PT skriver:
Hvis du boede i et andet land og havde danske venner, ville du så heller ikke tale dansk med disse venner?
Selvfølgelig skal man lære sproget i det land, man er bosat, men man har vel også ret til at tale sit eget sprog?
Ang BFY så har man IKKE ret til at få det, hvis barnet bor i et andet land.
Ang. fx. østeurpæere så synes jeg, der skal ændres på lovene i Danmark, så ingen kan arbejde for en mindre løn end andre - for ellers så er det nemlig, de danskboende mister arbejde.
præcis... jo selvfølgelig ville jeg det.. men aldrig om tilstede værende personer... (oplevede tit i folkeskolen, at indvandrende snakkede bag om ryggen på mig, på tyrkisk eller andet sprog) og jeg finder det møg hamrende ubehageligt når der bliver gloet på en samtidig...
(det kaldes mobning). Det kan måske have noget med min holdning til det at gøre. Nu vil jeg ikke skærer alle over en kam, men det er sådan jeg oplever det.) Jeg er pisse ligeglad med om de snakker græsk i supermarkedet, men i større forsamlinger hvor man er flere forskellige skal der da snakkes et sprog der kan forståes... og en del formår eller gider ikke sætte sig ind i det danske sprog.
De kan få børnebidrag når de bor i danmark, og sender så de penge ned til deres familier, og bruger dem ikke på børnene som de Evt har med heroppe. (har altså hørt det i medierne).
Giver dig ret i det sidste, med en lovændrig ville være alle tiders på det område så alle kunne være lige...
som sagt er jeg ikke racist på nogen måde.. men jeg har vel ret til at have mine formaninger og holdninger som du har dine ..
Anmeld