Time out (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

MorDk

Mette. skriver:

Åh altså, så kan jeg godt se det er rigtig svært. Jeg ville nok prøve det med at sætte ham ind på værelset til time out i kort tid så.

jeg tænker du allerede har forsøgt at spørge ham hvorfor han gør det, lige når det sker. Det forsøger jeg hvertfald, men det hjælper heller ikke, tror ikke helt de er store nok til at forstå det.

Nej netop... Han kan ikke sætte ord på det... derfor tænker jeg at det er godt med en pause... og på den måde vise ham det ikke er OK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

MorTil4<3

MorDk skriver:

Vi har gennem længere tid haft rigtig svært ved at "styre" vores dreng. ("trodslader + er lige blevet storebror")Det skal ikke forståes som, at vi ikke kan magte ham og ikke kan finde ud af at opdrage m.m men vi har svært ved det da han ofte ignorerer os fuldstændigt, hvilket er meget belastende. Han er 2 år gammel (fra september 2010) har ikke praksiseret 'Time Out-metoden' da vi mente han var for lille...

Jeg ønsker ikke at være den forældre der står og river mig håret og råber af mit barn hvorefter jeg smider ham på værelset...! Derfor har jeg altid talt roligt til ham og fortalt hvad jeg vil have og ikke vil have. Fx, kan han finde på at spytte eller slå - jeg siger med fast og rolig stemme "Her i huset spytter man ikke" eller "Det vil jeg ikke have" så bliver han ved.... og trods jeg fx. hæver stemmen eller lign. så er han ligeglad! Det er Så hårdt!

Nu er vi altså blevet enige om at føre den ud i livet da vi tror på det er det eneste rigtige i vores situation. MEN hvordan begynder vi? Hvordan starter vi? Vi har siddet og snakket lidt om hvordan vi vil gøre det... Altså sidde med ham i 'Time-Out' til at starte med... indtil han har fundet ud af, hvad det handler om. Og ikke længere en 1 minut MAX!

Jeg er faktisk interesseret i at høre fra andre, som benytter 'Time-Out' Hvordan greb I det an? Hvordan benytter I den nu?

Skriv gerne hvor gammel jeres barn er!

På forhånd tak for hjælpen

MorDk

Her brugte jeg ALDRIG timeout.

men men men det gør jeg nu

min søn er også 2 år fra juli 2010
og han løber VIRKELIG om hjørner med mig
og efter jeg blev alene er det virkelig slemt,
jeg har så fundet en dejlig mand med en datter på 3 år
og hende har han altid brugt timeout på, og ved du hva!? det hjælper sku!!!!

hun er så god og ved udemærket godt hva konsekvensen er for at lave ballade , og så snart at han sige STOP ud og tag timeout, så går hun frivilligt ud i køkkenet hvor vi har en stol stående, der sætter hun sig i 2-3 min og så går han ud og spørger om hun har forstået hvorfor hun sidder der, siger hun ja, så siger han at hun skal sige undskyld og gå ind og lege pænt, og det gør hun så med det vuns.

der er virkelig sjælendt ballade med hende, og det er måske højst 1 gang i de 2-3 dage vi har hende, og min søn har jo nu set hva der sker hvis man ik opføre sig ordentligt..

det tog ham noget tid at forstå først HVORFOR vi satte ham der, men uden tvivl at han tænker og at han godt ved det nu

og nu er vi faktisk nede på kun en timeout til 2 om dagen, hvor det startede med op til 6-8 gange om dagen!!!

