Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

twinny

Kloster skriver:

Jeg har stemt nogle gange i situationer.

Jeg er ret ligeglad med hudfarve, men nogle mennesker gør det så svært for sig selv at lade andre få et godt syn på dem...

Fx... Så synes jeg at de mørke og udenlandske borgere der handler i Rema om eftermiddagen, fylder extrem meget! De taler meget højt, meget hurtigt, har store armbevægelser, går til og fra kassen og tager varer til og fra kassen i eet væk. De er mange i området omkring kassen, mange taler og børnene render rundt.

Det synes jeg, er virkelig irriterende og jeg går gerne en runde mere i Rema for at undgå dette, for mig, kaos...

Anden situation, hvor jeg ryster kraftigt på hovedet, er de ting, vi ser i tv. Fx med div tegninger af deres gud. De flipper overdrevet meget over et par tegninger. Det er her, hvor jeg slet slet ikke kan forstå deres kultur.

Jeg synes mange lande er så opslugt ag snæver kultur, samtidig med at de gerne vil være "moderne" og være med i et fællesskab.

Kultur med æresdrab, omskæring, ærestæsk, børnegiftemål osv osv, synes jeg er yderst skandaløst og virkelig noget, jeg tager afstand fra. Jeg har simpelthen ikke lyst til hverken at lytte til, hvorfor man vælger, som man gør. Jeg har ikke lyst til at lære disse mennesker at kende.

Det er min mening og holdning. Jeg vælger også at springe over indlæg, som omfatter disse skarpe enmer som ovenstående. Er sikker på, disse mennesker gør tingene af bedste overbevisning. Det er bare slet ikke en del, jeg ønsker at deltage ell interessere mig videre om.

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Deaktiveret profil

Muhmi skriver:

Tjaa... Er du det??

Hvad er din generalle holdning til folk af anden etnisk baggrund end din egen?? Ikke nødvendigvis dem der er mørke i huden, man kan jo også være racist over for sin egen hudfarve eller mod hvide...

Er du imod en bestemt religion, eller er det generalt en menneskegruppe?

Er simpelthen nysgerrig..

Debatten bør selvfølgelig holdes sober...

Det er tilladt at svare anonymt.. Vidste ikke helt om jeg skulle, men tror jeg vil få flere svar på den her måde...

Nej jeg er IKKE racist, men jeg har nok samme holdning som alle andre! - Skal man være i VORES land, så skal man følge og respektere vores regler/love.. Kan man ikke opføre sig ordentligt så må man tage hjem til der hvor man kommer fra.. 

Misforstå mig nu ikke, jeg skære ikke alle over en kamp, men DE som ikke kan opføre sig ordentligt, de burde bare pakke deres ting og forsvinde igen!

Det kan godt være der er krig osv, i deres hjemland, og derfor kommer de til os, det er fint nok, self skal ingen folk udsættes for det, men man skal ikke komme her og udnytte vores system og skide på vores regler, så bliver jeg tosset! 

Er Squ ligeglad med hvad de tror på, hvorfor, hvad de skal gøre osv, det rager mig en pap-and..  

Der skal være plads til os alle her i landet, MEN så skal man fandme også opføre sig ordentligt! 

Anmeld

11. oktober 2012

IT-nørd

Klart nej! Jeg arbejder som sygeplejerske på Danmarks største asylcenter og vi har 700 beboere fra mange forskellige nationaliteter. 

En af de største gruppe er somalier og deres kriminalitets procent er faktisk ikke højere end danskeres.

Anmeld

11. oktober 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Kloster skriver:

Jeg har stemt nogle gange i situationer.

Jeg er ret ligeglad med hudfarve, men nogle mennesker gør det så svært for sig selv at lade andre få et godt syn på dem...

Fx... Så synes jeg at de mørke og udenlandske borgere der handler i Rema om eftermiddagen, fylder extrem meget! De taler meget højt, meget hurtigt, har store armbevægelser, går til og fra kassen og tager varer til og fra kassen i eet væk. De er mange i området omkring kassen, mange taler og børnene render rundt.

Det synes jeg, er virkelig irriterende og jeg går gerne en runde mere i Rema for at undgå dette, for mig, kaos...

Anden situation, hvor jeg ryster kraftigt på hovedet, er de ting, vi ser i tv. Fx med div tegninger af deres gud. De flipper overdrevet meget over et par tegninger. Det er her, hvor jeg slet slet ikke kan forstå deres kultur.

Jeg synes mange lande er så opslugt ag snæver kultur, samtidig med at de gerne vil være "moderne" og være med i et fællesskab.

