Time out (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

MorDk

Laulund87 skriver:

Sig mig svarer du kun dem der synes det er en super fed idé eller? For så skulle jeg da ikke have brugt tid på at komme med et indput..

Øhh??

Sidder du og forventer et svar? Så må du da meget undskylde... men hvad vil du have at jeg skal svarer dig? I det du skriver? Jeg plejer IKKE at svare hver enkelt hver gang de skriver... men nogle gange skriver jeg tak for jeres input osv. Nogle svar ser jeg først når jeg løber debatteb igennem igen... for tjekker jo min tråd med mellemrum og så kommer der jo svar løbende... nogle overser jeg (dog ikke med vilje) MEN læste godt din ja men du bruger jo ikke metoden... Du skriver du havde prøvet én gang men dit hjerte ikke ku holde til det... Tænker bare jamen det kan jeg jo ik bruge til så meget *S*  Jeg skrev faktisk i mit indlæg:

"Jeg er faktisk interesseret i at høre fra andre, som benytter   'Time-Out' Hvordan greb I det an? Hvordan benytter I den nu? "

At folk som IKKE benytter denne metode vælger at svare også er jeg da glad for men det er jo bare ikke det svar jeg efterlyser?

God dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

lucas<3

hvis lucas gør noget han ikke må eller kaster tingene siger jeg til ham først stille at han skal stoppe og være sød, og nogen gange så bliver han ved og siger med en lidt hårder stemme at han skal stoppe og hvis han stadig gør det. sætter jeg ham i hans seng ( står ude i gangen uden døren er lukket) ( har ikke et hjørne neden under.)   han er der 15-30 sek og så siger han undskyld og kommer med ned igen..

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

lucas<3 skriver:

hvis lucas gør noget han ikke må eller kaster tingene siger jeg til ham først stille at han skal stoppe og være sød, og nogen gange så bliver han ved og siger med en lidt hårder stemme at han skal stoppe og hvis han stadig gør det. sætter jeg ham i hans seng ( står ude i gangen uden døren er lukket) ( har ikke et hjørne neden under.)   han er der 15-30 sek og så siger han undskyld og kommer med ned igen..

Ok... er der en grund til du vælger hans seng?

Vi er nemlig enige om herhjemme at hans seng ikke skal bruges som "straf" Derfor vælger vi noget andet. Hans seng skal han forbinde med noget godt nemlig.

Anmeld

23. oktober 2012

lucas<3

MorDk skriver:

Ok... er der en grund til du vælger hans seng?

Vi er nemlig enige om herhjemme at hans seng ikke skal bruges som "straf" Derfor vælger vi noget andet. Hans seng skal han forbinde med noget godt nemlig.

hvis jeg sætter han i sofaen går han bare ned og leger med legetøjet igen.  men nogen gange går han selv ud i gangen og sætter sig der indtil han bliver god igen.  så den bruger jeg os engang imellem hvis han ikke er stædig og ikke vil..

Anmeld

23. oktober 2012

FamilenStorm

lucas<3 skriver:

Uh hvorfro vælger du hans seng? Resultere det ikke i at han er ked af at komme i seng?

Her kom vi en dag til at sige at hvis hun ikke opførte sig pænt kom hun i seng, hun blev ved og blev lagt op.. Det resulterede så i bare efter den ene gang, at hun ikke vil i seng, for hun kunne ikke forstå at det også kunne være et rart sted...

Så vi tør ikke bruge sengen som en trusel, da det jo gerne skal være et dejligt sted at være...

Vi har nøje udvalgt hvad og hvor hendes timeout skal være, så det ikke kan komme i konflikt med noget der ellers burde være rart..

Kan du følge mig? 

Er slet slet ikke kritik, var bare lige nysgerrig omkring hvordan han så er når han skal sove, for her gik det helt galt til trods for at vi kun kom til at sige det en gang

Anmeld

23. oktober 2012

Thalia

Herhjemme praktiserer vi ikke time out, og vi kommer heller aldrig til det. Vores børn er 5,3 og 0 år gamle.

Time out modellen er i mine øjne en enormt respektløs og uværdig måde at behandle andre mennesker, og mine børn fortjener at blive behandlet lige så godt som alle andre.

Vi vægter gensidig forståelse og respekt højt herhjemme, og tager en anerkendende tilgang til vores børn, både når de er glade og når de er frustrerede. Det er absolut hårdt i perioder, men vi kan se at det virker

Anmeld

23. oktober 2012

Lady Marion <3

Thalia skriver:

Herhjemme praktiserer vi ikke time out, og vi kommer heller aldrig til det. Vores børn er 5,3 og 0 år gamle.

Time out modellen er i mine øjne en enormt respektløs og uværdig måde at behandle andre mennesker, og mine børn fortjener at blive behandlet lige så godt som alle andre.

Vi vægter gensidig forståelse og respekt højt herhjemme, og tager en anerkendende tilgang til vores børn, både når de er glade og når de er frustrerede. Det er absolut hårdt i perioder, men vi kan se at det virker

Også herhjemme er vi LIGE allesammen , børn som voksne ,, Jeg får ikke time out hvis jeg er sur og tvær   ej heller mine 3 børn har prøvet det .. Hvorfor skal man straffe sit elskede barn ??

Anmeld

23. oktober 2012

Carina:-)

Thalia skriver:

Anmeld

23. oktober 2012

Dinna88

Thalia skriver:

Jeg er enig her. Timeout er ikke omsorgssvigt der ødelægger een for resten af livet. Men der er et svigt i øjeblikket, hvor man har brug for at blive rummet. 

Meget kort sort, meget sort på hvidt, går jeg ind for at rose god opførsel, og ignorere dårlig.

Jeg måtte bare lige erklære mig enig, beklager at det ikke er det du vil høre, TS 

Anmeld

23. oktober 2012

Rose<3

Jeg har længe brugt time-out metoden til mine børn og det har altid virket effektivt Jeg begyndte også at bruge den ved 2-års alderen. 

For min 5-årige foregår det på hans værelse, for det meste i hans seng, hvor han sidder i ca. 5 minutter. Og han forbinder ikke sengen med noget dårligt af den grund. Hvis han er helt hysterisk og skaber sig er time-out klart det som virker bedst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.