Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

mor-til-vanessa

Muhmi skriver:

Well... Jeg kan så fortælle dig at den Kristne Gud er Allah himself, eller, lad mig omformulere... Jødedommen, Kristendommen og Islam, har alle den samme Gud til fælles, de første to gange Gud ville have hans budskab frem blev det blot misfortolket af profeterne (Moses og Jesus) men da Mohammad fik beskeden fra Gud blev alting skrevet korrekt... Det er én af grundene til at man heller ikke må oversætte Koranen, for så mister ordene sin værdi... (Dette er jo selvfølgelig ifølge Koranen)

Nok om det.. Hehe...

I Islam må kvinder selv bestemme om de vil bære hovedbeklædning i form af hijab, burqa eller hvad det skulle være, mange vælger at gå med det fordi det er tradition... Men i Koranen står der intet om at en kvinde skal bære tørklæde, men Mohammads koner der bærer tørklædet for hans skyld og derfor vælger mange muslimske kvinder i dag at gøre det... Ja, der også nogle der bliver tvunget til det, men igen, man skal passe på med at generalisere...

Kvinder må også gerne vælge hvem de bliver gift med og de må også gerne lade sig skille fra deres mænd... Der står ingen steder at dette er forbudt... Igen... Traditionen er rigtig stærk i mellemøsten og ja der er rigtig mange der bliver undertrykt, men der står ikke i Koranen at det er sådan mænd skal behandle deres kvinder

Æresdrab, ved jeg er ulovligt ifølge Koranen, netop fordi det er en synd at slå folk ihjel.. Og det gør det så meget sværere at komme i Paradis hvis man har begået den synd.

At de omskærer deres børn er af helbredsmæssige grunde... Det er varmt i en ørken og derfor er der heller ikke så meget vand, ved at omskære en dreng (Som i øvrigt intet vil huske om det) så giver man ham større mulighed for at holde sig frisk og ren længere end hvis han ikke var omskåret

Igen... Der er flere områder hvor religionen bliver misfortolket og hvor folk laver deres egne regler... Men det er der altså også i den kristne verden, vi er ikke et hak bedre selv når det kommer til at tage tingene til ekstremerne

Islam er ikke en farlig tro, tværdigmod... Den prædiker næstekærlighed og fred... Præcis ligesom Kristendommen gør

Puha sikke en smørre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

mor-til-vanessa

isabellasmor skriver:

Jeg synes de skal tilbage til der hvor de kommer fra. Så snakker jeg om invandrene.. Det troede jeg var til og forstå??  

næh det var det egenlig ikke.

det kommer jo an på hvordan vi definere en indvandre.

eks : så du mener en polaker/iraner/englænder som kommer her til dk, bor og arbejder (men er ikke født her) laver kriminalitet skal sendes hjem??

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

mor-til-vanessa skriver:

men det er jo deres tro!

husk på der er også nogen der er fundamentalister. 

nu du nævnede noget om kvindeundertrykkelse så finder det faktisk også sted i den kristne tro... kvinder må eks. ikke læse teologi hvis man er kristen fundamentalist.

Jeg kan ikke fordrage nogen form for kvindeundertrykkelse, uanset hvem der udfører den  

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

mor-til-vanessa skriver:

næh det var det egenlig ikke.

det kommer jo an på hvordan vi definere en indvandre.

eks : så du mener en polaker/iraner/englænder som kommer her til dk, bor og arbejder (men er ikke født her) laver kriminalitet skal sendes hjem??

Ja 

Anmeld

11. oktober 2012

mor-til-vanessa

isabellasmor skriver:

Jeg kan ikke fordrage nogen form for kvindeundertrykkelse, uanset hvem der udfører den  

det kan jeg heller ikke. 

men det har jo ikke noget med islam at gøre

Anmeld

11. oktober 2012

mor-til-vanessa

isabellasmor skriver:

Ja 

det er vi så enige i

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

isabellasmor skriver:

Det er sikkert helt rigtigt hvad du skriver. Men har også skrevet at jeg ikke aner om det er selve troen eller mennesket der dyrker troen den er "galt" med... 

Og et eller andet sted er det for mig også ligegyldigt om man kalder det tro eller tradition, kan ikke lide deres traditioner så... Men derfor anser jeg mig ikke som racist, for har kun noget imod dem der lever i ekstramerne, dém har jeg ikke lyst til og ha noget at gøre med. Men "alm" muslimer har jeg mødt mange af, og dem ser jeg på ligefod med "os andre"  

Må erklære mig enig i at jeg heller ikke går ind for nogen form for undertrykkelse, ligemeget hvilket køn eller hvilken alder der er snak om, for det burde der selvfølgelig ikke være

Og tænker heller ikke at du er racist, du har en holdning til undertrykkelse og den er jeg enig med dig i

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

mor-til-vanessa skriver:

det kan jeg heller ikke. 

men det har jo ikke noget med islam at gøre

Hmm.... Måske ikke islam, men dem der dyrker islam (er dem jeg ser det hos oftest) ... I min verden er det (næsten) det samme 

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Muhmi skriver:

Må erklære mig enig i at jeg heller ikke går ind for nogen form for undertrykkelse, ligemeget hvilket køn eller hvilken alder der er snak om, for det burde der selvfølgelig ikke være

Og tænker heller ikke at du er racist, du har en holdning til undertrykkelse og den er jeg enig med dig i

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

mor-til-vanessa skriver:

det er vi så enige i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.