Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

MorDk

wamse skriver:

Nej jeg er selvfølgelig ikke racist, da jeg tror på at man ser på hvert enkelt individ, og aldrig skærer en gruppe over en kam. hudfarve, religion, m.m. betyder intet, men det gør den enkeltes handlinger, og der synes jeg så også, at man skal se på, hvorfor nogle begår de handlinger de gør, om samfundet ikke er med til stigmatisere og holde nogle mennesker nede.

I min verden er generalisering mangel på evne til at se nuanceret på tingene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Camillos

PT skriver:

Men det er vel en selvfølge, at man generelt ikke taler om nogen bag deres ryg? og da slet ikke når vedkommende er til stede. Det er totalt respektløst 

Som jeg tidligere sagde, så skal man naturligvis lære sproget i det land, man er bosat, og hvis man er flere nationaliteter samlet, taler man så vidt muligt et sprog, som alle forstår, og alle dermed kan være med i samtalen. Det handler igen om respekt

Det danske sprog er dog meget svært at mestre, og det tager tid at lære, så folk må også vise overbærenhed og så må en anden oversætte, hvad vedkommende siger. 

Respekt og gensidigt respekt kommer man langt med

Hvad folk bruger deres BFY til, må være deres sag. Jeg vil ikke blande mig i det. Jeg tager da også på ferie for mange af mine børnepenge, og dermed bliver de heller ikke brugt inden for rigets grænser.

Du er naturligvis meget velkommen til at have dine holdninger

Ja det er ren etik og moral ... har desværre bare dårlige erfaringer med det fra folkeskolen Blandt andet.. jeg har faktisk en stor tolerence terskel og har haft/ har mange veninder fra bla : Bosnien , irak og libanon... Vi har da også en fra litauen og venezuela i familien ..  

Så vil bestemt ikke kalde mig racist.. men skrev bare nogle af de ting der irriterede mig ..

Anmeld

12. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Camillos skriver:

Ja det er ren etik og moral ... har desværre bare dårlige erfaringer med det fra folkeskolen Blandt andet.. jeg har faktisk en stor tolerence terskel og har haft/ har mange veninder fra bla : Bosnien , irak og libanon... Vi har da også en fra litauen og venezuela i familien ..  

Så vil bestemt ikke kalde mig racist.. men skrev bare nogle af de ting der irriterede mig ..

Det gør dig bestemt heller ikke til racist at blive irriteret over respektløst adfæd hos andre mennesker - det ville jeg også blive

Og jeg har heller ikke læst dine indlæg som fordømmende

Anmeld

12. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
isabellasmor skriver:

Jeg mener bare ikke "i" skal have en moske, når i vælger og flytte til et kristent land. 

Nu har jeg altså ikke valgt at flytte til et kristent land. 

Jeg er mere dansk end mange andre i landet, men har valgt at konvertere til Islam.

Når du har så stærke meninger om moskeer, så mener du naturligvis også, at de katolske kirker, de jødiske synagoger, de buddistiske templer mm skal lukkes og rages ned, ikke sandt? For ellers er det da dobbelmoral så det batter.

Anmeld

12. oktober 2012

Muhmi

Hold da op...  Jaah, ved ikke hvad jeg havde regnet med...  

Men selvfølgelig SKAL vi snakke pænt til hinanden! Ja det er et følsomt emne, men der er ingen grund til at snakke grimt til hinanden, vi er mennesker med forskellige holdninger og dem SKAL der være plads til, så længe vi passer på med at træde folk over tæerne

God videre debat piger

Anmeld

12. oktober 2012

Muhmi

PT skriver:

Jeg er mere dansk end mange andre i landet, men har valgt at konvertere til Islam.

Når du har så stærke meninger om moskeer, så mener du naturligvis også, at de katolske kirker, de jødiske synagoger, de buddistiske templer mm skal lukkes og rages ned, ikke sandt? For ellers er det da dobbelmoral så det batter.

Er der særlig mange af de ting du nævner i Danmark? Synes nemlig godt at det kan virke som om der "KUN" er plads til kristne kirker her...

Anmeld

12. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Muhmi skriver:

Er der særlig mange af de ting du nævner i Danmark? Synes nemlig godt at det kan virke som om der "KUN" er plads til kristne kirker her...

Ja, der er flere synagoger og katolske kirker i Danmark, men taget i betragtning at Islam er den 2. største religion i landet, skulle man så ikke også synes, det er ok, der er nogle moskeer og måske også flere end de andre, da Islam netop er mere udbredt end de andre religioner

Anmeld

12. oktober 2012

isabellasmor

PT skriver:

Danmark er et kristent land. Kirker hører kristendommen til. 

Anmeld

12. oktober 2012

serinasmor

isabellasmor skriver:

Danmark er et kristent land. Kirker hører kristendommen til. 

så du mener at de danske muslimer, jøder, katolikker, hinduer, asatroende, buddhister, ateister, jehovas vidner og alle jeg nu har glemt ikke må være i Danmark, fordi Harald Blåtand gjorde Danerne kristne for 1000 år siden?

Anmeld

12. oktober 2012

isabellasmor

serinasmor skriver:

så du mener at de danske muslimer, jøder, katolikker, hinduer, asatroende, buddhister, ateister, jehovas vidner og alle jeg nu har glemt ikke må være i Danmark, fordi Harald Blåtand gjorde Danerne kristne for 1000 år siden?

Årh hold nu op altså. Det har jeg aldrig skrevet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.