Har du ændret holdning til organdonation efter dr program?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

WonderMOM

Jaaa, det har selvf ændret min holding endnu mere.. Jeg er ikke organdonor og jeg vil lyve hvis jeg sagde at Carina-sagen ikke har gjort mig endnu mere skræmt... Jeg tænker at det slet ikke kan være  tilfældigt at en program der snakkede om organdonation ændre sig til at pigen vågner op, jeg tror at det sker mere end man har fået de at vide, lægerne har nok været gode til at "gemme det",.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

tarkoflen

WonderMOM skriver:

Jaaa, det har selvf ændret min holding endnu mere.. Jeg er ikke organdonor og jeg vil lyve hvis jeg sagde at Carina-sagen ikke har gjort mig endnu mere skræmt... Jeg tænker at det slet ikke kan være  tilfældigt at en program der snakkede om organdonation ændre sig til at pigen vågner op, jeg tror at det sker mere end man har fået de at vide, lægerne har nok været gode til at "gemme det",.

Øv hvor ærgeligt, at det er den følelse du ender med efter programmet men sådan er vi forskellige, og det er jo godt, at man er forskellige

Anmeld

12. oktober 2012

Faith

tarkoflen skriver:

Jeg sidder ikke på den anden side af bordet, er slet ikke i sundhedssektoren, men jeg har utrolig stor respekt for de mennesker der er! Og mit syn på sådanne sager er nok rimelig nyancerert, selvom jeg ikke kender indgående til det og generelt mener jeg medierne er gode til at vende en sag den vej de vil, og jeg synes lidt i denne sag, det desværre har handlet lidt for meget om at placere skyld, end at bruge krudtet på hvilket smuk og fantastisk historie det er, at Carina er kommet sig så meget trods det meget voldsomme traume hun har været udsat for!

Ku ik være mere enig!

Ikke kun i denne sag, men i tusindvis af andre, er medierne skyld i at tingene fordrejes og kun ses fra en side. Rigtig ærgerligt

Anmeld

12. oktober 2012

mpr

Nej jeg er ikke donor Og bliver det heller aldrig! Jeg lever efter alt eller intet princip så når jeg engang skal væk herfra er det enten alt der kommer i graven eller intet.. Ved ikke lige hvordan man i praksis skulle kunne gøre det sidste :p

Men jeg vil ikke lade min krop sprættes op for at de kan tage mine organer og sådan har jeg altid haft det

Men det er ikke kun organer har det på samme måde med blod. Jeg giver ikke og jeg vil ikke modtage hverken det ene eller det anede

Anmeld

12. oktober 2012

miig1989

tarkoflen skriver:

Jeg har det på samme måde, vil også have, at mine pårørende kan sige fra, hvis det er for svært!

Ja lige præcis

Anmeld

12. oktober 2012

-Sigrid-

tarkoflen skriver:

Hej med jer

Ja som overskriften siger, så er jeg nysgerrig, har l ændret jeres holdning til organdonation efter dr programmet Pigen der ikke ville dø?

Jeg må hellere starte

Jeg har ikke ændret min holdning, jeg er stadig donor dog med den tvist at min familie skal have lov til at sige fra, hvis de står i situationen og ikke kan have med det at gøre! Det tror jeg dog aldrig bliver tilfældet, da vi har snakket meget om det i min familie

Jeg har forsøgt at lave en afstemning, men da jeg ikke har prøvet det før ved jeg ikke om det virker

Jeg har godt nok ikke set programmet, men jeg har stadig givet min fulde tilladelse, efter at have snakket med manden og mine forældre

Jeg er også bloddoner, ligesom min mand

Og jeg ville også give min datters organer væk hvis der skulle ske hende noget, ligesom jeg taknemmeligt ville modtage dem!

Anmeld

12. oktober 2012

Faith

-Sigrid- skriver:

Jeg har godt nok ikke set programmet, men jeg har stadig givet min fulde tilladelse, efter at have snakket med manden og mine forældre

Og jeg ville også give min datters organer væk hvis der skulle ske hende noget, ligesom jeg taknemmeligt ville modtage dem!

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

Chel1992 skriver:

Nej jeg er ikke donor Og bliver det heller aldrig! Jeg lever efter alt eller intet princip så når jeg engang skal væk herfra er det enten alt der kommer i graven eller intet.. Ved ikke lige hvordan man i praksis skulle kunne gøre det sidste :p

Men jeg vil ikke lade min krop sprættes op for at de kan tage mine organer og sådan har jeg altid haft det

Men det er ikke kun organer har det på samme måde med blod. Jeg giver ikke og jeg vil ikke modtage hverken det ene eller det anede

Det er en interessant holdning spændende at få "diskuteret" folks forskellige holdninger

Jeg har den stik modsatte holdning af dig, jeg er både blod- og organdoner af den årsag, at hvis jeg stod i situationen og jeg selv eller en af mine nærmeste havde brug for det ene eller andet, så ville jeg aldrig tøve med at tage imod hvis alternativet var at dø, så ville jeg hellere leve velvidende, at det er med et andet menneskes organ eller blod.

Men stor respekt for din holdning. Langt de fleste vil jo gerne tage imod, men ikke give

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

-Sigrid- skriver:

Anmeld

12. oktober 2012

mpr

tarkoflen skriver:

Det er en interessant holdning spændende at få "diskuteret" folks forskellige holdninger

Jeg har den stik modsatte holdning af dig, jeg er både blod- og organdoner af den årsag, at hvis jeg stod i situationen og jeg selv eller en af mine nærmeste havde brug for det ene eller andet, så ville jeg aldrig tøve med at tage imod hvis alternativet var at dø, så ville jeg hellere leve velvidende, at det er med et andet menneskes organ eller blod.

Men stor respekt for din holdning. Langt de fleste vil jo gerne tage imod, men ikke give

Kan godt følge dig og synes også det er helt fint folk har den holdning, tror bare jeg lidt er af den holdning at sker der mig noget så er det meningen at det skal ske og så skal jeg ikke mod arbejde det Håber selvfølgelig ikke jeg kommer til skade i sådan et omfang at jeg skulle have behov for det for at overleve, men mine holdninger er bare sådan

Er helt enig med at der er folk der ikke vil give men gerne modtage synes bare det er dybt dobbelt moralsk Synes ikke man kan sige man gerne vil modtage men så ikke også give noget igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.