Har du ændret holdning til organdonation efter dr program?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

tarkoflen

Ka+Ma=Be skriver:

Ja jeg kan kun give dig ret. 

Det er ærgerligt med den udtalelse, fordi det får det til at lyde som om, at deres beslutning var forkert. Og det synes jeg ikke den var. Udmeldingen kom blot for tidligt, og det har de heldigvis ændret på.

Alle mennesker begår fejl, sundhedspersonalets har desværre bare større konsekvenser. Men derfor er det jo godt, at vi har så strikt et system der noterer og forsøger at rette op på alle de fejl, så de ikke sker igen. 

Ork jeg kunne blive ved Man har en lidt anden optik når man selv er med "på den anden side af bordet" så at sige.

Jeg sidder ikke på den anden side af bordet, er slet ikke i sundhedssektoren, men jeg har utrolig stor respekt for de mennesker der er! Og mit syn på sådanne sager er nok rimelig nyancerert, selvom jeg ikke kender indgående til det og generelt mener jeg medierne er gode til at vende en sag den vej de vil, og jeg synes lidt i denne sag, det desværre har handlet lidt for meget om at placere skyld, end at bruge krudtet på hvilket smuk og fantastisk historie det er, at Carina er kommet sig så meget trods det meget voldsomme traume hun har været udsat for!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

K&S

Nej, jeg er stadig donor 

Anmeld

12. oktober 2012

Benjamins'mor

tarkoflen skriver:

De tager ALDRIG organer fra folk der ikke er erklæret 100% hjernedøde! De tog jo heller ikke hendes organer, for hun blev aldrig erklæret hjernedød, men de tog snakken med familien på forhånd, og måske lige tidligt nok set i bagklogskabens klare lys

Det ved jeg, skrev bare at jeg ikke ville sige ja før personen var død.
Ville ikke sige ja på forhånd.

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

tarkoflen skriver:

Jeg sidder ikke på den anden side af bordet, er slet ikke i sundhedssektoren, men jeg har utrolig stor respekt for de mennesker der er! Og mit syn på sådanne sager er nok rimelig nyancerert, selvom jeg ikke kender indgående til det og generelt mener jeg medierne er gode til at vende en sag den vej de vil, og jeg synes lidt i denne sag, det desværre har handlet lidt for meget om at placere skyld, end at bruge krudtet på hvilket smuk og fantastisk historie det er, at Carina er kommet sig så meget trods det meget voldsomme traume hun har været udsat for!

Det kunne ikke være skrevet bedre!  

Jeg er glad for at høre fra mennesker som dig. Det er vigtigt at man tænker lidt længere end mediernes fokus og ser tingene fra begge sider. I det hele taget vigtigt at man stiller sig kritisk overfor de informationer man får og ikke bare tager dem for givet

Det er virkelig en smuk historie! Og virkelig dejligt for Carina at hun har fået muligheden for et "nyt" liv 

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

Benjamins'mor skriver:

Det ved jeg, skrev bare at jeg ikke ville sige ja før personen var død.
Ville ikke sige ja på forhånd.

Nåå på den måde, så misforstod jeg dig

Anmeld

12. oktober 2012

miig1989

tarkoflen skriver:

Hej med jer

Ja som overskriften siger, så er jeg nysgerrig, har l ændret jeres holdning til organdonation efter dr programmet Pigen der ikke ville dø?

Jeg må hellere starte

Jeg har ikke ændret min holdning, jeg er stadig donor dog med den tvist at min familie skal have lov til at sige fra, hvis de står i situationen og ikke kan have med det at gøre! Det tror jeg dog aldrig bliver tilfældet, da vi har snakket meget om det i min familie

Jeg har forsøgt at lave en afstemning, men da jeg ikke har prøvet det før ved jeg ikke om det virker

Nej, jeg er stadig donor, dog skal familien sige god for det. Men det.lavede jeg om sidste år, og ikke pga. Den dokumentar ..

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

K&S skriver:

Nej, jeg er stadig donor 

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

miig1989 skriver:

Nej, jeg er stadig donor, dog skal familien sige god for det. Men det.lavede jeg om sidste år, og ikke pga. Den dokumentar ..

Jeg har det på samme måde, vil også have, at mine pårørende kan sige fra, hvis det er for svært!

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

Ka+Ma=Be skriver:

Det kunne ikke være skrevet bedre!  

Jeg er glad for at høre fra mennesker som dig. Det er vigtigt at man tænker lidt længere end mediernes fokus og ser tingene fra begge sider. I det hele taget vigtigt at man stiller sig kritisk overfor de informationer man får og ikke bare tager dem for givet

Det er virkelig en smuk historie! Og virkelig dejligt for Carina at hun har fået muligheden for et "nyt" liv 

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

Ka+Ma=Be skriver:

Helt bestemt! Følelser kan hurtigt løbe af med en, men det er en interessant diskusion. Især hvis det handler om mere information/oplysning. Jeg er selv fremtidig ergoterapeut og har tilbragt meget tid på diverse hospitaler. Det er mit indtryk at mange mangler information om så vigtige beslutninger at de hellere vælge at se bort fra det.

Det er der ikke noget i vejen med, det er ren natur og mangel på overblik/overskud.

Helt enig!

Nogle tror jo også på, at man skal have det hele med sig, og det er også helt ok...

Men hvis det er manglende oplysning, så ville det være ærgeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.