Har du ændret holdning til organdonation efter dr program?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du ændret din holdning til organdonation?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.950 visninger
135 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

tarkoflen

Hej med jer

Ja som overskriften siger, så er jeg nysgerrig, har l ændret jeres holdning til organdonation efter dr programmet Pigen der ikke ville dø?

Jeg må hellere starte

Jeg har ikke ændret min holdning, jeg er stadig donor dog med den tvist at min familie skal have lov til at sige fra, hvis de står i situationen og ikke kan have med det at gøre! Det tror jeg dog aldrig bliver tilfældet, da vi har snakket meget om det i min familie

Jeg har forsøgt at lave en afstemning, men da jeg ikke har prøvet det før ved jeg ikke om det virker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

maria_wlt

Nej... Jeg er stadig donor

Anmeld

12. oktober 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
tarkoflen skriver:

Hej med jer

Ja som overskriften siger, så er jeg nysgerrig, har l ændret jeres holdning til organdonation efter dr programmet Pigen der ikke ville dø?

Jeg må hellere starte

Jeg har ikke ændret min holdning, jeg er stadig donor dog med den tvist at min familie skal have lov til at sige fra, hvis de står i situationen og ikke kan have med det at gøre! Det tror jeg dog aldrig bliver tilfældet, da vi har snakket meget om det i min familie

Jeg har forsøgt at lave en afstemning, men da jeg ikke har prøvet det før ved jeg ikke om det virker

Jeg har altid været af den menning, at jeg skal jo ikke bruge det mere!!! så kan andre ligesågodt få glæde af det...

(men tror ikke de vil bruge dem, da jeg har insektallergi, og derfor ikke må give blod)

Og det synes jeg ikke programet har ændret...

hvis der er noget der har ændret sig, er det måske jeg vil ha andre proffer til og give deres menning..

Anmeld

12. oktober 2012

Benjamins'mor

Har stemt blank.

For jeg har aldrig tænkt over at være organdonor.

Men jeg ville ikke være tryg ved at sige ja, ved bla min kæreste eller lign. hvis de var ude for noget, før man var 100% sikker på at de er døde.

Min svigerfar sagde det samme. ^^

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

maria_wlt skriver:

Nej... Jeg er stadig donor

Anmeld

12. oktober 2012

Hvem?

tarkoflen skriver:

Hej med jer

Jeg må hellere starte

Nej, min holdning er stadig den samme, de må ta alt - jeg er jo død alligevel - husk dog på at de også sagde i programmet at hun ikke på noget tidspunkt var erklæret hjernedød, og de jo ikke tog noget før det skete - så nej, min holdning er den samme.

Anmeld

12. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

tarkoflen skriver:

Hej med jer

Jeg må hellere starte

Jeg vil stadig være donor. Kan ikke se hvorfor andre i nød ikke skulle have lov at få dele jeg ikke længere kan bruge til noget.

Nu hørte jeg også efter programmet at det jo ikke er hverdagskost at folk vågner igen, det er en sjældenhed men selvølgelig en stor fejl der er begået af personalet 

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

Ravnholt skriver:

Jeg har altid været af den menning, at jeg skal jo ikke bruge det mere!!! så kan andre ligesågodt få glæde af det...

(men tror ikke de vil bruge dem, da jeg har insektallergi, og derfor ikke må give blod)

Og det synes jeg ikke programet har ændret...

hvis der er noget der har ændret sig, er det måske jeg vil ha andre proffer til og give deres menning..

Jeg er helt enig og jeg har det også sådan lidt, at hvis jeg selv vil modtage, så må jeg også være villig til at give!

Jeg stoler på, at lægerne har helt styr på det, og at sådan en sag ikke gentager sig! Er ret sikker på, at alle læger kender til sagen og sådan en fejl ikke sker igen!

Der var flere læger inde over, men de er nok altid lidt farvet af andres holdning.

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

Hvem? skriver:

Nej, min holdning er stadig den samme, de må ta alt - jeg er jo død alligevel - husk dog på at de også sagde i programmet at hun ikke på noget tidspunkt var erklæret hjernedød, og de jo ikke tog noget før det skete - så nej, min holdning er den samme.

Nej det gjorde de jo nemlig ikke! De tager aldrig organer før patienten er 100% hjernedød, men der er desværre mange der har hængt sig fast i, at det gør de næste

Det er jo et helt sindsygt tilfælde! Og det er jo ikke ligefrem noget man hører om hver dag, heldigvis!

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Jeg er glad for at se statistikken ind til videre, og virkelig glad for at det bliver taget op og diskuteret! 

Det er en super ærgerlig konsekvens der er kommet ud af en ellers fremragende dokumentar.

Det er vigtigt at pointere, at man ikke er donorer med mindre man er erklæret hjernedød, og at Carina netop ikke var hjernedød! At hun vågnede op var vildt og uventet, men er man først hjernedød, så vågner man ikke op - vigtig vigtig pointe!

Jeg er organdonor og vil altid være det. Hvis jeg nogensinde skulle havne i den ærgerlige situation, vil det glæde mig at vide, at andre kan bruge mine organer og at man på den måde kan være med til at redde andres liv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.