Har du ændret holdning til organdonation efter dr program?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

tarkoflen

Loa skriver:

Niksen jeg er stadig organdonor..

Hvorfor skulle det skræmme mig? Har svært ved at tro på det er hverdagskost det vi så i tv.. Og stadig ville de jo aldrig tage organerne før man blev erklæret hjernedød.

Så ja jeg er donor, af den årsag at det en dag kunne være min datter (Gud forbyde det) der fik brug for det.

edit: og så syntes jeg ikke helt man kan tillade sig at modtage organer hvis man ikke selv er organdonor....

Er meget enig! Desværre synes jeg ikke helt det fremgik i programmet at det ikke ligefrem er hverdage kost.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

tarkoflen

Faith skriver:

Ku ik være mere enig!

Ikke kun i denne sag, men i tusindvis af andre, er medierne skyld i at tingene fordrejes og kun ses fra en side. Rigtig ærgerligt

Ja desværre men de medier har bare så meget magt, og der er desværre nogle der så kun kan se den side...

Anmeld

12. oktober 2012

Lullaby

Nej hvorfor skulle jeg dog det? Der blev jo ikke begået nogle fejl. Hun fik ikke fjernet nogle organer..

Anmeld

12. oktober 2012

Carina:-)

Nej,jeg er stadig donor.

Jeg håber aldrig jeg står i den situation at jeg selv eller et af mine børn får brug for et nyt organ.

Men fordi jeg selv gerne vil modtage,er det naturligt for mig at jeg self. også så vil give.

Der skal mere end et tvprogram til at ændre min holdning.

Anmeld

12. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu er jeg godt nok ik doner, men har da tit overvejet det. At se programet har endeligt ik ændret noget i mine overvejelser omkring det. Har det lidt sådan at de må ta det de ka bruge. 

Er sikker på at når først man er hjernedød, så er der ik noget at tage fejl af. 

Bare meget, meget uheldigt at de lavede så stor en fejl i hendes tilfælde, med hensyn til overleveles vurdering og behandlig. På det punkt ville jeg som pårørende i hvert fald være mere kritisk, hvis uheldet var ude! Vh stine

Anmeld

12. oktober 2012

LR85

Jeg forstår SLET IKKE hvorfor man skulle ændre holdning.

I programmet fortæller de at de gerne vil bruge hende organer NÅR hun (i hendes tilfælde HVIS) hun bliver erklæret hjernedød.

De tager jo ikke nogens organer FØR hjernedød er indtruffet.

Det sagde de jo klart og tydeligt.

Er der folk der tror at organer bliver taget, Før folk er hjernedøde??

Selvfølgelig forbliver jeg organdoner 

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

LR85 skriver:

Jeg forstår SLET IKKE hvorfor man skulle ændre holdning.

I programmet fortæller de at de gerne vil bruge hende organer NÅR hun (i hendes tilfælde HVIS) hun bliver erklæret hjernedød.

De tager jo ikke nogens organer FØR hjernedød er indtruffet.

Det sagde de jo klart og tydeligt.

Er der folk der tror at organer bliver taget, Før folk er hjernedøde??

Selvfølgelig forbliver jeg organdoner 

Ja der er desværre nogle der er af den opfattelse, at organerne bliver taget før, og at lægerne i Carinas tilfælde mere eller mindre forsøgte at slå hende ihjel for at få hendes organer,,hvilket jo er fuldstændig misforstået

Anmeld

12. oktober 2012

Frk.S

Nej, jeg er stadig donor.

ÅH, jeg synes det er så ærgerligt hvis det har fået nogen til at afmelde sig som donor, af frygt for at de tager organerne inden man er død.

Som andre også nævner her, så VAR hun jo ikke på noget tidspunkt erklæret hjernedød - og man var ikke kommet ud i at tage organer fra hende.

Anmeld

12. oktober 2012

B&J

jeg har så ondt af den familie at de skulle alt det igennem men ja.. lægerne kan lave fejl selv om det burde nu ikke ske.....

men jeg er stadig organdoner og det er jeg af 2grunde..

1 fordi hvis min famile eller dreng skulle stå og tage stille til det på mine dødsleje nej det skal han ikke han skal bare kunne sige min mor ønsker at være organdoner og det har jeg også skrevet jeg vil....

2 fordi jeg vil gerne hjælpe et andet menneske hvis mine organer stadig kan bruges

Anmeld

12. oktober 2012

LR85

tarkoflen skriver:

Ja der er desværre nogle der er af den opfattelse, at organerne bliver taget før, og at lægerne i Carinas tilfælde mere eller mindre forsøgte at slå hende ihjel for at få hendes organer,,hvilket jo er fuldstændig misforstået

ja det er da godt nok misforstået.

De siger jo klart og tydeligt at det først er når hjernedød indtræffer, at der er tale om a bruge organerne, men at hun jo IKKE er hjernedød endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.