Har du ændret holdning til organdonation efter dr program?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2012

tarkoflen

Nemesis skriver:

jeg er stadig doner og med samme forbehold som før programmet.

Jeg har mit donerkort i min pung og har også gjort min holdning klar overfor familien.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

tarkoflen

KittyCatta skriver:

Jeg har ikke ændret holdning. Jeg vil IKKE være organdonor. Det er mine organer og jeg skal begraves hel, når jeg når den tid.

Tusind tak for, at du deler din holdning, selvom den er anderledes end de flestes

Må jeg spørge om du heller ikke vil modtage organer, hvis du skulle få burg for det? Hvis du ikke har lyst til at svare, så er det helt ok

Anmeld

13. oktober 2012

tarkoflen

Mor til Ella skriver:

Nej, men jeg ville forvente at mine kære fik større chance end SÅ få dage.... Det er helt uhørt at snakke så stor beslutning så tidligt.....

Den debat tror jeg helt sikkert også er blevet taget op i forbindelse med denne sag!

Det er også derfor Carina og hendes familie jo klart skal klage, så man bliver klogere! Det skal alle der har været ude for en lægefejl.

Jeg tror faktisk også, at den snak blev taget så tidligt, fordi programmet jo oprindeligt skulle omhandle organdonation, og jeg er ikke utilbøjelig til at tro, at der kan være blevet presset lidt på, for at få et svar...

Anmeld

13. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
foto på lærred skriver:

Jeg synes ALLE skal gå ind på:

https://www.sundhed.dk/borger/min-side/mine-registreringer/min-donorregistrering/

og registrere sig, lige meget om man ønsker at være doner, eller sætte kryds ved nej.

På denne måde behøver man ikke altid have kortet på sig og familien kommer ikke til at sidde med det store valg hvis det forfærdelige sker.

Det tager kun 2 min. at oprette sig, og man kan altid ændre sit valg igen.

Jeg havde også et donerkort for flere år siden, men så skrifte man pung eller lign. og fik det ikke taget med over i den nye osv. Jeg ville ønske, at alle folk når de fyldte 18 år skulle tage stilling til donation. (som man selvfølgelig altid kunne ændre online) På den måde ville der ingen tvivl være hvis uheldet var ude.

Det er derinde, jeg har udfyldt min donor registrering - eller mangel på samme.

Men ja, det burde være noget, alle tog stilling til. Tænk hvis man ikke ønskede at donere noget, men ens familie tog beslutningen at gøre det, pga manglende information

Anmeld

13. oktober 2012

DLM

jeg har ikke ændret holdning jeg vil stadig ikke være organdonor.

Anmeld

13. oktober 2012

tarkoflen

PT skriver:

Det er derinde, jeg har udfyldt min donor registrering - eller mangel på samme.

Men ja, det burde være noget, alle tog stilling til. Tænk hvis man ikke ønskede at donere noget, men ens familie tog beslutningen at gøre det, pga manglende information

Ja der er jo virkelig mange familier der ikke snakker om det! Og så er donorregisteret en rigtig god ide

Super at du har taget stilling!

Anmeld

13. oktober 2012

Lusi

Nej er stadig donor

Anmeld

13. oktober 2012

tarkoflen

DLM skriver:

jeg har ikke ændret holdning jeg vil stadig ikke være organdonor.

Må jeg spørge hvorfor og om du vil tage imod organer hvis du skulle komme i den situation?

Og så er jeg nysgerrig efter om du har snakket med din familie om, hvad din holdning er eller har du udfyldt i donorregisteret?

Anmeld

13. oktober 2012

tarkoflen

Lusi skriver:

Nej er stadig donor

Anmeld

13. oktober 2012

DLM

tarkoflen skriver:

Må jeg spørge hvorfor og om du vil tage imod organer hvis du skulle komme i den situation?

Og så er jeg nysgerrig efter om du har snakket med din familie om, hvad din holdning er eller har du udfyldt i donorregisteret?

Det er svært at forklare. Jeg kan godt se det fra andres synsvinkel omkring hvad skal jeg bruge dem til når jeg nu er død og jeg respektere fuldt ud at andre har den holdning, stor respekt for dem der er organdonorer, men jeg har bare en ide om at jeg vil være hel når jeg skal begraves.

om jeg vil modtage..hmm.. det ved jeg faktisk ikke. tror ikke jeg ville have det godt med at vide at det var en andens lunge ellet hjerte jeg rendte rundt med.

kæresten og jeg har ikke samme holdning, mine forældre er organdonorer min lillebror og jeg er ikke og vi har begge udfyldt et donorkort hvor det er et nej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.