Har du ændret holdning til organdonation efter dr program?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

Nemesis

jeg er stadig doner og med samme forbehold som før programmet.

Jeg har mit donerkort i min pung og har også gjort min holdning klar overfor familien.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

SussieThyssen

tarkoflen skriver:

Hej med jer

Ja som overskriften siger, så er jeg nysgerrig, har l ændret jeres holdning til organdonation efter dr programmet Pigen der ikke ville dø?

Jeg må hellere starte

Jeg har ikke ændret min holdning, jeg er stadig donor dog med den tvist at min familie skal have lov til at sige fra, hvis de står i situationen og ikke kan have med det at gøre! Det tror jeg dog aldrig bliver tilfældet, da vi har snakket meget om det i min familie

Jeg har forsøgt at lave en afstemning, men da jeg ikke har prøvet det før ved jeg ikke om det virker

Den er fin din afstemning

Jeg har ikke set programmet, men selvom jeg evt. havde, ville det ikke gøre nogen forskel, jeg ville stadig IKKE være donor.

Jeg har for årevis siden taget stilling til det, og har endda organdonorkort, hvor der højt og tydeligt står, at jeg ikke donerer nogen form for organer.
Og det ved min familie.

Jeg ville dog godt have været bloddonor, hvis jeg havde kunne, men pga kronisk lav blodprocent har jeg aldrig kunne det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. oktober 2012

KittyCatta

Jeg har ikke ændret holdning. Jeg vil IKKE være organdonor. Det er mine organer og jeg skal begraves hel, når jeg når den tid.

Anmeld

12. oktober 2012

Mor til Ella

tarkoflen skriver:

Hej med jer

Ja som overskriften siger, så er jeg nysgerrig, har l ændret jeres holdning til organdonation efter dr programmet Pigen der ikke ville dø?

Jeg må hellere starte

Jeg har ikke ændret min holdning, jeg er stadig donor dog med den tvist at min familie skal have lov til at sige fra, hvis de står i situationen og ikke kan have med det at gøre! Det tror jeg dog aldrig bliver tilfældet, da vi har snakket meget om det i min familie

Jeg har forsøgt at lave en afstemning, men da jeg ikke har prøvet det før ved jeg ikke om det virker

Nej, men jeg ville forvente at mine kære fik større chance end SÅ få dage.... Det er helt uhørt at snakke så stor beslutning så tidligt.....

Anmeld

12. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
SussieThyssen skriver:

Jeg har ikke set programmet, men selvom jeg evt. havde, ville det ikke gøre nogen forskel, jeg ville stadig IKKE være donor.

Jeg har for årevis siden taget stilling til det, og har endda organdonorkort, hvor der højt og tydeligt står, at jeg ikke donerer nogen form for organer.
Og det ved min familie.

Jeg ville dog godt have været bloddonor, hvis jeg havde kunne, men pga kronisk lav blodprocent har jeg aldrig kunne det.

Kærligst
Sussie

Lige et lille off topic spørgsmål
Jeg har fyldt ud på borger.dk, at jeg IKKE vil være organdonor. Skal jeg stadig have et donorkort på mig?

Anmeld

12. oktober 2012

SussieThyssen

PT skriver:

Lige et lille off topic spørgsmål
Jeg har fyldt ud på borger.dk, at jeg IKKE vil være organdonor. Skal jeg stadig have et donorkort på mig?

Jeg har altid mit i min pung, for så er der ikke noget at gå fejl af.
Og på det kort man kan have liggende, er der også et felt, hvor man aflrydser, at man IKKE vil donere.

Så jeg vil da bestemt anbefale at du har det på dig på lige fod med sygesikringskort og den slags.

Anmeld

12. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
SussieThyssen skriver:

Jeg har altid mit i min pung, for så er der ikke noget at gå fejl af.
Og på det kort man kan have liggende, er der også et felt, hvor man aflrydser, at man IKKE vil donere.

Så jeg vil da bestemt anbefale at du har det på dig på lige fod med sygesikringskort og den slags.

Tak for info - det må jeg lige få skaffet mig

Anmeld

12. oktober 2012

SussieThyssen

PT skriver:

Tak for info - det må jeg lige få skaffet mig

Anmeld

12. oktober 2012

M (:

SussieThyssen skriver:

Og det ved min familie.

Kærligst
Sussie

Hvordan kan det være, at du ikke vil donere organer men gerne blod? Hvori ligger forskellen? Vil du så også kun modtage blod og ikke organer? (:

Anmeld

13. oktober 2012

SussieThyssen

M (: skriver:

Hvordan kan det være, at du ikke vil donere organer men gerne blod? Hvori ligger forskellen? Vil du så også kun modtage blod og ikke organer? (:

Ja selvfølgelig. Jeg kunne aldrig drømme om at modtage organer, hvis jeg ikke selv kunne levere.
Det ville nu også være out of the question pga. al min multiallergi...jeg ville højest tænkeligt stille træskoene af det, alene medicinen jeg skulle indtage for at kunne holde på et, ville slå mig ihjel.

Jeg har i andre tråde af denne art givet det samme svar, som jeg gør nu.
Den dag de kan bruge organer fra en person hvor hjertet er stoppet helt inden de tager organerne, er det ok med mig, men indtil da, er der ingen, der får mine organer.
De ville nu nok heller ikke kunne bruge dem alligevel, af ovennævnte årsag, al min allergi.

Min indstilling er sådan, at jeg vil være 100% død før nogen rører min krop, så enkelt er det, og iøvrigt er der heller ingen der skal slukke for min respirator, hvis jeg mod min vilje fx blev genoplivet og havnede i sådan en. Har de først lagt mig i sådan en, så må de også passe mig, til min krop selv står af.
Videnskaben er ganske enkelt ikke dygtige nok endnu eller har de rette maskiner, til at konstatere om en person nu også er hjernedød, og så kan de komme og snakke nok så meget om, at det er de, at videnskaben er åhh så langt fremme, men på det punkt, der kan de sige, hvad de vil. Mit instinkt siger mig, at det er de ikke, og så er den potte ikke længere.
Jeg hører nemmelig til de mennesker der IKKE ligger på maven for videnskaben, hvis mit instinkt, min sunde fornuft og min 6. sans siger det modsatte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.