gået ud over dem)

Anmeld

2. november 2012

Elgaard73

jydeinden skriver:

for det første bryder jeg mig absolut ikke om at man får det til at lyde som om at folk på kh ikke betaler penge, jeg betaler både skat og den smule jeg tjener ved siden af til statskassen hver eneste måned.

for det andet er det min helt klare mening at langt de fleste af dem der er på kh ( måske er jeg naiv) er folk som rent faktisk gerne VIL have et arbejde, hvordan i al verden hjælper du dem ved at fortælle dem at DE skal være afhængig af deres partner hvis ikke de finder et job, som ikke er der? dét kan jeg absolut ikke se logikken i.

og er man per automatik dårligt stillet bare fordi man ikke kan finde et arbejde?

Man er vel dårligt stillet hvis man er på KH... Er det ikke et af kriterierne man skal opfylde for at få KH. Altså man skal ikke være i stand til at forsøge sig selv. (I mine øjne er det at være dårligt stillet) Det var ikke en nedsættende udtalelse om dem der ikke kan finde arbejde... Det var mere bare en konstatering af at sådan er kravende for at få KH... Og det var det jeg mente at min topskat bl.a går ind giver penge til.

Anmeld

2. november 2012

Weber

LilleNyPåVej skriver:

Ikke fordi de ikke irriterer mig i forvejen, men hold da op hvor de bare overhovedet ikke gør noget for den almindelige dansker efterhånden 

http://www.b.dk/politiko/regeringen-vil-goere-det-svaerere-at-faa-kontanthjaelp-0

Fandt denne artikel hvor der nu bliver snakket om at forsørgelsespligt også skal gå ud over dem som bor sammen med deres KÆRESTE uden at være gift - så hvis man vælger at flytte sammen efter 6 måneder, vupti så skal man forsørge hinanden hvis den ene er på kh.

Hvad fanden tænker de på. Forsørgelsespligten burde i forvejen afskaffes for dem der er gift  Man burde have lov at være selvstændige individer, er det ikke nok at man måske ikke har et arbejde eller er syg, nej nu skal man også forsørges af andre Kedeligt lille land vi bor i..

Tænker ikke på mig selv, men kom til at tænke på et vennepar der står og skal sælge deres hus fordi at manden ryger ud af dagpengene - og jeg syntes simpelthen det er sørgeligt og dette link bidrager jo kun til at det er endnu mere sørgeligt.

Men hvad syntes i så om alt det her med forsørgelsespligt? Både det med at være gift, men nu også med at de vil at man ikke behøver og være gift for at skulle forsørge hinanden?

Bliver simpelthen nød til at komme ud med det.

hvornår er danskerne blevet utaknemmelige ? Ja der sker stramninger i krise tider og det er pisse hårdt. Men vi har i Danmark en fantastisk masse goder, som de ikke har andre steder.

Hvorfor skal det altid være så negativt ? Vær dog glad for vi lever i et samfund, hvor der er så forfærdelig mange "gratis" goder...

Undskyld det sure opstød , men

Anmeld

2. november 2012

Gardenia

LilleNyPåVej skriver:

Det er da lige meget om man venter 5 år og får en lejlighed/ eller hus eller om man venter 6 måneder. Det er da stadig tåbeligt 

Tjae, jeg kan nu ikke se noget tåbeligt i at man har en forpligtigelse overfor det menneske du selv har valgt at leve med. Så er det jo bare med i overvejelserne inden man slår pjalterne sammen.

Men det kommer jo selvfølgeligt an på hvilket syn man har på livet, den forpligtigelse overfor andre osv.

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Weber skriver:

Bliver simpelthen nød til at komme ud med det.

hvornår er danskerne blevet utaknemmelige ? Ja der sker stramninger i krise tider og det er pisse hårdt. Men vi har i Danmark en fantastisk masse goder, som de ikke har andre steder.

Hvorfor skal det altid være så negativt ? Vær dog glad for vi lever i et samfund, hvor der er så forfærdelig mange "gratis" goder...

Undskyld det sure opstød , men

nu er du den anden som der refere til andre lande..

nævn mig lige et land hvor der ikke findes sociale ydelser??

Ja vi er priviligerede at vi kan få alt den hjælp som vi kan..
men flere og flere lande har faktisk sociale ydelser..er kun ved at være 3 verdens lande som IKKE har dem

Anmeld

2. november 2012

Pikku Myy

An&Jo skriver:

man kan ikke få kh når man er gift, sådan har reglerne altid været, og de bliver vidst ikke ændret..

Er du nu sikker på at det er rigtigt?

Jeg er ret sikker på at jeg ville kunne få kontanthjælp, hvis det skulle blive nødvendigt, og jeg er gift. Det afhænger af om min mand vil kunne forvente at forsørge mig, og det kan han ikke pt da han er på SU ... Jeg tror ægtefællen skal tjene omkring 2xkontanthjælpsatsen for at man ikke kan få noget.

Anmeld

2. november 2012

Carina:-)

LilleNyPåVej skriver:

Ja, men du syntes det er helt fair at det skal være dem tjener mindre istedet for dem der tjener mere der skal klare læsset? Og sådan har det jo altid været..

Sådan er det jo ikke.

Folk der tjener 200.000 betaler (groft sagt 100.000 i rudne tal uden fradrag osv osv) i skat .

Folk der tjener 400.000 betaler 200.000 i skat,og så betaler de også lige topskat oveni.

Så hvordan får du det til at de der tjener mindst betaler mest??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.