M (: skriver:
Hvordan kan det være, at du ikke vil donere organer men gerne blod? Hvori ligger forskellen? Vil du så også kun modtage blod og ikke organer? (:
Ja selvfølgelig. Jeg kunne aldrig drømme om at modtage organer, hvis jeg ikke selv kunne levere.
Det ville nu også være out of the question pga. al min multiallergi...jeg ville højest tænkeligt stille træskoene af det, alene medicinen jeg skulle indtage for at kunne holde på et, ville slå mig ihjel.
Jeg har i andre tråde af denne art givet det samme svar, som jeg gør nu.
Den dag de kan bruge organer fra en person hvor hjertet er stoppet helt inden de tager organerne, er det ok med mig, men indtil da, er der ingen, der får mine organer.
De ville nu nok heller ikke kunne bruge dem alligevel, af ovennævnte årsag, al min allergi.
Min indstilling er sådan, at jeg vil være 100% død før nogen rører min krop, så enkelt er det, og iøvrigt er der heller ingen der skal slukke for min respirator, hvis jeg mod min vilje fx blev genoplivet og havnede i sådan en. Har de først lagt mig i sådan en, så må de også passe mig, til min krop selv står af.
Videnskaben er ganske enkelt ikke dygtige nok endnu eller har de rette maskiner, til at konstatere om en person nu også er hjernedød, og så kan de komme og snakke nok så meget om, at det er de, at videnskaben er åhh så langt fremme, men på det punkt, der kan de sige, hvad de vil. Mit instinkt siger mig, at det er de ikke, og så er den potte ikke længere.
Jeg hører nemmelig til de mennesker der IKKE ligger på maven for videnskaben, hvis mit instinkt, min sunde fornuft og min 6. sans siger det modsatte.

Anmeld