MorDk skriver:
Vi har gennem længere tid haft rigtig svært ved at "styre" vores dreng. ("trodslader + er lige blevet storebror")Det skal ikke forståes som, at vi ikke kan magte ham og ikke kan finde ud af at opdrage m.m men vi har svært ved det da han ofte ignorerer os fuldstændigt, hvilket er meget belastende. Han er 2 år gammel (fra september 2010) har ikke praksiseret 'Time Out-metoden' da vi mente han var for lille...
Jeg ønsker ikke at være den forældre der står og river mig håret og råber af mit barn hvorefter jeg smider ham på værelset...! Derfor har jeg altid talt roligt til ham og fortalt hvad jeg vil have og ikke vil have. Fx, kan han finde på at spytte eller slå - jeg siger med fast og rolig stemme "Her i huset spytter man ikke" eller "Det vil jeg ikke have" så bliver han ved.... og trods jeg fx. hæver stemmen eller lign. så er han ligeglad! Det er Så hårdt!
Nu er vi altså blevet enige om at føre den ud i livet da vi tror på det er det eneste rigtige i vores situation. MEN hvordan begynder vi? Hvordan starter vi? Vi har siddet og snakket lidt om hvordan vi vil gøre det... Altså sidde med ham i 'Time-Out' til at starte med... indtil han har fundet ud af, hvad det handler om. Og ikke længere en 1 minut MAX!
Jeg er faktisk interesseret i at høre fra andre, som benytter 'Time-Out' Hvordan greb I det an? Hvordan benytter I den nu?
Skriv gerne hvor gammel jeres barn er!
På forhånd tak for hjælpen 
♥ MorDk
min dreng er fra april 2010 og vi har i et stykke tid nu praktiseret time out herhjemme..
det er ALDRIG inde på værelset, og aldrig for lukket dør heller.. Her bruger vi to steder (vi har 2 børn der nogengange har behovet på samme tid) vi har en bænk i gangen der bliver brugt, og så har vi en skammel der står i køkkenet for enden af et skab, og det er de steder man kan blive sat..
De får først en advarsel om at hvis de ikke stopper med det de ikke må, så kommer de ud i gangen og sidder, og den store på 4 år stopper efterhånden allerede ved advarslen, for han har fundet ud af at vi mener det..
Johannes derimod kæmper sin kamp for ikke at sidde i time out, og går gerne væk, men så starter vi altså forfra..
Når så drengene er faldet til ro (Johannes især bliver sur over at komme derud) går vi ud til dem og den store får lov til først at fortælle om han ved hvorfor han sidder der (hvilket han godt ved 9 ud af 10 gange) og så fortæller vi stille og roligt hvorfor vi gjorde det, og giver en rolig forklaring på hvordan man kan undgå at komme derud.. Johannes får en forklaring om hvorfor han sidder der, men han er stadig ikke altid enig i at han skal sidde derude..
Dog vil jeg sige at Johannes aldrig skriger fordi han er ked af at komme derud, men fordi han er sur over det, ofr han vil helst at det hele skal køre efter hans hovede herhjemme, men den går altså bare ikke..