Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

tarkoflen

UnderCover35 skriver:

Lige præcis hvad jeg ville ha' skrevet! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Mother-love

Jeg er ikke racist. Men må indrømme at dem der ikke kan opføre sig ordentligt er jeg imod. Og så har jeg omvendt stort respekt for dem som går på arbejde og tjener til føden og som kan dansk.
Jeg tænker at det ligeså meget den danske stat der er nogle fjolser bare at give mange af dem pension fordi de siger de ikke kan arbejde. Noget som vi andre der har brug for den skal kæmpe utrolig hårdt for at få. Men det er jo ikke udlændinges skyld.

Men jeg går ogsåind for at dem der ikke kan opføre sig ordentligt skal sendes hjem, når de utallige gange bryder loven.

Anmeld

11. oktober 2012

Ønskebarnet12

Lusi skriver:

Nej, afskyr generelt bare folk der ikke opføre sig ordentligt..
Danskere skal bag tremmer og udlændinge, skal bare sparkes hjem, hvis de ik opføre sig ordentligt!

Hvad hvis man er udlænding og født og opvokset her i dk? Har aldrig været nede i sit fædreland? Skal man så sparkes derned hvor man overhovedet ikke kender noget til? Og for det andet, der gør du jo allerede forskel mellem dansker og indvandrer, synes da vi har lige så mange rettigheder som jer andre altså os der er født og opvokset her. Synes da børn med anden etniske baggrund som laver kriminilitet burde da sættes bag tremmer og få den samme straf som en helt almindelig dansk person

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

isabellasmor skriver:

Det må du meget gerne, men ser du, jeg kan ikke give dig et særlig præcist svar, for jeg har ikke og kommer aldrig til at læse koranen, og eg ved ikke hvad der er rigtigt og forkert, da der er maaange forskellige opfatninger af det skrevne.. Men det er deres tildens til at undertrykke deres kvinder, slå deres døtre ihjel , omskærer deres børn. Jeg kunne godt gå i detaljer, men de overordnede "emner" er dem jeg her vælger og nævne så det ikke tager for lang tid 

Okay... Jeg vil nu meget gerne have at du går i detaljer hehe

Ikke fordi jeg vil sidde og rette på lige netop dig, men, det er fordi jeg har religion i skolen og vi er lige blevet færdige med emnet "Islam" så derfor har jeg lært rigtig meget, meget som jeg godt vidste lidt af i forvejen men også noget helt nyt som faktisk har fået mine øjne op... Ikke fordi jeg konveterer til Islam, men hvis jeg skulle vælge en religion, så synes jeg faktisk at Islam har utroligt meget at byde på, men det er der også så mange af de andre der har..

Anmeld

11. oktober 2012

Miss Kat

PT skriver:

lige mine ord.

Jeg oplever dog ofte racisme på tæt hold - bliver kaldt meget på gaden, og folk føler, de har ret til dette, blot fordi jeg har en anden religion end hovedparten i dette land 

Suk.... idioter findes alle steder...  Ignorance er en forbandelse. Ligegyldigt hvilken slags had det drejer sig om, kan det jo ofte bare spores tilbage til uvidenhed.

Anmeld

11. oktober 2012

Ønskebarnet12

isabellasmor skriver:

Det må du meget gerne, men ser du, jeg kan ikke give dig et særlig præcist svar, for jeg har ikke og kommer aldrig til at læse koranen, og eg ved ikke hvad der er rigtigt og forkert, da der er maaange forskellige opfatninger af det skrevne.. Men det er deres tildens til at undertrykke deres kvinder, slå deres døtre ihjel , omskærer deres børn. Jeg kunne godt gå i detaljer, men de overordnede "emner" er dem jeg her vælger og nævne så det ikke tager for lang tid 

Undskyld jeg blander mig her, men det har da intet med islam at gøre, det da den kultur nogle folk kommer fra, vil lige sige, det sker da også i danske familier, angående om omskæring så er det ikke kun muslimer der bliver det, jøder gør det lige så vel og faktisk gør nogle kristne mænd det også

