MorDk skriver:
Vi har gennem længere tid haft rigtig svært ved at "styre" vores dreng. ("trodslader + er lige blevet storebror")Det skal ikke forståes som, at vi ikke kan magte ham og ikke kan finde ud af at opdrage m.m men vi har svært ved det da han ofte ignorerer os fuldstændigt, hvilket er meget belastende. Han er 2 år gammel (fra september 2010) har ikke praksiseret 'Time Out-metoden' da vi mente han var for lille...
Jeg ønsker ikke at være den forældre der står og river mig håret og råber af mit barn hvorefter jeg smider ham på værelset...! Derfor har jeg altid talt roligt til ham og fortalt hvad jeg vil have og ikke vil have. Fx, kan han finde på at spytte eller slå - jeg siger med fast og rolig stemme "Her i huset spytter man ikke" eller "Det vil jeg ikke have" så bliver han ved.... og trods jeg fx. hæver stemmen eller lign. så er han ligeglad! Det er Så hårdt!
Nu er vi altså blevet enige om at føre den ud i livet da vi tror på det er det eneste rigtige i vores situation. MEN hvordan begynder vi? Hvordan starter vi? Vi har siddet og snakket lidt om hvordan vi vil gøre det... Altså sidde med ham i 'Time-Out' til at starte med... indtil han har fundet ud af, hvad det handler om. Og ikke længere en 1 minut MAX!
Jeg er faktisk interesseret i at høre fra andre, som benytter 'Time-Out' Hvordan greb I det an? Hvordan benytter I den nu?
Skriv gerne hvor gammel jeres barn er!
På forhånd tak for hjælpen 
♥ MorDk
Jeg syntes det lyder som en god og velovervejet måde at gøre det på. Det er ingen straf at blive opdraget - tværtimod !!! I gør Jeres søn en kæmpe tjeneste ved at vise ham hvad der er rigtigt og forkert. Det er der mange børn i dag der ikke ved.
Jeg havde selv et "hyle-hjørne" som mine forældre kaldte det. Der kunne jeg selv gå ind eller jeg blev sat derind når jeg var for tvær eller ikke opførte mig ordentligt. Det har også lært mig at samle mine tanker, når jeg er sur over noget. Så går jeg i dag for mig selv og tænker lidt
Så kan man altid tale om det bagefter når man er kølet lidt af og har tænkt tingene igennem.
Lyt ikke til de folk der synes det er omsorgssvigt eller straf, osv. Det er Jeres måde og hvis det fungerer, ja så er alt jo fint.
Held og lykke videre med Jeres dreng.
Anmeld