Kultur med æresdrab, omskæring, ærestæsk, børnegiftemål osv osv, synes jeg er yderst skandaløst og virkelig noget, jeg tager afstand fra. Jeg har simpelthen ikke lyst til hverken at lytte til, hvorfor man vælger, som man gør. Jeg har ikke lyst til at lære disse mennesker at kende.

Det er min mening og holdning. Jeg vælger også at springe over indlæg, som omfatter disse skarpe enmer som ovenstående. Er sikker på, disse mennesker gør tingene af bedste overbevisning. Det er bare slet ikke en del, jeg ønsker at deltage ell interessere mig videre om.

Så vil du heller ikke lære mig og kende for min søn på 2 år skal omskæres meget snart 

Anmeld

11. oktober 2012

Muhmi

Jer der svarer "Ja! Og er stolt af det"

Jeg vil også så gerne høre fra lige netop jer... Grunden til hvorfor i er stolte af det og hvorfor i har den holdning som i har... I er dækket af jeres anonymitet hvis i vælger det og eftersom at debatten skal holdes sober, skal jeg nok melde de indlæg der måske er grove imod jeres holdning... Men det er jer jeg gerne vil debattere med

Anmeld

11. oktober 2012

Kloster

Aisha skriver:

Så vil du heller ikke lære mig og kende for min søn på 2 år skal omskæres meget snart 

Havde jeg nu heller ikke tænkt mig alligevel

Er jo en offentlig debatside, og her har jeg ikke et behov for at lære folk at kende fra. Sorry...

Der jeg vil hen er, at jeg ikke er opsøgende på venskaber, hvor denne livsstil, kultur og behov er. Det vil simpelthen fylde for meget til, at jeg ville kunne opbygge et respektfuldt venskab.

Anmeld

11. oktober 2012

TeamRocket

Nej det er jeg bestemt ikke. Men jeg hader tilgengæld alle der ikke kan opføre sig ordentligt! Og så er jeg kold om de er hvide, brune eller en tredje farve..

Anmeld

11. oktober 2012

Mor til Ella

Muhmi skriver:

Tjaa... Er du det??

Hvad er din generalle holdning til folk af anden etnisk baggrund end din egen?? Ikke nødvendigvis dem der er mørke i huden, man kan jo også være racist over for sin egen hudfarve eller mod hvide...

Er du imod en bestemt religion, eller er det generalt en menneskegruppe?

Er simpelthen nysgerrig..

Debatten bør selvfølgelig holdes sober...

Det er tilladt at svare anonymt.. Vidste ikke helt om jeg skulle, men tror jeg vil få flere svar på den her måde...

Du er modig At bringe sådan et emne op.....

Nej, jeg vil ikke kalde mig selv racist. 

MEN jeg bliver sur og gal over at folk er så dårlige til at integrere sig i et samfund (uanset hudfarve eller religion).

At man kan have boet i en land i mange år uden at lære sprog og omgåes danske værdier, det synes jeg er for dårligt. Jeg forstår sagtens man "rotter" sig sammen med folk man kender i bydele, men gavnligt er det godt nok ikke...

Og så går jeg desuden ikke ind for religion, det er roden til meget ondskab her i verdenen, synes jeg....

Så nej ikke racist, men beskytter af danske værdier, men med plads til indput fra andre kulture

Anmeld

11. oktober 2012

Stumpen

Freyasmor skriver:

Nej jeg er IKKE racist, men jeg har nok samme holdning som alle andre! - Skal man være i VORES land, så skal man følge og respektere vores regler/love.. Kan man ikke opføre sig ordentligt så må man tage hjem til der hvor man kommer fra.. 

Misforstå mig nu ikke, jeg skære ikke alle over en kamp, men DE som ikke kan opføre sig ordentligt, de burde bare pakke deres ting og forsvinde igen!

Det kan godt være der er krig osv, i deres hjemland, og derfor kommer de til os, det er fint nok, self skal ingen folk udsættes for det, men man skal ikke komme her og udnytte vores system og skide på vores regler, så bliver jeg tosset! 

Er Squ ligeglad med hvad de tror på, hvorfor, hvad de skal gøre osv, det rager mig en pap-and..  

Der skal være plads til os alle her i landet, MEN så skal man fandme også opføre sig ordentligt! 

Enig...

Anmeld

11. oktober 2012

Clisolka

Faith skriver:

Nej det er jeg ikke.

Men jeg synes desværre der er mange utilpassede unge af anden etnisk herkomst. Og jeg mener bestemt ikke det hjælper at de klumper sig sammen i bestemte bydele.

Dog mener jeg at medierne har en stor del af skylden for at mange opfatter indvandrere på en negativ måde. Man hører meget om dem der laver ballade og meget lidt om dem der knokler for at integrere sig.

Jeg er enig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.