Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

serinasmor

Mor og meget mere skriver:

Katolske kirker er jo også kristne kirker, bare lige for at slå det fast. Og der er skam både synagoger og buddhistiske templer i DK - jeg ved faktisk ikke, om vi også har hinduistiske templer. 

der ligger i hvert fald ét i midtjylland

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

SussieThyssen

A&F skriver:

Ja helt sikkert, ellers hørte jeg forkert . Men det er spændene at vi som mennesker har en historie bag os. Du har så meget viden at dele ud med. Respekt 

Tak søde ven.

Ja, jeg er jo nok lidt af en vidensnørd og har været det hele livet.
Jeg samler på viden som andre samler på fx porcelænsdukker LOL

Men historie og videnskab er og bliver mine kæpheste.

Ha' en dejlig weekend

Anmeld

12. oktober 2012

A&F

SussieThyssen skriver:

Tak søde ven.

Ja, jeg er jo nok lidt af en vidensnørd og har været det hele livet.
Jeg samler på viden som andre samler på fx porcelænsdukker LOL

Men historie og videnskab er og bliver mine kæpheste.

Ha' en dejlig weekend

Det er da kun spændende . Jo tak, ilm 

Anmeld

12. oktober 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Camillos skriver:

hmmm Jeg er egentlig ikke racist som sådan, folk må tro på hvad de vil og er født med den hudfarve de er, en af mine gode veninder er fra irak. MEN.... 

A: Der er snart kommet så mange eks: polakker til danmark og arbejde, at vi mister flere og flere arbejdspladser, det bliver jeg sq irriteret over, fordi de vil gå til en mindre timeløn end os andre. Og Ja danskerne behandler dem ikke pænt altid.. men synes fandme det er for dårligt de kan komme og få arbejds tilladelse når nu os som bor her fast skal knokle for at finde et job. 

B: Jeg er træt af de ikke sætter sig ind i reglerne og betaler Eks. Skat, eller beskatning af deres biler, og stjæler nummerplader for at undgå det. (jeg ved godt danskere også kan finde på at gøre det samme, men ikke i samme omfang) og jeg Synes ærlig talt det er RESPEKT LØST.

C: At staten er sådan skruet sammen at hvis en af forældrene bor i danmark, har de ret til at få børnebidrag fra staten og sende til polen, tyrkiet eller andet for at forsørge sin familie hvor børnene bor, og det betaler vi skat til. 

D: Jeg ved der er mange danskere (unge mænd, kvinder, narkomaner, (bøller) der laver indbrud. Men de mest brutale hjemmerøverier sker altså af østeuropæere, det samme med trick tyverier med mere... Og jeg synes fandme når vi er så storsindede i danmark at give dem husly, bistands hjælp, asyl, Osv at de burde respektere Danmark og danskerne. 

E: Jeg kan altså heller ikke fordrage når de står i en flok og taler deres eget sprog, for at man ikke skal kunne forstå hvad de siger. 

(klart de skal lige have en chance for at lære dansk selvfølgelig. )

Har intet imod, de som integrer sig og lever på lige vilkår med os andre. Bliver bare lidt ked af der er så meget mangel på job, og alligevel bliver der ved at komme ny billig arbejdskraft til. 

Det er vel ikke polakkernes skyld, men de danske arbejdsgivers.

Og det dine egne hypoteser omkring tyverier og skattesnyd eller fakta?

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym

PT skriver:

Og hvorfor må vi nu ikke have en moske?

Der er også synagoger, buddhist templer osv, og i samtlige muslimske lande er der kirker - netop fordi, der er religionsfrihed - på samme måde, som der er i Danmark.

Jeg kan også spørge hvorfor man flytter til et land og vil have ting, i stedet for at acceptere landet som det er og dets kultur.

Jeg så meget hellere vi brugte de penge på de ældre, de fattige eller børn, end på at bygge en moske. Danmark har jo ikke ligefrem FOR mange penge.

