Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

Anonym

serinasmor skriver:

så du mener at de danske muslimer, jøder, katolikker, hinduer, asatroende, buddhister, ateister, jehovas vidner og alle jeg nu har glemt ikke må være i Danmark, fordi Harald Blåtand gjorde Danerne kristne for 1000 år siden?

Altså, nu er katolikker og Jehovas Vidner jo også kristne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Miss Kat

MediaAnachy skriver:

Men man skal passe på - han mener blandt andet at Ku-Klux-Klan indeholder nogle søde rare kærlige mennesker - og har for en kort periode levet som prostitueret, har været ved at blive slået ihjel, har taget en sort fotomodel med ind i et ku-klux-klan hjem, tomler sig stort set alle steder, har været kærester med ejeren af The Body Shop osv. Han kan i hvert fald få mit pis op på kogepunktet, men det er nok også sundt en gang i mellem.

Desuden har han en rigtig god beskrivelse omkring white-trash, altså de hvide meget fattige mennesker i USA der ofte har et helt enormt stort had til farvede.

http://www.american-pictures.com/gallery/indexdk.htm - her er nogle af han billeder.

Jeg sad lige og kiggede en god stak af hans billeder. De er utroligt interessante, altså historien i dem. Jeg er også vild med, at han ikke er fotograf, som han selv siger, men alligevel får han så meget historie med i billederne. Det kræver helt klart øje for motivet, som ikke altid kan tillæres.

Det er dog en skam, der ikke er en kort tekst til alle billederne, men kun til nogle få styks. Nogle af billederne trigger min nysgerrighed og så kunne det være fedt med en beskrivelse, især fordi hans beskrivelser er meget smukke.

Anmeld

12. oktober 2012

Miss Kat

Men man skal passe på - han mener blandt andet at Ku-Klux-Klan indeholder nogle søde rare kærlige mennesker - og har for en kort periode levet som prostitueret, har været ved at blive slået ihjel, har taget en sort fotomodel med ind i et ku-klux-klan hjem, tomler sig stort set alle steder, har været kærester med ejeren af The Body Shop osv. Han kan i hvert fald få mit pis op på kogepunktet, men det er nok også sundt en gang i mellem.

Desuden har han en rigtig god beskrivelse omkring white-trash, altså de hvide meget fattige mennesker i USA der ofte har et helt enormt stort had til farvede.

http://www.american-pictures.com/gallery/indexdk.htm - her er nogle af han billeder.

I øvrigt, faldt jeg lige over denne kommentar af hans, til et af billederne, som faktisk er temmelig relevant i lige denne kontekst, hvor flere herinde brokker sig over ghettoer, indvandrere, der "klynger sammen" og heraf kommende problemer:

" Without comparison, I feel, East St. Louis is the most depressing ghetto in USA today. And most Americans seem to forget that a ghetto - anywhere in the world - is created by outside forces. In a democracy not least by the voters - or non-voters!!! All European visitors I bring with me around America's ghettos get so incredible angry with the Americans for creating such a Gulag camp system in the midst of Western democracy which after all is the responsibility of us all !!!" - Dette er et gammelt udsagn, men det kan jo passende vendes mod os selv i dag.

(Undskyld jeg spammer dig)

Anmeld

12. oktober 2012

MediaAnarchy

Miss Kat skriver:

Det er dog en skam, der ikke er en kort tekst til alle billederne, men kun til nogle få styks. Nogle af billederne trigger min nysgerrighed og så kunne det være fedt med en beskrivelse, især fordi hans beskrivelser er meget smukke.

Hans kalender for foredrag er også inde på siden - Det foredrag der hedder "American pictures" er en gennem gang af hans billeder omhandlende forskellige grupperinger af  hvide, prostituerede, sorte, religiøse fanatikere osv. Der forklarer han oplevelsen bag hvert enkelt billeder.
Han opdaterer jævnligt kalenderen, så man kan se hvornår han er tæt på dig  

Anmeld

12. oktober 2012

Mutti2

Muhmi skriver:

Tjaa... Er du det??

