MorDk skriver:
Vi har gennem længere tid haft rigtig svært ved at "styre" vores dreng. ("trodslader + er lige blevet storebror")Det skal ikke forståes som, at vi ikke kan magte ham og ikke kan finde ud af at opdrage m.m men vi har svært ved det da han ofte ignorerer os fuldstændigt, hvilket er meget belastende. Han er 2 år gammel (fra september 2010) har ikke praksiseret 'Time Out-metoden' da vi mente han var for lille...
Jeg ønsker ikke at være den forældre der står og river mig håret og råber af mit barn hvorefter jeg smider ham på værelset...! Derfor har jeg altid talt roligt til ham og fortalt hvad jeg vil have og ikke vil have. Fx, kan han finde på at spytte eller slå - jeg siger med fast og rolig stemme "Her i huset spytter man ikke" eller "Det vil jeg ikke have" så bliver han ved.... og trods jeg fx. hæver stemmen eller lign. så er han ligeglad! Det er Så hårdt!
Nu er vi altså blevet enige om at føre den ud i livet da vi tror på det er det eneste rigtige i vores situation. MEN hvordan begynder vi? Hvordan starter vi? Vi har siddet og snakket lidt om hvordan vi vil gøre det... Altså sidde med ham i 'Time-Out' til at starte med... indtil han har fundet ud af, hvad det handler om. Og ikke længere en 1 minut MAX!
Jeg er faktisk interesseret i at høre fra andre, som benytter 'Time-Out' Hvordan greb I det an? Hvordan benytter I den nu?
Skriv gerne hvor gammel jeres barn er!
På forhånd tak for hjælpen 
♥ MorDk
Min niece havde det på samme måde da hun var 2 år. både hende og lillebror er fra okt. med 2 års mellemrum. Så meget samme situation.
Her var de også nødt til at lave time out, men det gør det på den måde at hun ikke komme i en direkte Time Out, men får en "Slapper", for i hendes tilfælde er det oftes fordi verden bliver for meget og hun derfor bliver trodsig. I starten kom hun ud på trappen op til 1. sal og sidde og så fortalte de hende at nu havde hun vidst lige brug for at sidde her lidt, og så kunne hun bare komme når hun var klar til at høre efter.
Hun har aldrig været slem til at gå derfra, men har smidt sig ned og skabt sig, men er blevet ved trappen, efter lidt tid er hun så faldet til ro og lige så stille begyndt at snige sig tilbage til de andre som spørg om hun er klar til at høre efter, ja det er hun, så kommer hun hen og får et kram og får afvide hvad det er hun altså ikke må.
Nu er hun lige blevet 3, og hun bruger det stadig. bliver hun sur går hun op i hendes seng, henter hendes sutter og sætter sig på trappen. når hun er klar ligger hun sutterne på plads og går ned til de andre