Muhmi skriver:
Tjaa... Er du det??
Hvad er din generalle holdning til folk af anden etnisk baggrund end din egen?? Ikke nødvendigvis dem der er mørke i huden, man kan jo også være racist over for sin egen hudfarve eller mod hvide...
Er du imod en bestemt religion, eller er det generalt en menneskegruppe?
Er simpelthen nysgerrig..
Debatten bør selvfølgelig holdes sober...
Det er tilladt at svare anonymt.. Vidste ikke helt om jeg skulle, men tror jeg vil få flere svar på den her måde...
hmmm Jeg er egentlig ikke racist som sådan, folk må tro på hvad de vil og er født med den hudfarve de er, en af mine gode veninder er fra irak. MEN....
A: Der er snart kommet så mange eks: polakker til danmark og arbejde, at vi mister flere og flere arbejdspladser, det bliver jeg sq irriteret over, fordi de vil gå til en mindre timeløn end os andre. Og Ja danskerne behandler dem ikke pænt altid.. men synes fandme det er for dårligt de kan komme og få arbejds tilladelse når nu os som bor her fast skal knokle for at finde et job.
B: Jeg er træt af de ikke sætter sig ind i reglerne og betaler Eks. Skat, eller beskatning af deres biler, og stjæler nummerplader for at undgå det. (jeg ved godt danskere også kan finde på at gøre det samme, men ikke i samme omfang) og jeg Synes ærlig talt det er RESPEKT LØST.
C: At staten er sådan skruet sammen at hvis en af forældrene bor i danmark, har de ret til at få børnebidrag fra staten og sende til polen, tyrkiet eller andet for at forsørge sin familie hvor børnene bor, og det betaler vi skat til.
D: Jeg ved der er mange danskere (unge mænd, kvinder, narkomaner, (bøller) der laver indbrud. Men de mest brutale hjemmerøverier sker altså af østeuropæere, det samme med trick tyverier med mere... Og jeg synes fandme når vi er så storsindede i danmark at give dem husly, bistands hjælp, asyl, Osv at de burde respektere Danmark og danskerne.
E: Jeg kan altså heller ikke fordrage når de står i en flok og taler deres eget sprog, for at man ikke skal kunne forstå hvad de siger.
(klart de skal lige have en chance for at lære dansk selvfølgelig. )
Har intet imod, de som integrer sig og lever på lige vilkår med os andre. Bliver bare lidt ked af der er så meget mangel på job, og alligevel bliver der ved at komme ny billig arbejdskraft til.