Ka+Ma=Be skriver:
Jeg er glad for at se statistikken ind til videre, og virkelig glad for at det bliver taget op og diskuteret!
Det er en super ærgerlig konsekvens der er kommet ud af en ellers fremragende dokumentar.
Det er vigtigt at pointere, at man ikke er donorer med mindre man er erklæret hjernedød, og at Carina netop ikke var hjernedød!
At hun vågnede op var vildt og uventet, men er man først hjernedød, så vågner man ikke op - vigtig vigtig pointe! 
Jeg er organdonor og vil altid være det. Hvis jeg nogensinde skulle havne i den ærgerlige situation, vil det glæde mig at vide, at andre kan bruge mine organer og at man på den måde kan være med til at redde andres liv.
Jeg er også rigtig glad og faktisk meget overrasket over statistikken indtil videre! Var ret sikker på, at der hurtigt ville komme nogle, der havde ændret mening efter alt det man har hørt i medierne om, at folk har ændret deres status i donorregisteret!
Der er nogle vigtige pointer, som jeg personligt ikke synes der blev lagt nok vægt på i programmet, blandt andet, at man ALDRIG tager organer fra folk der ikke er erklæret 100% hjernedøde og hvor der ingen vej tilbage er! Det kan de jo helt præcist konstatere...
Og ja det er faktisk det mirakkel, som ingen havde turde håbe på og det sker jo stort set aldrig!
Anmeld