MorDk skriver:
Vi har gennem længere tid haft rigtig svært ved at "styre" vores dreng. ("trodslader + er lige blevet storebror")Det skal ikke forståes som, at vi ikke kan magte ham og ikke kan finde ud af at opdrage m.m men vi har svært ved det da han ofte ignorerer os fuldstændigt, hvilket er meget belastende. Han er 2 år gammel (fra september 2010) har ikke praksiseret 'Time Out-metoden' da vi mente han var for lille...
Jeg ønsker ikke at være den forældre der står og river mig håret og råber af mit barn hvorefter jeg smider ham på værelset...! Derfor har jeg altid talt roligt til ham og fortalt hvad jeg vil have og ikke vil have. Fx, kan han finde på at spytte eller slå - jeg siger med fast og rolig stemme "Her i huset spytter man ikke" eller "Det vil jeg ikke have" så bliver han ved.... og trods jeg fx. hæver stemmen eller lign. så er han ligeglad! Det er Så hårdt!
Nu er vi altså blevet enige om at føre den ud i livet da vi tror på det er det eneste rigtige i vores situation. MEN hvordan begynder vi? Hvordan starter vi? Vi har siddet og snakket lidt om hvordan vi vil gøre det... Altså sidde med ham i 'Time-Out' til at starte med... indtil han har fundet ud af, hvad det handler om. Og ikke længere en 1 minut MAX!
Jeg er faktisk interesseret i at høre fra andre, som benytter 'Time-Out' Hvordan greb I det an? Hvordan benytter I den nu?
Skriv gerne hvor gammel jeres barn er!
På forhånd tak for hjælpen 
♥ MorDk
Vi indførte den lige så stille da Alberte har været omkring 1 1/2 år måske lidt mere.. Vi gjorde det lidt i samarbejde med vores dagplejemor, da hun har det med at blive lidt hysterisk over nogle mærkelig ting..
Men da vi startede, fandt vi først ud af hvor hendes time out skulle være, så det er det samme sted hver gang.
Vi brugte den ikke hver gang hun blev hysterisk til at starte med, nok mere hver 4. eller 5 . gang. hun fandt hurtig ud af hvad det var og at det er kedeligt. Men har man først "truet" med den - forstået på den måde at hvis man siger, "hvis du ikke stopper nu får du en time out" og de så forsætter, så er man nød til at sætte dem der, ellers kommer det hurtig til at virke som "tomme trusler" hvis du forstår..
Hun sidder mellem 30-60 sek, hvis det er pga af et hysterianfald sidder hun der til hun falder ned igen. Når vi går over til hende, fortæller vi hende igen hvorfor man ikke gør de ting, eller at det ikke hjælper noget at blive hysterisk, og spørger om hun vil sige undskyld.. hun siger ja og vi siger det var godt, mor og far elsker dig, og så er alt glemt igen..
Hihi.. Synes vores opdragelse lyder så slem på skrift, men det foregår meget stille og roligt, det virker, og så længe man ikke misbruger den, så synes jeg sagtens man kan bruge den til trods for deres aldert (Alberte er lige blevet 2 år)
Det er hårdt i starten og de 30 sekunder kan føles som en evighed og man får lyst til bare at hente dem, men det virker altså.. Synes stadig det kan være hårdt når hun får en time out, men der skal være nogle regler og konsekvenser..