Anonym skriver:
Jeg kan også spørge hvorfor man flytter til et land og vil have ting, i stedet for at acceptere landet som det er og dets kultur.
Jeg så meget hellere vi brugte de penge på de ældre, de fattige eller børn, end på at bygge en moske. Danmark har jo ikke ligefrem FOR mange penge.
Men jeg er heller ikke troende, så ved ikke hvad det betyder at have en moske/kirke at gå til.
At vi vil have en moske går ikke udover den danske pengekasse. Den er privatejet og betalt - på samme måde som fx en frikirke.
Vi muslimer bruger vores moskeer i et helt andet omfang, end kristne bruger deres kirker.
Derudover er der mange her i landet, som ikke aktivt er flyttet til Danmark - men i stedet er flygtet fra et land i krig - som Danmark deltager i. Ved at deltage i den krig, har Danmark også indgået samarbejde om at modtage flygtninge fra selvsamme lande, da Danmark og de andre krigsførere bærer skylden for, at disse personer overhovedet havde brug for at flygte.
Så er der arbejderne, der blev inviteret til Danmark i 70'erne og 80'erne. De var nødvendige for den danske udvikling, - men nu er deres børn og børnebørn ikke velkommen i landet, og de får at vide, at de skal rejse tilbage til et land, de måske slet ikke kender og ikke har et tilhørsforhold til.
Og sidst men ikke mindst er der os, der er 100% danske men har valgt at konvertere til Islam.
Det har intet at gøre med at respektere den danske kultur, men at Danmark skal respektere, at vi lever i et multinationalt samfund, hvor vi alle har ret til aktivt at udøve vores religioner og tale vores modersmål, når vi står bland andre fra samme land som os selv.
Selvfølgelig skal man være en del af samfundet og lære at beherske det danske sprog, få et job og uddannelse i så vid omfang som muligt.
Men når en, der ser anderledes ud end størstedelen af befolkningen her i landet, hele tiden får at vide, at han/hun er en p****** og bare skal fise hjem, at personen er uønsket osv, så opbygger man en modstand mod det disse mennesker.
Jeg er som sagt 100% dansk, men jeg får stadig at vide på gaden, at jeg skal fise hjem til mit eget land. Tror du helt ærligt, at sådan noget fremmer integrationen og har en positiv effekt på folk?
Anyway det var ikke kun henvendt til dig - men et generelt indlæg i debatten