Jeg har stemt nogle gange i situationer.
Jeg er ret ligeglad med hudfarve, men nogle mennesker gør det så svært for sig selv at lade andre få et godt syn på dem...
Fx... Så synes jeg at de mørke og udenlandske borgere der handler i Rema om eftermiddagen, fylder extrem meget! De taler meget højt, meget hurtigt, har store armbevægelser, går til og fra kassen og tager varer til og fra kassen i eet væk. De er mange i området omkring kassen, mange taler og børnene render rundt.
Det synes jeg, er virkelig irriterende og jeg går gerne en runde mere i Rema for at undgå dette, for mig, kaos...
Anden situation, hvor jeg ryster kraftigt på hovedet, er de ting, vi ser i tv. Fx med div tegninger af deres gud. De flipper overdrevet meget over et par tegninger. Det er her, hvor jeg slet slet ikke kan forstå deres kultur.
Jeg synes mange lande er så opslugt ag snæver kultur, samtidig med at de gerne vil være "moderne" og være med i et fællesskab.
Kultur med æresdrab, omskæring, ærestæsk, børnegiftemål osv osv, synes jeg er yderst skandaløst og virkelig noget, jeg tager afstand fra. Jeg har simpelthen ikke lyst til hverken at lytte til, hvorfor man vælger, som man gør. Jeg har ikke lyst til at lære disse mennesker at kende.
Det er min mening og holdning. Jeg vælger også at springe over indlæg, som omfatter disse skarpe enmer som ovenstående. Er sikker på, disse mennesker gør tingene af bedste overbevisning. Det er bare slet ikke en del, jeg ønsker at deltage ell interessere mig videre om.