Hvad er din generalle holdning til folk af anden etnisk baggrund end din egen?? Ikke nødvendigvis dem der er mørke i huden, man kan jo også være racist over for sin egen hudfarve eller mod hvide...

Er du imod en bestemt religion, eller er det generalt en menneskegruppe?

Er simpelthen nysgerrig..

Debatten bør selvfølgelig holdes sober...

Det er tilladt at svare anonymt.. Vidste ikke helt om jeg skulle, men tror jeg vil få flere svar på den her måde...

Jeg er virkelig stort ANTI-racist.

Jeg mener at vi alle er ligestillede uanset hvilken farve vi har, hvilket køn vi er, eller hvilken religion vi er tilhænger af.

Selvf. synes jeg det er virkeligt ærgeligt at nogen tager deres tro til ekstremerne (selvmordsbomber med henblik på at få 27 jomfruer når de kommer i himlen osv.).

Men ellers mener jeg at vi alle har ret til at være her

Det eneste jeg ikke kan fordrage er: Racister

Men ellers et rigtigt godt indlæg

Rigtig god weekend 

Knus

Anmeld

12. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Muhmi skriver:

Jo helt klart, troede bare at det også var ret begrænset med katolske kirker og synagoer..

Synes faktisk at det er lidt for dårligt at der bliver brugt den undskyldning med at det larmer for meget at have moskeer inde i byerne..

Ang "larm" fra minaraterne i moskeen, så er det ikke tilladt at kalde til bøn i de fleste lande i Europa, så det argument holder ikke.
Man kan så vælge at vende den om og sige, hvorfor må kirken så kalde til bøn, når nu kirke og stat er adskilt? Er det ikke at gøre forskel på religioner?

Det er begrænset, hvor mange synagoger og katolske kirker mm, der er i Danmark - men det er også minoritetsreligioner.
Der er over 250.000 muslimer i Danmark og er suverænt den næst-største religion i landet - og i øvrigt også på verdenplan

Anmeld

12. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Er der særlig mange af de ting du nævner i Danmark? Synes nemlig godt at det kan virke som om der "KUN" er plads til kristne kirker her...

Katolske kirker er jo også kristne kirker, bare lige for at slå det fast. Og der er skam både synagoger og buddhistiske templer i DK - jeg ved faktisk ikke, om vi også har hinduistiske templer. 

Anmeld

12. oktober 2012

lio

Jeg selv er ikke racist, men jeg bliver lidt forarget når fremmede kommenterer min babydrengs hudtone med et "?" eks.: "Nej hvor er han sød, men han er da lidt mørk hva'?" (far er sydamerikaner) - Det går mig på når der bliver spurgt til det på en negativ eller nedladende måde.

Anmeld

12. oktober 2012

A&F

Narj, det var jeg skam ikke  

Jeg synes at du var for hurtig til at dømme mig, muligvis på baggrund af mit billede

Anmeld

12. oktober 2012

A&F

SussieThyssen skriver:

Naaahh, det gør vi nu ikke, vi stammer fra en indoeuropæisk folkegruppe med rødder i centraleuropa...ifølge den nye genteknologi.
Men faktisk så er baskerne tættere på de originale nordiske rødder end vi selv er...hehe!
Så mon ikke din kørerlærer har blandet betegnelsen indoeuropæsisk og indisk sammen?? 

Iøvrigt er der også et tæt slægtsforhold mellem berberne, manchuerne i Kina og de nordiske folkestammer, hvilket kan spores tilbage til broncealderen.
Nå det er en helt anden historie.

Men igen...det er jo pivende ligegyldigt hvem man er og hvor man er fra eller hvad man tror på.
Kommer man til et land, så er der visse love, regler og traditioner, som man af respekt for stedet skal overholde og respektere. Og det gælder for os alle.
Ca. halvdelen af mine rødder er så nordiske som de kan være men den anden halvdel 

Og er man født i landet, så er man set med mine øjne lige så dansk som alle andre, og har ret til de samme muligheder og chancer i livet...også at få en moske, hvis det er det man ønsker sig.

Ja helt sikkert, ellers hørte jeg forkert . Men det er spændene at vi som mennesker har en historie bag os. Du har så meget viden at dele ud med. Respekt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.