Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

isabellasmor

mor-til-vanessa skriver:

så er du jo også racist...

hvis man er født her, hvor skal man så "smutte tilbage til"

blot en undren

Uh, det er helt vildt som det der "racist" kort bliver trukket altid med det samme.. Hvis man er racist fordi at man ikke kan lide at folk kommer hertil hvid som sort, og skider på reglerne, forlanger det ene og det andet, (vi er altså et kristent land) råber efter vores døtre "luuder" , ja .... Så er jeg sq også racist!! Men nøj hvor jeg hader det ord! Jeg hader ikke folk der er sorte! Jeg kan bare ikke lide dem der skaber problemer og ballade... Jeg kan heller ikke lide alle de andre (hvide, for at skærer ud i pap) som skaber problemer og ballade! 

De burde blive sendt hjem igen ja, NOGLE synes jo det er så forfærdeligt at være i Danmark, så skal vi da selvfølgelig efter min mening hjælpe dem med og komme væk fra dette helvede som det jo så åbenbart er, igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Muhmi

Det er nok en af de sidste religioner jeg ville vælge. Om det er selve religionen eller de mennesker det dyrker den, ved jeg ikke. 

Men som jeg skrev før, deres tildens til og undertrykke kvinderne, at de ikke må vise hår, hud, gå alene, bestemme hvem de gifter sig med.... At mændene må alt det kvinderne ikke må.. 

At de slår deres døtre ihjel " æresdrab" fordi de går i seng med en de ikke er valgt til... 

At de omskærer deres børn... 

Well... Jeg kan så fortælle dig at den Kristne Gud er Allah himself, eller, lad mig omformulere... Jødedommen, Kristendommen og Islam, har alle den samme Gud til fælles, de første to gange Gud ville have hans budskab frem blev det blot misfortolket af profeterne (Moses og Jesus) men da Mohammad fik beskeden fra Gud blev alting skrevet korrekt... Det er én af grundene til at man heller ikke må oversætte Koranen, for så mister ordene sin værdi... (Dette er jo selvfølgelig ifølge Koranen)

Nok om det.. Hehe...

I Islam må kvinder selv bestemme om de vil bære hovedbeklædning i form af hijab, burqa eller hvad det skulle være, mange vælger at gå med det fordi det er tradition... Men i Koranen står der intet om at en kvinde skal bære tørklæde, men Mohammads koner der bærer tørklædet for hans skyld og derfor vælger mange muslimske kvinder i dag at gøre det... Ja, der også nogle der bliver tvunget til det, men igen, man skal passe på med at generalisere...

Kvinder må også gerne vælge hvem de bliver gift med og de må også gerne lade sig skille fra deres mænd... Der står ingen steder at dette er forbudt... Igen... Traditionen er rigtig stærk i mellemøsten og ja der er rigtig mange der bliver undertrykt, men der står ikke i Koranen at det er sådan mænd skal behandle deres kvinder

Æresdrab, ved jeg er ulovligt ifølge Koranen, netop fordi det er en synd at slå folk ihjel.. Og det gør det så meget sværere at komme i Paradis hvis man har begået den synd.

At de omskærer deres børn er af helbredsmæssige grunde... Det er varmt i en ørken og derfor er der heller ikke så meget vand, ved at omskære en dreng (Som i øvrigt intet vil huske om det) så giver man ham større mulighed for at holde sig frisk og ren længere end hvis han ikke var omskåret

Igen... Der er flere områder hvor religionen bliver misfortolket og hvor folk laver deres egne regler... Men det er der altså også i den kristne verden, vi er ikke et hak bedre selv når det kommer til at tage tingene til ekstremerne

Islam er ikke en farlig tro, tværdigmod... Den prædiker næstekærlighed og fred... Præcis ligesom Kristendommen gør

Puha sikke en smørre

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

mor-til-vanessa skriver:

kan så fortælle dig, at meget af det der står i koranen er stort set det samme der står i biblen. der er selvfølgelig visse undtagelser.

hvorfor bare ikke hvordan man kan ryste på hovedet når man egenlig ikke ved noget om det...

Jeg ved det de selv råber op om engang imellem 

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

wamse skriver:

Det er præcis sådanne ting, som jeg også oplever, og hvad fanden sker der for det
Fatter simpelthen ikke, at man kan være så led overfor andre

Aner det ikke, men tænker de ikke har andet skæg at sidde på og derfor tror de får det sjovere ved at barbere mit af... Pisse irriterende egentlig... Havde det ellers ligeså godt den dag hehehe

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Ønskebarnet12 skriver:

Nu gav jeg bare et eksempel på omskæring men tror bare generalt der er mange unge som opføre sig grimt, om de så er udlænding eller ej, ved nu godt at en del børn med anden etnisk baggrund opføre sig grimt, men det skal dog siges at der er også rigtig mange dansker som opføre sig lige så grimt og kan være grove over for indvandrer  

Det ved jeg udemærket godt

Anmeld

11. oktober 2012

mor-til-vanessa

isabellasmor skriver:

Uh, det er helt vildt som det der "racist" kort bliver trukket altid med det samme.. Hvis man er racist fordi at man ikke kan lide at folk kommer hertil hvid som sort, og skider på reglerne, forlanger det ene og det andet, (vi er altså et kristent land) råber efter vores døtre "luuder" , ja .... Så er jeg sq også racist!! Men nøj hvor jeg hader det ord! Jeg hader ikke folk der er sorte! Jeg kan bare ikke lide dem der skaber problemer og ballade... Jeg kan heller ikke lide alle de andre (hvide, for at skærer ud i pap) som skaber problemer og ballade! 

