Har du ændret holdning til organdonation efter dr program?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2012

tarkoflen

Baagøe skriver:

Jeg har svaret nej, jeg vil stadig være donor Familien kan altid sige nej,som reglerne er idag, hvis de ikke ønsker og det synes jeg faktisk ikke er i orden, når nu den pårørende HAR valgt

Du kan godt skrive, at du ikke ønsker, at de pårørende kan modsige sig din beslutning, det kunne man i hvert fald, da jeg meldte mig, men det er godt nok også ret mange år siden

Men fedt, at du har taget stilling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

tarkoflen

Lusi skriver:

Jeg har det lidt svært med den udsendelse der, for selvfølgelig gør lægerne alt for at rede pigens liv, men noget sker jo altså og hun vil bestemt ik dø..
Familien kalder det naturligvis et mirakel, ville jeg også selv have gjort..

Jeg synes bare det er en lidt trist tendens, altid at jage folk der fejler!
Hende overlægen er jo åbenbart gået helt ned med flaget nu og går til psykolog osv.
Hvorfor?
Fordi hun har gjort sit bedste!
Lægerne er jo gået ud fra en masse faktorer, som jo så viste hun ik havde mange chancer og HVIS hun jo overhoved ville overleve, ville hun blive en grøntsag..
Familien lød ik glad eller taknemmelig på noget tidspunkt, over at hun overlevede og faktisk både kunne gå og tale!

Tænker bare, det er jo ik lægernes skyld at hun kørte galt vel

Jeg er helt enig med dig jeg har også noget ondt af lægen! Der er jo ingen læger, der ønsker at gøre nogen ondt!

Anmeld

13. oktober 2012

Lusi

tarkoflen skriver:

Jeg er helt enig med dig jeg har også noget ondt af lægen! Der er jo ingen læger, der ønsker at gøre nogen ondt!

Nej jeg er fandme glad for jeg ik er læge eller noget i den stil.. Laver du fejl, er du færdig!!
Du reder 1000 mennesker og fejler ved én og så er løbet kørt.. Tak for lort, tænker man så bare..

Anmeld

13. oktober 2012

tarkoflen

Babymor2010 skriver:

Jeg er organdonor og vil altid være det... Jeg har stået registreret siden den dag jeg fyldte 18 

Anmeld

13. oktober 2012

Mor til Ella

tarkoflen skriver:

Jeg tror de læger har set rigtig rigtig mange tilfælde, hvor patienten ikke er kommet til sig selv, og det er jo det, der bliver vurderet ud fra...

Men jeg respektere helt sikkert din holdning, selvom jeg har en anden

Tak for dit svar

Selv tak.... Og det er bestemt ikke fordi jeg " bebrejder " lægen, for de er da i den grad mennesker der kan tage fejl som alle andre

Fejlen er bare lidt mere "alvorlig" end hvis jeg klipper forkert

Anmeld

13. oktober 2012

tarkoflen

Lusi skriver:

Nej jeg er fandme glad for jeg ik er læge eller noget i den stil.. Laver du fejl, er du færdig!!
Du reder 1000 mennesker og fejler ved én og så er løbet kørt.. Tak for lort, tænker man så bare..

Ja det er både odds at være oppe imod! Der er ingen bamhjertighed eller tak! Jo det er der nok fra dem, der bliver reddet, men problemet er jo, at det ikke er dem vi hører om!

En lægelig fejl får også nogle noget mere voldsomme konsekvenser, end hvis en af os papirnussere laver en fejl! Og der skal man huske på, at man heller ikke selv er fejlfri, det har bare ikke den samme konsekvens!

Anmeld

13. oktober 2012

tarkoflen

Mor til Ella skriver:

Selv tak.... Og det er bestemt ikke fordi jeg " bebrejder " lægen, for de er da i den grad mennesker der kan tage fejl som alle andre

Fejlen er bare lidt mere "alvorlig" end hvis jeg klipper forkert

Som jeg lige har skrevet ovenfor, så laver vi jo alle fejl i vores job, det er bare knap så fatalt, hvis sådan en papirnusser som mig laver fejl! Og ingen er jo fejlfri...

Anmeld

13. oktober 2012

Lusi

tarkoflen skriver:

Ja det er både odds at være oppe imod! Der er ingen bamhjertighed eller tak! Jo det er der nok fra dem, der bliver reddet, men problemet er jo, at det ikke er dem vi hører om!

En lægelig fejl får også nogle noget mere voldsomme konsekvenser, end hvis en af os papirnussere laver en fejl! Og der skal man huske på, at man heller ikke selv er fejlfri, det har bare ikke den samme konsekvens!

Ja det er lige det.. Jeg synes bare de får det fremlagt, som om de bare overhoved ik ville rede Carina
Men ja sådan er det jo at havne i medierne, de kan jo sige hvad som helst..

Anmeld

13. oktober 2012

tarkoflen

Lusi skriver:

Ja det er lige det.. Jeg synes bare de får det fremlagt, som om de bare overhoved ik ville rede Carina
Men ja sådan er det jo at havne i medierne, de kan jo sige hvad som helst..

Den følelse sad jeg også med!

Og medierne kan dreje sagen i præcis den retning, som de ønsker! Det er meget skræmmende synes jeg!

Anmeld

13. oktober 2012

Zafir

Jeg syntes det er underligt, hvis folk ændrer holdning efter tvprogrammet. De ville jo aldrig bruge organer fra nogen der ikke er hjernedøde. Det der var fejlen i programmet, var at de ikke var sikre på at hun ville dø, da de begyndte at snakke med familien om det.

Det syntes jeg er to forskellige ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.