Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Kay

vil ik kalde mig rasist... men jeg er rigtig træt af den måde rigtig mange øst- europæere ikke har respekt for danske love og regler... men har det fint med hende jeg er i mødergruppe med... så det er jo ik rasisme når man ikke lader det gå ud over alle der høre under den gruppe... eller? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Ditte-3

jeg ik recist men mender at vis man ik kan opføre sig ortenlig og respektere den danske kultur så skal de smutte tilbage til deres ejet land.

Anmeld

11. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nej, det er jeg ikke.

Vi er alle mennesker, med følelser, og vi har alle ret til at være her, uanset hvor vi kommer fra og hvordan vi ser ud!

Anmeld

11. oktober 2012

Mor til Mike

For mig er mennesker, mennesker.

Uanset hudfarve, hårfarve, religion eller smag.

Synes man skal acceptere hinandens forskelligheder.

Så jeg har stemt nej. I min verden eksistere racisme ikke.

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Jeg er ikke racist, men der er ikke meget i muslimernes tro som ikke får mig til at ryste på hovedet. Og så er jeg træt af at så mange indvandrere er så utroligt utaknemmelige, og ikke forstår de er flyttet til et kristent land... 

Men det har Intet med hudfarven og gøre. Har haft mange venner og veninder som var både mørke og muslimer, integrerede muslimer 

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

isabellasmor skriver:

Jeg er ikke racist, men der er ikke meget i muslimernes tro som ikke får mig til at ryste på hovedet. Og så er jeg træt af at så mange indvandrere er så utroligt utaknemmelige, og ikke forstår de er flyttet til et kristent land... 

Men det har Intet med hudfarven og gøre. Har haft mange venner og veninder som var både mørke og muslimer, integrerede muslimer 

Må jeg spørge dig om hvad der præcist i Islam får dig til at ryste på hovedet?

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

Muhmi skriver:

Må jeg spørge dig om hvad der præcist i Islam får dig til at ryste på hovedet?

Det må du meget gerne, men ser du, jeg kan ikke give dig et særlig præcist svar, for jeg har ikke og kommer aldrig til at læse koranen, og eg ved ikke hvad der er rigtigt og forkert, da der er maaange forskellige opfatninger af det skrevne.. Men det er deres tildens til at undertrykke deres kvinder, slå deres døtre ihjel , omskærer deres børn. Jeg kunne godt gå i detaljer, men de overordnede "emner" er dem jeg her vælger og nævne så det ikke tager for lang tid 

Anmeld

11. oktober 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Den der med omskæring har jo været oppe at vende rigtig mange gange og jeg er ret sikker på at jeg har set dig i de tråde. Det er jo helt tydeligt at rigtig mange er imod det og er meget uforstående overfor det og sådan er det vel bare? Som vi respekterer at det er det du vælger, må du vel også respektere at vi er mange der tager afstand fra det?

Jeg respektere også de folk der tager afstand fra det. Der er her problemet er for det er nemlig aldrig gengældt. Folk som kloster siger det er langt væk fra mig og de folk der omskærer osv. Og derfor vil jeg ikke kende de folk eller deres begrundelser. 

Anmeld

11. oktober 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Kloster skriver:

Havde jeg nu heller ikke tænkt mig alligevel

Er jo en offentlig debatside, og her har jeg ikke et behov for at lære folk at kende fra. Sorry...

Der jeg vil hen er, at jeg ikke er opsøgende på venskaber, hvor denne livsstil, kultur og behov er. Det vil simpelthen fylde for meget til, at jeg ville kunne opbygge et respektfuldt venskab.

Søde dig det er ikke fordi jeg såååå gerne vil møde en som dig. Det var et hypotetisk svar. Men du forstod den ikke. God aften

Anmeld

11. oktober 2012

Miss Kat

wamse skriver:

Nej jeg er selvfølgelig ikke racist, da jeg tror på at man ser på hvert enkelt individ, og aldrig skærer en gruppe over en kam. hudfarve, religion, m.m. betyder intet, men det gør den enkeltes handlinger, og der synes jeg så også, at man skal se på, hvorfor nogle begår de handlinger de gør, om samfundet ikke er med til stigmatisere og holde nogle mennesker nede.

I min verden er generalisering mangel på evne til at se nuanceret på tingene.

Så behøver jeg ikke uddybe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.