De burde blive sendt hjem igen ja, NOGLE synes jo det er så forfærdeligt at være i Danmark, så skal vi da selvfølgelig efter min mening hjælpe dem med og komme væk fra dette helvede som det jo så åbenbart er, igen...

hvis man er født og opvokset i danmark og ens forældre også er det, så er man jo dansk statsborger, hvor er det så lige man skal smides hen?? 

fint vi kan da godt lave en fængsels ø og sende "dem" derud, men så skal alle de "danske dankse" (eller hvordan vi nu skal definere folk) som laver ballade også sættes derud. 

ellers kan man altså ikke. 

og det er ikke kun "dem" som råber luder og hvad du nu nævner.

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

CarinaSB skriver:

Det er sq fordi at folk er misundelig over hvor smuk du er 

Hahha... Ja det må da være det, så skal jeg lige pilles ned med en "Fede møgsæk" bemærkning... Jeg skal jo ikke gå og tro jeg er noget jo

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Muhmi skriver:

Well... Jeg kan så fortælle dig at den Kristne Gud er Allah himself, eller, lad mig omformulere... Jødedommen, Kristendommen og Islam, har alle den samme Gud til fælles, de første to gange Gud ville have hans budskab frem blev det blot misfortolket af profeterne (Moses og Jesus) men da Mohammad fik beskeden fra Gud blev alting skrevet korrekt... Det er én af grundene til at man heller ikke må oversætte Koranen, for så mister ordene sin værdi... (Dette er jo selvfølgelig ifølge Koranen)

Nok om det.. Hehe...

I Islam må kvinder selv bestemme om de vil bære hovedbeklædning i form af hijab, burqa eller hvad det skulle være, mange vælger at gå med det fordi det er tradition... Men i Koranen står der intet om at en kvinde skal bære tørklæde, men Mohammads koner der bærer tørklædet for hans skyld og derfor vælger mange muslimske kvinder i dag at gøre det... Ja, der også nogle der bliver tvunget til det, men igen, man skal passe på med at generalisere...

Kvinder må også gerne vælge hvem de bliver gift med og de må også gerne lade sig skille fra deres mænd... Der står ingen steder at dette er forbudt... Igen... Traditionen er rigtig stærk i mellemøsten og ja der er rigtig mange der bliver undertrykt, men der står ikke i Koranen at det er sådan mænd skal behandle deres kvinder

Æresdrab, ved jeg er ulovligt ifølge Koranen, netop fordi det er en synd at slå folk ihjel.. Og det gør det så meget sværere at komme i Paradis hvis man har begået den synd.

At de omskærer deres børn er af helbredsmæssige grunde... Det er varmt i en ørken og derfor er der heller ikke så meget vand, ved at omskære en dreng (Som i øvrigt intet vil huske om det) så giver man ham større mulighed for at holde sig frisk og ren længere end hvis han ikke var omskåret

Igen... Der er flere områder hvor religionen bliver misfortolket og hvor folk laver deres egne regler... Men det er der altså også i den kristne verden, vi er ikke et hak bedre selv når det kommer til at tage tingene til ekstremerne

Islam er ikke en farlig tro, tværdigmod... Den prædiker næstekærlighed og fred... Præcis ligesom Kristendommen gør

Puha sikke en smørre

Det er sikkert helt rigtigt hvad du skriver. Men har også skrevet at jeg ikke aner om det er selve troen eller mennesket der dyrker troen den er "galt" med... 

Og et eller andet sted er det for mig også ligegyldigt om man kalder det tro eller tradition, kan ikke lide deres traditioner så... Men derfor anser jeg mig ikke som racist, for har kun noget imod dem der lever i ekstramerne, dém har jeg ikke lyst til og ha noget at gøre med. Men "alm" muslimer har jeg mødt mange af, og dem ser jeg på ligefod med "os andre"  

Anmeld

11. oktober 2012

mor-til-vanessa

isabellasmor skriver:

Jeg ved det de selv råber op om engang imellem 

men det er jo deres tro!

husk på der er også nogen der er fundamentalister. 

nu du nævnede noget om kvindeundertrykkelse så finder det faktisk også sted i den kristne tro... kvinder må eks. ikke læse teologi hvis man er kristen fundamentalist.

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

mor-til-vanessa skriver:

hvis man er født og opvokset i danmark og ens forældre også er det, så er man jo dansk statsborger, hvor er det så lige man skal smides hen?? 

fint vi kan da godt lave en fængsels ø og sende "dem" derud, men så skal alle de "danske dankse" (eller hvordan vi nu skal definere folk) som laver ballade også sættes derud. 

ellers kan man altså ikke. 

og det er ikke kun "dem" som råber luder og hvad du nu nævner.

Jeg synes de skal tilbage til der hvor de kommer fra. Så snakker jeg om invandrene.. Det troede jeg var til og forstå??  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.