MorDk skriver:
Vi har gennem længere tid haft rigtig svært ved at "styre" vores dreng. ("trodslader + er lige blevet storebror")Det skal ikke forståes som, at vi ikke kan magte ham og ikke kan finde ud af at opdrage m.m men vi har svært ved det da han ofte ignorerer os fuldstændigt, hvilket er meget belastende. Han er 2 år gammel (fra september 2010) har ikke praksiseret 'Time Out-metoden' da vi mente han var for lille...
Jeg ønsker ikke at være den forældre der står og river mig håret og råber af mit barn hvorefter jeg smider ham på værelset...! Derfor har jeg altid talt roligt til ham og fortalt hvad jeg vil have og ikke vil have. Fx, kan han finde på at spytte eller slå - jeg siger med fast og rolig stemme "Her i huset spytter man ikke" eller "Det vil jeg ikke have" så bliver han ved.... og trods jeg fx. hæver stemmen eller lign. så er han ligeglad! Det er Så hårdt!
Nu er vi altså blevet enige om at føre den ud i livet da vi tror på det er det eneste rigtige i vores situation. MEN hvordan begynder vi? Hvordan starter vi? Vi har siddet og snakket lidt om hvordan vi vil gøre det... Altså sidde med ham i 'Time-Out' til at starte med... indtil han har fundet ud af, hvad det handler om. Og ikke længere en 1 minut MAX!
Jeg er faktisk interesseret i at høre fra andre, som benytter 'Time-Out' Hvordan greb I det an? Hvordan benytter I den nu?
Skriv gerne hvor gammel jeres barn er!
På forhånd tak for hjælpen 
♥ MorDk
Her brugte jeg ALDRIG timeout.
men men men det gør jeg nu

min søn er også 2 år fra juli 2010
og han løber VIRKELIG om hjørner med mig
og efter jeg blev alene er det virkelig slemt,
jeg har så fundet en dejlig mand med en datter på 3 år
og hende har han altid brugt timeout på, og ved du hva!? det hjælper sku!!!!

hun er så god og ved udemærket godt hva konsekvensen er for at lave ballade , og så snart at han sige STOP ud og tag timeout, så går hun frivilligt ud i køkkenet hvor vi har en stol stående, der sætter hun sig i 2-3 min og så går han ud og spørger om hun har forstået hvorfor hun sidder der, siger hun ja, så siger han at hun skal sige undskyld og gå ind og lege pænt, og det gør hun så med det vuns.
der er virkelig sjælendt ballade med hende, og det er måske højst 1 gang i de 2-3 dage vi har hende, og min søn har jo nu set hva der sker hvis man ik opføre sig ordentligt..
det tog ham noget tid at forstå først HVORFOR vi satte ham der, men uden tvivl at han tænker og at han godt ved det nu
og nu er vi faktisk nede på kun en timeout til 2 om dagen, hvor det startede med op til 6-8 gange om dagen!!!

såå det går fremaf og han er ved at blive en stabil og god dreng som godt kan lege pænt
det er kun lige hvis han ``glemmer´´ at han skal være sød hehe