Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

isabellasmor

Muhmi skriver:

Okay... Jeg vil nu meget gerne have at du går i detaljer hehe

Ikke fordi jeg vil sidde og rette på lige netop dig, men, det er fordi jeg har religion i skolen og vi er lige blevet færdige med emnet "Islam" så derfor har jeg lært rigtig meget, meget som jeg godt vidste lidt af i forvejen men også noget helt nyt som faktisk har fået mine øjne op... Ikke fordi jeg konveterer til Islam, men hvis jeg skulle vælge en religion, så synes jeg faktisk at Islam har utroligt meget at byde på, men det er der også så mange af de andre der har..

Det er nok en af de sidste religioner jeg ville vælge. Om det er selve religionen eller de mennesker det dyrker den, ved jeg ikke. 

Men som jeg skrev før, deres tildens til og undertrykke kvinderne, at de ikke må vise hår, hud, gå alene, bestemme hvem de gifter sig med.... At mændene må alt det kvinderne ikke må.. 

At de slår deres døtre ihjel " æresdrab" fordi de går i seng med en de ikke er valgt til... 

At de omskærer deres børn... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Muhmi

wamse skriver:

Det kender jeg godt, jeg kender det bare i forhold til min vægt, hvor jeg også oplever kommentarer om hvor stor jeg er Generelt synes jeg, at vi lever i et samfund, hvor der er en hårdhed overfor hinanden.

Åårh, den får jeg også desværre...

Stod stille og roligt og ventede på bussen, da der kører to idioter forbi, den ene ruller vinduet ned og læner sig ud og råber "Fede mødsæk" i forbifarten, efter mig... Stod bare helt paf...  Synes virkeligt det er underligt at man ikke kan holde sin mening for sig selv, medmindre man bliver spurgt om den... Iiih...

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Ønskebarnet12 skriver:

Undskyld jeg blander mig her, men det har da intet med islam at gøre, det da den kultur nogle folk kommer fra, vil lige sige, det sker da også i danske familier, angående om omskæring så er det ikke kun muslimer der bliver det, jøder gør det lige så vel og faktisk gør nogle kristne mænd det også

Nu er det ikke jøder vi snakker om her 

Men som jeg skriver, så har jeg ikke læst koranen, så jeg ved ikke hvad der er rigtigt og forkert.. Men det er de ting jeg ser muslimerne gøre.. Og de ting jeg hører dem sige står i koranen. 

Anmeld

11. oktober 2012

mor-til-vanessa

NEJ NEJ NEJ!!!!

jeg hader racisme og racistiske udtalelser, det får mig hel op i det røde felt.

bare kommentare som "hvis de ikke opfører sig ordenligt så kan de skride hjem til deres eget land" brænder jeg total af på.

jeg har en mulat datter, og håber virkelig samfundet ændre sig lidt inden hun bliver større og så skal høre at hun er en "abekat" eller andet.

Anmeld

11. oktober 2012

Kloster

Aisha skriver:

Søde dig det er ikke fordi jeg såååå gerne vil møde en som dig. Det var et hypotetisk svar. Men du forstod den ikke. God aften

Sikke en konstatering  Jo jeg forstod den godt. Jeg forklarede mig bare

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym

Faith skriver:

Jamen er det ikke noget du selv vælger om du vil være eller ej?

Du skriver at du ville ønske du ikke var. Hvorfor er du det så?

Jeg tror , men er ikke sikker, på at det har noget at gøre med min fortid... Har været rigtig uheldige med udlændinge, og de har aldrig behandlet mig pænt.

Anmeld

11. oktober 2012

wamse

Muhmi skriver:

Åårh, den får jeg også desværre...

Stod stille og roligt og ventede på bussen, da der kører to idioter forbi, den ene ruller vinduet ned og læner sig ud og råber "Fede mødsæk" i forbifarten, efter mig... Stod bare helt paf...  Synes virkeligt det er underligt at man ikke kan holde sin mening for sig selv, medmindre man bliver spurgt om den... Iiih...

Det er præcis sådanne ting, som jeg også oplever, og hvad fanden sker der for det
Fatter simpelthen ikke, at man kan være så led overfor andre

Anmeld

11. oktober 2012

mor-til-vanessa

Camillos skriver:

hmmm Jeg er egentlig ikke racist som sådan, folk må tro på hvad de vil og er født med den hudfarve de er, en af mine gode veninder er fra irak. MEN.... 

A: Der er snart kommet så mange eks: polakker til danmark og arbejde, at vi mister flere og flere arbejdspladser, det bliver jeg sq irriteret over, fordi de vil gå til en mindre timeløn end os andre. Og Ja danskerne behandler dem ikke pænt altid.. men synes fandme det er for dårligt de kan komme og få arbejds tilladelse når nu os som bor her fast skal knokle for at finde et job. det er jo sådan lovgivningen er, det kan man da ikke bebrejde dem

B: Jeg er træt af de ikke sætter sig ind i reglerne og betaler Eks. Skat, eller beskatning af deres biler, og stjæler nummerplader for at undgå det.  (jeg ved godt danskere også kan finde på at gøre det samme, men ikke i samme omfang) og jeg Synes ærlig talt det er RESPEKT LØST.

C: At staten er sådan skruet sammen at hvis en af forældrene bor i danmark, har de ret til at få børnebidrag fra staten og sende til polen, tyrkiet eller andet for at forsørge sin familie hvor børnene bor, og det betaler vi skat til. 

D: Jeg ved der er mange danskere (unge mænd, kvinder, narkomaner, (bøller) der laver indbrud. Men de mest brutale hjemmerøverier sker altså af østeuropæere, det samme med trick tyverier med mere... Og jeg synes fandme når vi er så storsindede i danmark at give dem husly, bistands hjælp, asyl, Osv at de burde respektere Danmark og danskerne. 

E: Jeg kan altså heller ikke fordrage når de står i en flok og taler deres eget sprog, for at man ikke skal kunne forstå hvad de siger.  skal de så aldrig snakke deres eget sprog i offenlighed, fordi der er noget der ikke forstår det? altså min kæreste snakker ungarnsk og det fatter jeg ikke en bjælde af. så skal jeg måske sige at det må han ikke snakke?? 

(klart de skal lige have en chance for at lære dansk selvfølgelig. )

Har intet imod, de som integrer sig og lever på lige vilkår med os andre. Bliver bare lidt ked af der er så meget mangel på job, og alligevel bliver der ved at komme ny billig arbejdskraft til. 

-

Anmeld

11. oktober 2012

Mussen2

Kort og godt NEJ!

Anmeld

11. oktober 2012

mor-til-vanessa

PT skriver:

Hvis du boede i et andet land og havde danske venner, ville du så heller ikke tale dansk med disse venner? 

Selvfølgelig skal man lære sproget i det land, man er bosat, men man har vel også ret til at tale sit eget sprog?

Ang BFY så har man IKKE ret til at få det, hvis barnet bor i et andet land. 

Ang. fx. østeurpæere så synes jeg, der skal ændres på lovene i Danmark, så ingen kan arbejde for en mindre løn end andre - for ellers så er det nemlig, de danskboende mister arbejde.

wow smukt skrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.