såå det går fremaf og han er ved at blive en stabil og god dreng som godt kan lege pænt

det er kun lige hvis han ``glemmer´´ at han skal være sød hehe

Anmeld

23. oktober 2012

TaAsJu

Jeg er inde haver af 3 meget selvstændige piger den lille er kun 8 md så dette gælder selfølgelig ikke hende endnu.. Men ellers har vi en på 3 og en på 7 år.. Og vi begyndte så småt time out da de var to.. Men de er heldigvis først kommet trods alderen lige omkring de 3 år begge to.. Men vi bruger ikke deres værelser da det er deres fri rum. Det er kun hvis de selv går der ind og er sur over et eller andet.. Ellers har vi en gang vi bruger.. Men de får 3 advarsler til at gøre hvad der bliver sagt til de får en time out.. Enten kalder de selv efter kort tid ellers spørg jeg efter få min om de er færdig.. Det er sjældent de svare nej... Den store er ved og være pre teen så det er nogle andre ting vi slås med, med hende og hun bliver pige sur og går på sit værelse.. hende på 3 der i mod er strid.. og jeg kan have dage hvor jeg er på nibbet til og springe i luften.. men for os hjælper en lille pause.. bøede for hende og for mig ( min mand sejler 8 uger af gangen, så der er ikke lige nogen der altid kan tage over )... men jeg ville starte stille og roligt ud til han ved hvad det går ud på.. eventuelt på en stol hvor han kan se dig/jer når har time out... Jeg læste for nogle år tilbage at man ikke måtte give dem en længer time out end det antal år barnet var for de forstår ikke hvorfor de skal sidde der som 2 årige.. og held og lykke med ham... Tror bare det er en periode vi som forældre skal igennem

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

MilleMus1988 skriver:

Her brugte jeg ALDRIG timeout.

men men men det gør jeg nu

min søn er også 2 år fra juli 2010
og han løber VIRKELIG om hjørner med mig
og efter jeg blev alene er det virkelig slemt,
jeg har så fundet en dejlig mand med en datter på 3 år
og hende har han altid brugt timeout på, og ved du hva!? det hjælper sku!!!!

hun er så god og ved udemærket godt hva konsekvensen er for at lave ballade , og så snart at han sige STOP ud og tag timeout, så går hun frivilligt ud i køkkenet hvor vi har en stol stående, der sætter hun sig i 2-3 min og så går han ud og spørger om hun har forstået hvorfor hun sidder der, siger hun ja, så siger han at hun skal sige undskyld og gå ind og lege pænt, og det gør hun så med det vuns.

der er virkelig sjælendt ballade med hende, og det er måske højst 1 gang i de 2-3 dage vi har hende, og min søn har jo nu set hva der sker hvis man ik opføre sig ordentligt..

det tog ham noget tid at forstå først HVORFOR vi satte ham der, men uden tvivl at han tænker og at han godt ved det nu

og nu er vi faktisk nede på kun en timeout til 2 om dagen, hvor det startede med op til 6-8 gange om dagen!!!

såå det går fremaf og han er ved at blive en stabil og god dreng som godt kan lege pænt

det er kun lige hvis han ``glemmer´´ at han skal være sød hehe

Åhhh... dejligt at hører det virker!!! *S* Det giver mig endnu mere mod på at komme igang! TAK for dit input

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

TaAsJu skriver:

Jeg er inde haver af 3 meget selvstændige piger den lille er kun 8 md så dette gælder selfølgelig ikke hende endnu.. Men ellers har vi en på 3 og en på 7 år.. Og vi begyndte så småt time out da de var to.. Men de er heldigvis først kommet trods alderen lige omkring de 3 år begge to.. Men vi bruger ikke deres værelser da det er deres fri rum. Det er kun hvis de selv går der ind og er sur over et eller andet.. Ellers har vi en gang vi bruger.. Men de får 3 advarsler til at gøre hvad der bliver sagt til de får en time out.. Enten kalder de selv efter kort tid ellers spørg jeg efter få min om de er færdig.. Det er sjældent de svare nej... Den store er ved og være pre teen så det er nogle andre ting vi slås med, med hende og hun bliver pige sur og går på sit værelse.. hende på 3 der i mod er strid.. og jeg kan have dage hvor jeg er på nibbet til og springe i luften.. men for os hjælper en lille pause.. bøede for hende og for mig ( min mand sejler 8 uger af gangen, så der er ikke lige nogen der altid kan tage over )... men jeg ville starte stille og roligt ud til han ved hvad det går ud på.. eventuelt på en stol hvor han kan se dig/jer når har time out... Jeg læste for nogle år tilbage at man ikke måtte give dem en længer time out end det antal år barnet var for de forstår ikke hvorfor de skal sidde der som 2 årige.. og held og lykke med ham... Tror bare det er en periode vi som forældre skal igennem

Tænker bare...de får vel INGEN advarsel hvis de slår, river, spytter eller lign. (eller det har de måske aldrig gjort)?

