Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Anonym

Muhmi skriver:

Tjaa... Er du det??

Hvad er din generalle holdning til folk af anden etnisk baggrund end din egen?? Ikke nødvendigvis dem der er mørke i huden, man kan jo også være racist over for sin egen hudfarve eller mod hvide...

Er du imod en bestemt religion, eller er det generalt en menneskegruppe?

Er simpelthen nysgerrig..

Debatten bør selvfølgelig holdes sober...

Det er tilladt at svare anonymt.. Vidste ikke helt om jeg skulle, men tror jeg vil få flere svar på den her måde...

Ja det er jeg desværre ..

Ville ønske jeg ikke var .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Ønskebarnet12

tankai skriver:

Er kun racist overfor dem, der ikke opfører sig ordenligt!

Om det er en udlænding eller dansker er ligegyldigt.. Opfør jer pænt.. 

Anmeld

11. oktober 2012

baby012

Det vil jeg ikke sige jeg er, men har da visse fordømme overfor bestemte menesker, desværre ... 

men må indrømme at muslimer sdom er meget troende irritere mig grusomt, ikke dem som personer, men æresdrab kg div. Andre ting som at gå amok over nogen tegninger.. Det er helt hen i vejret efter min mening :/ 

er ked af den holdning, da jeg kender et par muslimer som slet ikke er så troende , og opføre sig ordenligt på trods af religion (roden til alt ondt i min verden) .. 

min holdning er baseret på uvidenhed, det indrømmer jeg.. Men må erkende at nogen med den religion (og ander) kan gøre mig grænseløs irriteret! :/ 

Anmeld

11. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
tankai skriver:

Er kun racist overfor dem, der ikke opfører sig ordenligt!

Om det er en udlænding eller dansker er ligegyldigt.. Opfør jer pænt.. 

Så er du jo heller ikke racist. At være racist er at være fordømmende mod en hel befolkningsgruppe grundet deres etniske herkomst - ikke at være kritisk over for enkeltindividers opførsel. 

Anmeld

11. oktober 2012

Camillos

PT skriver:

Hvis du boede i et andet land og havde danske venner, ville du så heller ikke tale dansk med disse venner? 

Selvfølgelig skal man lære sproget i det land, man er bosat, men man har vel også ret til at tale sit eget sprog?

Ang BFY så har man IKKE ret til at få det, hvis barnet bor i et andet land. 

Ang. fx. østeurpæere så synes jeg, der skal ændres på lovene i Danmark, så ingen kan arbejde for en mindre løn end andre - for ellers så er det nemlig, de danskboende mister arbejde.

præcis... jo selvfølgelig ville jeg det.. men aldrig om tilstede værende personer... (oplevede tit i folkeskolen, at indvandrende snakkede bag om ryggen på mig, på tyrkisk eller andet sprog) og jeg finder det møg hamrende ubehageligt når der bliver gloet på en samtidig... 

(det kaldes mobning). Det kan måske have noget med min holdning til det at gøre. Nu vil jeg ikke skærer alle over en kam, men det er sådan jeg oplever det.) Jeg er pisse ligeglad med om de snakker græsk i supermarkedet, men i større forsamlinger hvor man er flere forskellige skal der da snakkes et sprog der kan forståes... og en del formår eller gider ikke sætte sig ind i det danske sprog.  

De kan få børnebidrag når de bor i danmark, og sender så de penge ned til deres familier, og bruger dem ikke på børnene som de Evt har med heroppe. (har altså hørt det i medierne). 

Giver dig ret i det sidste, med en lovændrig ville være alle tiders på det område så alle kunne være lige... 

som sagt er jeg ikke racist på nogen måde.. men jeg har vel ret til at have mine formaninger og holdninger som du har dine ..

Anmeld

11. oktober 2012

Mor og meget mere

Nej, og jeg synes, det er indskrænket og primitivt at dømme mennesker alene ud fra deres herkomst eller tro. 

Anmeld

11. oktober 2012

Ønskebarnet12

Camillos skriver:

præcis... jo selvfølgelig ville jeg det.. men aldrig om tilstede værende personer... (oplevede tit i folkeskolen, at indvandrende snakkede bag om ryggen på mig, på tyrkisk eller andet sprog) og jeg finder det møg hamrende ubehageligt når der bliver gloet på en samtidig... 

(det kaldes mobning). Det kan måske have noget med min holdning til det at gøre. Nu vil jeg ikke skærer alle over en kam, men det er sådan jeg oplever det.) Jeg er pisse ligeglad med om de snakker græsk i supermarkedet, men i større forsamlinger hvor man er flere forskellige skal der da snakkes et sprog der kan forståes... og en del formår eller gider ikke sætte sig ind i det danske sprog.  

De kan få børnebidrag når de bor i danmark, og sender så de penge ned til deres familier, og bruger dem ikke på børnene som de Evt har med heroppe. (har altså hørt det i medierne). 

Giver dig ret i det sidste, med en lovændrig ville være alle tiders på det område så alle kunne være lige... 

som sagt er jeg ikke racist på nogen måde.. men jeg har vel ret til at have mine formaninger og holdninger som du har dine ..

Har det præcis på samme måde jeg har nærmest altid oplevet at når indvandrer fra samme land sidder sammen så skal de snakke på deres egen sprog! Det fucking irriterende, jeg snakker altid på dansk med mine afghanske veninder, jeg hader bare når man sidder med en masse forskellige mennesker at man skal bruge et sprog ingen fatter, man føler sig udenfor og dum, og derfor kan jeg bedst lide at finde veninder som har samme holdning inde for det her

Anmeld

11. oktober 2012

Mor og meget mere

I øvrigt kan man ikke være racist "nogle gange", sådan som afstemningen lægger op til. Racisme er et grundlæggende menneskesyn, som man ikke kan "tage af eller på" i bestemte situationer. 

Anmeld

11. oktober 2012

Lusi

Nej, afskyr generelt bare folk der ikke opføre sig ordentligt..
Danskere skal bag tremmer og udlændinge, skal bare sparkes hjem, hvis de ik opføre sig ordentligt!

Anmeld

11. oktober 2012

Faith

Anonym skriver:

Ja det er jeg desværre ..

Ville ønske jeg ikke var .. 

Jamen er det ikke noget du selv vælger om du vil være eller ej?

Du skriver at du ville ønske du ikke var. Hvorfor er du det så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.