Men jeg er heller ikke troende, så ved ikke hvad det betyder at have en moske/kirke at gå til.

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym

mor-til-vanessa skriver:

der er også kirker i muslimske lande. 

hvad er der galt i at de får moskeer her?

Hvorfor flytte til et land hvis man ikke kan lide det det har, og forlanger mere?

Så hellere pengene blev brugt til noget andet (ældre, børn, fattige) end at bygge nye moskeer mm.

Anmeld

13. oktober 2012

Vial

Lenchick skriver:

Klart nej! Jeg arbejder som sygeplejerske på Danmarks største asylcenter og vi har 700 beboere fra mange forskellige nationaliteter. 

En af de største gruppe er somalier og deres kriminalitets procent er faktisk ikke højere end danskeres.

Det kan godt være at somalier ikke er mere kriminelle end danskere, men det ændre ikke på, at specielt den gruppe har super svært ved at integrere sig. De udgør en stor social og økonomisk belastning.

Er ikke "racist". Tror jeg faktisk at kun et lille uvident fåtal er. Derfor kan man godt synes, at visse racer gør meget dårlig reklame for sig selv i DK ;-)

Anmeld

13. oktober 2012

isabellasmor

A&F skriver:

Jeg synes at du var for hurtig til at dømme mig, muligvis på baggrund af mit billede

Der tager du fejl. Men det kan du ikke give mig skylden for . 

God dag

Anmeld

13. oktober 2012

isabellasmor

Tranebaer skriver:

Puha, nu har jeg læst mange af dine indlæg, men jeg vil undlade at kommentere dem, for det er allerede gjort af flere andre.

Men hvor bliver jeg provokeret når du kommer med sådan en udtalelse. Du ved godt at Danmark er gået i krig i bl.a. Afghanistan, ikke? Og hvis du ikke ved det, kan jeg fortælle dig at mange af de muslimer der er kommet til Danmark er flygtet, ikke flyttet. Og hvorfor er de flygtet? Fordi den danske stat har været med til at gøre det nødvendigt for dem.

De har altså ikke nødvendigvis valgt at tage til Danmark. 
Og så er der igen andre, som f.eks. af sig selv er konverteret eller er født i Danmark. 

Jeg tror der bliver læst hvad der gerne vil læses for at få en debat igang. Men synes jeg har forklaret mig . Aner ikke hvilken udtalelse du  bliver provokeret over omkring krig og flygtning  For jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for at jeg ikke mener der er plads til flygtninge her i danmark??? 

God dag. 

Anmeld

13. oktober 2012

Camillos

mor:) skriver:

Det er vel ikke polakkernes skyld, men de danske arbejdsgivers.

Og det dine egne hypoteser omkring tyverier og skattesnyd eller fakta?

Det er sandt det er de danske arbejdsgiveres og loven om udenlandsk arbejdskraft der kommer til danmark .. 

Nej det er ikke deres skyld, men det irriterer mig de kommer hertil så der er mindre job til os der har fast bopæl her i landet.... ?? 

Det med skattesnyd er ikke mine egne hypoteser nej ! .. specielt ikke hvad angår beskatning af kørertøjer, hvor tit ser du ikke en Nummerplade med Pl bagpå? Jeg boede i et område hvor der boede og arbejdede mange polakker.. hele parkerings pladsen Boomede med uindregistrerede biler, stjålne knallerter, cykler M.m... 

Man hører omkring de mange Østeuropæere der kommer til Dk, bare for at lave kriminalitet, stjæle og bedrage. Og SYNES IKKE DET ER OKAY?! De burde fandme respektere det land de er kommet til og den hjælp de får.

Jeg ved der er danskere der gør det, og det er heller ikke okay synes også de er nogle Dumpappe uden lige, men de er trods alt født og opvokset i Dk, så man kan ikke bare smide dem ud... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.