Her ville han nemlig ryge i "Time-Out" uden varsel!

Anmeld

23. oktober 2012

Mette.

MorDk skriver:

Nej netop... Han kan ikke sætte ord på det... derfor tænker jeg at det er godt med en pause... og på den måde vise ham det ikke er OK

Jeg synes da hvertfald i skal give det et forsøg. Det andet er jo hverken behageligt for jer eller jeres søn. Håber det lykkedes.

Anmeld

23. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har benyttet time out til min datter, siden hun var ca 18 mdr.

Hvis/når hun gentagende gange gør noget, hun ikke må eller lignende, får hun en advarsel; hvis du ikke stopper nu, kommer du hen i hjørnet.

Oftest er advarslen nok, men hvis hun bliver ved, kommer hun hen i hjørnet i et minut for hvert år hun er.
Hvis hun flytter sig, fører jeg hende tilbage, og tiden starter forfra.
Når tiden er gået, går jeg hen til hende, sætter mig på hug og taler med hende om hendes opførsel.
Så giver vi et knus og kys, og så fortsætter vi legen/maden/hvad vi var i gang med uden at tale mere om det.

Det skal lige siges, at hun altid kan se mig, når hun står der, men jeg kigger ikke på hende og taler ikke til hende.

Jeg bruger hjørnet, da det er et kedeligt sted at stå uden noget at lege med/kigge på, og hun på den måde får tid til at falde til ro/tænke over sine handlinger.

Jeg har ikke lyst til at råbe og skælde mine børn ud (ja, det sker nogle gange), så det er bedre for os alle, at vi får et break til at køle ned.
På samme måde forlader jeg også ofte situationen, hvis jeg kam mærke, jeg er ved at komme op i det røde felt, og har brug for at køle ned.
Det er bedre at begge unger skriger, end at jeg kammer over.
2-3 min kan gøre underværker for os alle

Anmeld

23. oktober 2012

TaAsJu

MorDk skriver:

Tænker bare...de får vel INGEN advarsel hvis de slår, river, spytter eller lign. (eller det har de måske aldrig gjort)?

Her ville han nemlig ryge i "Time-Out" uden varsel!

Hende på 3 har slået mig en gang og der fik hun pænt af vide det der gør du IKKE igen.. Og der var en time out ikke nødvendig.. Hun forstod budskabet... Men de er begyndt og slåsse (staves ) med hinanden så jeg må skille dem ad.. så ryger sene ene i køkkenet og den anden i gangen og det er selv uden advarsler.. Til de kan sige pænt undskyld til hinanden.. Sådan noget vil jeg ikke accpetere.. Men tror mere det er drenge end piger der slår spytter og ligende.. Jeg ville også give ham time out med det samme..

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

Mette. skriver:

Jeg synes da hvertfald i skal give det et forsøg. Det andet er jo hverken behageligt for jer eller jeres søn. Håber det lykkedes.

Enig 

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

TaAsJu skriver:

Hende på 3 har slået mig en gang og der fik hun pænt af vide det der gør du IKKE igen.. Og der var en time out ikke nødvendig.. Hun forstod budskabet... Men de er begyndt og slåsse (staves ) med hinanden så jeg må skille dem ad.. så ryger sene ene i køkkenet og den anden i gangen og det er selv uden advarsler.. Til de kan sige pænt undskyld til hinanden.. Sådan noget vil jeg ikke accpetere.. Men tror mere det er drenge end piger der slår spytter og ligende.. Jeg ville også give ham time out med det samme..

Hold nu fest! hihi

Ja oki ... jeg kan bare slet ik ha når han spytter og slår m.m SUK!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.