Frk. Himmelblå skriver:
Jeg synes, det kunne være interessant at høre fra nogen med halvvoksne børn/teenagere, som er blevet flasket op med time out?
(Håber, det er ok, TS)
Man/jeg kunne nemlig frygte/have den fordom, at børn, som er opdraget med time out måske bliver individer, der læner sig op ad konsekvens/ikke konsekvens. Dvs. - har det ikke nogen negativ konsekvens for mig, så er det ok.
Man kan jo ikke sætte en teen i time out, og det er de vel fuldstændig bevidste om. Bliver konsekvensen(!) så ikke, at man må skrue op for konsekvenserne jo ældre de bliver. - Og hvornår er nok nok?
Bare nogle tanker herfra..
Jeg praktiserer ikke timeout som de fleste vist har forstået den fungerer, men min søn på 2½ bliver bedt om at gå ned på sit værelse indtil det lige er ude af systemet.
Den har jeg fra mit eget hjem, min mor var konsekvent og havde visse forventninger til vores sociale evner (Nej, ikke dermed sagt hun ikke var kærlig, rummende, forstående, respektfuld). Vi var altid klar over hvad der blev forventet af os, vores hverdag var sat fuldstændigt i system, jeg skulle vaske op tirsdag og fredag, gå med hunden mandag og onsdag, holde mit værelse og hun forventede vi gjorde os umage med vores skole.
Mit strafsystem kommer til at minde meget om hendes, jeg kan bare ikke gøre for det 
For jeg tror på det giver ham forskellige kvaliteter. Respekt for autoriteter, som den absolut vigtigste for drengebørn i hans generation (i min ydmyge mening) han lærer at værdsætte det han har og passe på det, passe på sine omgivelser, rydde op efter sig selv. En generel indstilling til livet om at intet kommer gratis, at der bliver stillet forventninger til ham, forventninger der aldrig er større end han kan indfri og den selvtillid der kommer af den viden.
Jeg tror ikke der er en eneste der ikke gør hvad de gør af andet end kærlighed..