Anmeld

11. oktober 2012

Fenja09

Har svaret NEJ er ikke racist, men synes det er en skam at der er så meget vrøvl med anden etniske grupper - især unge mennesker. Og jeg tror ikke at jeg er alene med den følelse, at det er uforståeligt, at folk der kommer fra krig og ødelagte lande, kommer til DK og laver ballade her. Der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind, men overordnet set, er ballade - ballade. Det virker utaknemmeligt. Tror også at mange af de integrerede udlændinge er lige så træt af at høre om det i medierne, som vi andre er. Der er jo desværre en tendens til at skære alle over en kam - og laver 1 ballade, går det tit ud over dem alle.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvilken hudfarve og religion folk har, bare de opfører sig ordentligt.

/Fenja

Anmeld

11. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Muhmi skriver:

Tjaa... Er du det??

Hvad er din generalle holdning til folk af anden etnisk baggrund end din egen?? Ikke nødvendigvis dem der er mørke i huden, man kan jo også være racist over for sin egen hudfarve eller mod hvide...

Er du imod en bestemt religion, eller er det generalt en menneskegruppe?

Er simpelthen nysgerrig..

Debatten bør selvfølgelig holdes sober...

Det er tilladt at svare anonymt.. Vidste ikke helt om jeg skulle, men tror jeg vil få flere svar på den her måde...

Lidt måske, afhænger af situationen 

Normalt har jeg intet imod udlændinge, der findes mange udlændinge der integrere sig, har gode uddannelser og gør en indsats i samfundet.

De personer der irriterer mig (og det gælder også danskerne), det er dem der er her udelukkende for at nasse på systemet. Det at vores skattekroner går til folk der KUN vil sidde hjemme og sidder og venter på direktør jobbet - jeg bliver så harm. Fair nok at man nogle gange skal igennem systemet, er jeg selv pt pga min graviditet, men jeg kender også nogen der kun sidder der fordi de får penge uden at skulle lave noget - og det gider jeg ikke.

Fair nok at man ikke kan få job, men så kan man uddanne sig eller andet hvor man tjener sine penge på en anden måde og er til gavn og lærer noget 

Jeg kan også være lidt generaliserende overfor unge mennesker, specielt hvis det er en mandlig gruppe på nogle stykker eller mere - er altid bange for at blive røvet hvis jeg går fordi sådan en flok  Men det gælder igen både danske og udenlandske unge.

Men det er jo nemmere at være efter udlændinge da vi ikke kan smide danskerne ud ad Danmark  

Anmeld

11. oktober 2012

wamse

PT skriver:

lige mine ord.

Jeg oplever dog ofte racisme på tæt hold - bliver kaldt meget på gaden, og folk føler, de har ret til dette, blot fordi jeg har en anden religion end hovedparten i dette land 

Det kender jeg godt, jeg kender det bare i forhold til min vægt, hvor jeg også oplever kommentarer om hvor stor jeg er Generelt synes jeg, at vi lever i et samfund, hvor der er en hårdhed overfor hinanden.

Anmeld

11. oktober 2012

-Sigrid-

Muhmi skriver:

Tjaa... Er du det??

Hvad er din generalle holdning til folk af anden etnisk baggrund end din egen?? Ikke nødvendigvis dem der er mørke i huden, man kan jo også være racist over for sin egen hudfarve eller mod hvide...

Er du imod en bestemt religion, eller er det generalt en menneskegruppe?

Er simpelthen nysgerrig..

Debatten bør selvfølgelig holdes sober...

Det er tilladt at svare anonymt.. Vidste ikke helt om jeg skulle, men tror jeg vil få flere svar på den her måde...

Jeg bor i en ghetto, så nej det vil jeg ikke mene Har flere venner som er indvandere/flygtninge

MEN jeg må indrømme at jeg gerne snart vil flytte, er lidt utryg ved at bo her, men det er pga her er nogle på vores stier som altid spiller smarte og har flere gange taget naboerne i at snakke om mig (hvorfor gøre det på dansk når jeg lige er gået forbi)?

Som sagt ikke racist, men jeg bryder mig ikke om den måde mange i vores område opfører sig over for os - racistisk  - Er blevet råbt "fucking danskesvin" efter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.