Har du ændret holdning til organdonation efter dr program?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

tarkoflen

M (: skriver:

Nope, er stadig fuld donor (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

tarkoflen

Ka+Ma=Be skriver:

Det her er slet ikke en hetz! Men jeg kunne virkelig godt tænke mig, at høre fra den person der efter programmet har ændret status i donorregistret! Hvorfor? Hvad har ændret din mening? Og ikke mindst, er den difinitiv? Er der manglende information der gør dig usikker?

(Ja jeg er altså bare nysgerrig og elsker en god debat .)

Jeg er lige så nysgerrig som dig! Og jeg håber virkelig at alle herinde kan finde ud af at holde en sober debat også i forhold til de, som har ændret mening!

Anmeld

12. oktober 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, jeg har ikke ændret holdning til, at være donor. Man bruger kun ens organer, hvis man er erklæret hjernedød (og så kan man IKKE vågne igen). Det er vigtigt, at hjælpe med, at være organdornor - tænk hvis det var en selv eller nært familiemedlem som stod i den situation og havde brug for et organ.

Jeg er også bloddonor og jeg har lige tilmeldt mig, at blive knoglemarvsdonor.

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

MoarHvidovre skriver:

Nej, jeg har ikke ændret holdning til, at være donor. Man bruger kun ens organer, hvis man er erklæret hjernedød (og så kan man IKKE vågne igen). Det er vigtigt, at hjælpe med, at være organdornor - tænk hvis det var en selv eller nært familiemedlem som stod i den situation og havde brug for et organ.

Jeg er også bloddonor og jeg har lige tilmeldt mig, at blive knoglemarvsdonor.

Anmeld

12. oktober 2012

Annette A

Jeg så også dokumentaren og det ændrer intet for mig ej heller i forhold til at være donor. Det var jo aldrig kommet på tale at fjerne organer før hjernedøden indtraf og derfor er der ingen utryghed ved denne procedure. Derimod var der en masse andre ting der gik galt i forhold til lægens skøn, men synes det er synd hvis det skal skræmme folk væk som donor for det havde jo reelt intet med det at gøre. Synes også det er dejligt at se at så mange herinde heller ikke har ændret mening om at være donor.

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

Kellie skriver:

Jeg så også dokumentaren og det ændrer intet for mig ej heller i forhold til at være donor. Det var jo aldrig kommet på tale at fjerne organer før hjernedøden indtraf og derfor er der ingen utryghed ved denne procedure. Derimod var der en masse andre ting der gik galt i forhold til lægens skøn, men synes det er synd hvis det skal skræmme folk væk som donor for det havde jo reelt intet med det at gøre. Synes også det er dejligt at se at så mange herinde heller ikke har ændret mening om at være donor.

Det er rigtig ærgeligt! Håber statistikken herinde viser det rigtige billede og det andet er en skræmmekampagne

Anmeld

12. oktober 2012

wamse

Nej jeg skifter ikke mening, og er stadig 100% donor, og det samme gælder mine børn, hvis uheldet skulle være ude.

I min verden bør man være skrevet op som donor, hvis man selv har en forventning om, at ville tage imod et organ enten på sine egne eller børns vegne, hvis man skulle have brug for det..........

Anmeld

12. oktober 2012

tarkoflen

wamse skriver:

Nej jeg skifter ikke mening, og er stadig 100% donor, og det samme gælder mine børn, hvis uheldet skulle være ude.

I min verden bør man være skrevet op som donor, hvis man selv har en forventning om, at ville tage imod et organ enten på sine egne eller børns vegne, hvis man skulle have brug for det..........

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

tarkoflen skriver:

Det er så ærgeligt!

Desværre siger familien jo nu, at de hvis de stod i samme situation, så havde de ikke sagt ja til donation...

Ja det må være en meget slem følelse for dem, at sidde med bagefter! Følelsen af ikke at have gjort alt for deres datter! Men man stoler på lægerne, og det skal man også, de er dygtige og har jo taget en lang uddannelse for at hjælpe andre, ikke for at skade dem!

Ja jeg kan kun give dig ret. 

Det er ærgerligt med den udtalelse, fordi det får det til at lyde som om, at deres beslutning var forkert. Og det synes jeg ikke den var. Udmeldingen kom blot for tidligt, og det har de heldigvis ændret på.

Alle mennesker begår fejl, sundhedspersonalets har desværre bare større konsekvenser. Men derfor er det jo godt, at vi har så strikt et system der noterer og forsøger at rette op på alle de fejl, så de ikke sker igen. 

Ork jeg kunne blive ved Man har en lidt anden optik når man selv er med "på den anden side af bordet" så at sige.

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

tarkoflen skriver:

Jeg er lige så nysgerrig som dig! Og jeg håber virkelig at alle herinde kan finde ud af at holde en sober debat også i forhold til de, som har ændret mening!

Helt bestemt! Følelser kan hurtigt løbe af med en, men det er en interessant diskusion. Især hvis det handler om mere information/oplysning. Jeg er selv fremtidig ergoterapeut og har tilbragt meget tid på diverse hospitaler. Det er mit indtryk at mange mangler information om så vigtige beslutninger at de hellere vælge at se bort fra det.

Det er der ikke noget i vejen med, det er ren natur og mangel på overblik/overskud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.