Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2012

isabellasmor

Ansemusen skriver:

Tænk, jeg synes det er ganske skræmmende, at nogle mennesker tænker, som du gør! Heldigvis er det et fåtal!

Vi stammer alle fra alle mulige blandede kulturer og racer - og vi er da alle mennesker! Synes det er grotesk, at man kan ønske at smide danskere ud af deres hjemland, hvor de netop er FØDT, præcis som dig og mig!

Gider ikk engang svare dig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

A&F

Anonym skriver:

Jeg er racist, og er nok os ligeglad omkring at jeg har det sådan. Eller jeg er nok racist nogle gange, ikke alle udlændinge opføre sig dårligt, men er største delen som gør. Jeg arbejder i en klub med primært tyrkiske og sumalistiske børn fordi jeg vil være med til at ændre deres adfærd og den tilgang de har til mange af tingene i Danmark. Jeg holder meget af de børn uanset hudfarve. Men jeg bliver simpelthen træt af at ligeså snart man ikke bevilger en opførsel de kommer med så er man racist! Jamen for søren da, hvis der er nogen som er racist i det her land er det vidst dem. De må gerne kalde os alt muligt, og "bolle" vores hvide piger for de er jo ikke gifte potetialle men hav det bare sjovt med dem. De er opdraget på en måde jeg slet ikke kan eller vil stå indenfor. Man opdrager drenge med ALT for frie tøjler og pigerne går med "kyskhedsbælte og halsbånd". Jeg har alt for mange gange bleven antastet i byen af en udlandsk mand primært fra mellemøsten, hvor et nej jeg er ikke interesseret skulle falde minimum 10 gange og man til sidst blev nødt til at gå eller hidse sig op. Har jeg bare aldrig oplevet med mænd fra andre lande. 

Men danskere skal heller ikke opføre sig på den måde, englændere, amerikanere alle mennesker skal behandle hinanden med respekt. Jeg oplever bare alt for tit at det er folk fra mellemønsten der ikke kan finde ud af det. At de ikke kan tage sig et arbejde primært kvinderne og går på kontanthjælp resten af deres liv og nasser på samfundet.

Det er i bund og grund ikke noget med racist at gøre efter min mening men generel fornuft at man ikke acceptere at nogle mennesker i verden opføre sig på den måde.

Jeg har valgt at være anonym fordi jeg ikke gider at blive udstillet som en dårlig person som jeg slet ikke føler jeg er over min holdning. 

Men har det så også sådan at mine børn skal ikke komme hjem med en muslim, 100% pga. æresdrab og fordi at mine børn skal ikke gifte sig ind i en tro men vælge en tro af egen lyst ikke pga. kærlighed! 

Fred være med at du er racist . Forstår godt hvor du vil hen med det du skriver, og må desværre erklære mig enig i noget af det . Mange familier har en tendens til at drengene kan gøre hvad der passer dem, hvorimod pigerne er under strengt opsyn. Det hører ingen steder hjemme, men det er desværre sådan at kulturen spiller en rolle. Jeg er ked af, at du har negativ erfaring med mennesker fra Mellemøsten. Flertallet er nemlig gode nok, i arbejde , i gang med uddannelse, kede af at være på kontanthjælp da de anser arbejdet  som meningsfuldt i livet, men pga deres navn og baggrund ikke kan få arbejde . Søde ven, når du skriver at dit barn ikke skal komme hjem med en muslim pga æresdrab , hvorfor så ikke skrive, en person fra en anden kultur istedet? Synes det er at generalisere muslimer, og æresdrab eksisterer ikke i islam, men opfundet af mennesker, der går op i kultur og deres omdømme som bare skal være perfekt i de andres øjne desværre .

Anmeld

16. oktober 2012

Fine_007

Ansemusen skriver:

Tænk, jeg synes det er ganske skræmmende, at nogle mennesker tænker, som du gør! Heldigvis er det et fåtal!

Vi stammer alle fra alle mulige blandede kulturer og racer - og vi er da alle mennesker! Synes det er grotesk, at man kan ønske at smide danskere ud af deres hjemland, hvor de netop er FØDT, præcis som dig og mig!

Der må jeg melde mig enig..

Jeg bliver altid meget rød og varm i kinderne, når Danmark omtales som "vores land" overfor mennesker af anden etnisk baggrund, der ligeledes er født her i landet. 

Anmeld

16. oktober 2012

Frk. Himmelblå

isabellasmor skriver:

Gider ikk engang svare dig 

Nu har jeg bladret debatten igennem, og jeg tænker

WOW!!!

