Time out (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

raca

vi bruger det ikke.

men vi bruger at fjerne enten os selv eller barnet fra sitionen. det kommer an på hvad jeg skønner optrapper konflikten.. jeg vil ikke både konflikte over x i stuen og at han skal gå ind på værelset.

så oftes anderkender jeg hans vrede men at jeg jeg ikke har plander om at ændre det forlangte. også sidder jeg mig stille til der er rast ud.

hvis udfaldet går ud over mig, går jeg når min grænse er nået. 

når jeg fornemmer at anfaldet er over snakker vi og krammer. men rykker sjældet ved det der udløste konflikten. og oftes er han klar på at samarbejde der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

MorDk

Gardenia skriver:

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg ville kunne få ham til at sidde dér. Han har arvet hans fars lyst til at debattere og så er emnet sådan set ligegyldigt, jeg frygter lidt at det ville drejes over i en samtale om hvordan man skal sidde, istedet for hvorfor. Så jeg valgte værelset, men jeg anser det heller ikke for at være en straf som sådan. Bryder mig egentligt ikke om konceptet straf til så små børn, det er jo bare adfærd man skal have ændret..

Jeg tror det er hele indstillingen, uanset om man så vælger værelset, stolen eller trappen. Sålænge vi bevarer roen og overblikket, så skal de nok regne den ud

Jeg er enig! Jeg mener heller ikke man skal straffe sine unger... Men guide og vejlede, opdrage... og tænker at nogle redskaber fx. som "Time-Out" kan være en god mulighed.

Anmeld

23. oktober 2012

An&Jo

MorDk skriver:

Lyder som om det virker rigtig godt for jer...

det fungerer nemlig rigtig godt..

Vi er meget glade for at vi indførte det, og vi kan jo også mærke på Johanens at selvom han ikke altid er enig i at han skal sidde der, så bliver det alligevel færre og færre gange han skriger op på grund af det, det er som om han godt ved man sidder der når man ikke har været helt sød..

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

An&Jo skriver:

det fungerer nemlig rigtig godt..

Vi er meget glade for at vi indførte det, og vi kan jo også mærke på Johanens at selvom han ikke altid er enig i at han skal sidde der, så bliver det alligevel færre og færre gange han skriger op på grund af det, det er som om han godt ved man sidder der når man ikke har været helt sød..

Anmeld

23. oktober 2012

Mette.

MorDk skriver:

Lyder skam rigtig fint... Vores dreng gør bare ikke sådan... derfor har vi snakket om at prøve det der "Time Out" af...

Måske i skulle prøve at spørge ham / sige til ham han skal gå ind på sit værelse og falde lidt ned, måske det vil virke.

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

Mette. skriver:

Måske i skulle prøve at spørge ham / sige til ham han skal gå ind på sit værelse og falde lidt ned, måske det vil virke.

Ja det er måske en mulighed... men har faktisk prøvet men så går han igang med at lege... og det sys jeg egentlig ikke er OK... når han lige har pandet mig en og spyttet på mig?!

Anmeld

23. oktober 2012

Mette.

MorDk skriver:

Ja det er måske en mulighed... men har faktisk prøvet men så går han igang med at lege... og det sys jeg egentlig ikke er OK... når han lige har pandet mig en og spyttet på mig?!

Nej, det er måske rigtigt. Det er lidt svært, for jeg er selv i tvivl om hvor meget de forstår af det, hvis de ikke må lege på værelset.

Måske, hvis du kan føle situationen er ved at opstå, at du kan bede ham gå derind inden han spytter eller andet. Jeg ved ikke om det kunne være muligt.

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

Nej, det er måske rigtigt. Det er lidt svært, for jeg er selv i tvivl om hvor meget de forstår af det, hvis de ikke må lege på værelset.

Måske, hvis du kan føle situationen er ved at opstå, at du kan bede ham gå derind inden han spytter eller andet. Jeg ved ikke om det kunne være muligt.

Det er rigtig... men problemet er at ofte vender han bare på en tallerken... han kan finde på at slå, spytte midt i leg, kram og hygge... det er så svært.... og det går mig sgu på som moar...

Anmeld

23. oktober 2012

Ryberg

har ikke lige læst de andres svar..

Men vi brugte time-out på et tidspunkt da Lasse lige var fyldt to, vi satte ham hen i et hjørne hvor han ikke kunne se os, og forklarede ham HVORFOR han nu sad der, og han kunne komme når han var sød igen.

Der gik ikke lang tid før han forstod hvad det betød..

og vi brugte metoden i ca. 2 måneder, så holdte han op med at "ignorere" os eller blive dobbelt så hysterisk når vi sagde noget til ham = vi fik vores dreng igen...

Vi har ikke brugt metoden i godt og vel 4 måneder nu, men vil helt klart tage den i brug igen hvis behovet kommer, men det er vigtigt - synes jeg, at fortælle hvorfor.

Anmeld

23. oktober 2012

Mette.

MorDk skriver:

Det er rigtig... men problemet er at ofte vender han bare på en tallerken... han kan finde på at slå, spytte midt i leg, kram og hygge... det er så svært.... og det går mig sgu på som moar...

Åh altså, så kan jeg godt se det er rigtig svært. Jeg ville nok prøve det med at sætte ham ind på værelset til time out i kort tid så.

jeg tænker du allerede har forsøgt at spørge ham hvorfor han gør det, lige når det sker. Det forsøger jeg hvertfald, men det hjælper heller ikke, tror ikke helt de er store nok til at forstå det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.