Hvor er folk dog opfarende og - helt ærligt - blanke og nærtagende hvad dette emne angår.

Jeg synes på intet tidspunkt Isabellasmor udtaler noget grimt eller ondt her. Jeg synes, hun virker ærlig.

Og så til den der med, om DK er et kristent land, - jamen altså, det er det jo! Uanset om man kan li det eller ej, - vi har for fanden (upassende, javel) gudstjeneste ved folketingets åbning!

Det er da ikke isabellasmor's skyld.

Vi har en FOLKEkirke.

Er man uening i denne prioritering, vil jeg opfordre til, at man stemmer Ø, Y eller B.

God dag!!

Anmeld

16. oktober 2012

kriknu

Nej, det ville da i hvert fald være synd at sige! 

- Jeg er dog uenig i mange af de ting udlændinge gør, men det er jeg godt nok også når det kommer til danskere!

Anmeld

16. oktober 2012

Muhmi

Frk. Himmelblå skriver:

WOW!!!

Hvor er folk dog opfarende og - helt ærligt - blanke og nærtagende hvad dette emne angår.

Jeg synes på intet tidspunkt Isabellasmor udtaler noget grimt eller ondt her. Jeg synes, hun virker ærlig.

Og så til den der med, om DK er et kristent land, - jamen altså, det er det jo! Uanset om man kan li det eller ej, - vi har for fanden (upassende, javel) gudstjeneste ved folketingets åbning!

Vi har en FOLKEkirke.

Er man uening i denne prioritering, vil jeg opfordre til, at man stemmer Ø, Y eller B.

God dag!!

Må erklære mig ganske enig med dig

Anmeld

16. oktober 2012

Mettefpigen

Frk. Himmelblå skriver:

FFu

WOW!!!

Vi har en FOLKEkirke.

God dag!!

Fuldstændig enig :-)

Anmeld

16. oktober 2012

kriknu

Frk. Himmelblå skriver:

WOW!!!

Vi har en FOLKEkirke.

God dag!!

Jeg tænkte det - du sagde det! 

Anmeld

16. oktober 2012

isabellasmor

Frk. Himmelblå skriver:

WOW!!!

Vi har en FOLKEkirke.

God dag!!

Tusind Tak 

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym

A&F skriver:

Fred være med at du er racist . Forstår godt hvor du vil hen med det du skriver, og må desværre erklære mig enig i noget af det . Mange familier har en tendens til at drengene kan gøre hvad der passer dem, hvorimod pigerne er under strengt opsyn. Det hører ingen steder hjemme, men det er desværre sådan at kulturen spiller en rolle. Jeg er ked af, at du har negativ erfaring med mennesker fra Mellemøsten. Flertallet er nemlig gode nok, i arbejde , i gang med uddannelse, kede af at være på kontanthjælp da de anser arbejdet  som meningsfuldt i livet, men pga deres navn og baggrund ikke kan få arbejde . Søde ven, når du skriver at dit barn ikke skal komme hjem med en muslim pga æresdrab , hvorfor så ikke skrive, en person fra en anden kultur istedet? Synes det er at generalisere muslimer, og æresdrab eksisterer ikke i islam, men opfundet af mennesker, der går op i kultur og deres omdømme som bare skal være perfekt i de andres øjne desværre .

Er helt enig med dig at jeg generalisere muslimer når det kommer til æresdrab. Det er rigtig trist at der er nogle mennesker der ødelægger det for andre. Jeg ville sagtens kunne have en ven som var muslim eller havde en anden kultur, mine børn ville os uden problem få lov til at få bedste venner som har en anden kultur. 

Jeg vil bare så vidt som muligt undgå at mine børn bliver forelsket i folk der kræver at mit barn vælger en tro for at de kan være sammen. Jeg mener ikke man skal konventere til nogen tro af tvang pga kærlighed men fordi man rent faktisk finder det spændene og noget man tror på. 

Jeg kunne aldrig drømme om at droppe kontakten til mit barn hvis det skulle ske, men hvis det nu var en person fra jehova mit barn forelskede sig i og ville danne par med syntes jeg det er fuldstændig grotesk at man SKAL finde en af samme tro ellers bliver man smidt ud og familien vil ikke have kontakt med en. Jamen hva er det for en verden de lever i. Jeg har så os den fordom at det samme gælder muslimere hvis man ikke finder en af samme tro elelr en der vil konventere så er man ikke velkommen i hjemmet mere. 

Mange tak for den dejlige tone Skønt at man ikke bare bliver hakket ned fordi man har en anden mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.