Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

Anonym

Muhmi skriver:

Jer der svarer "Ja! Og er stolt af det"

Jeg vil også så gerne høre fra lige netop jer... Grunden til hvorfor i er stolte af det og hvorfor i har den holdning som i har... I er dækket af jeres anonymitet hvis i vælger det og eftersom at debatten skal holdes sober, skal jeg nok melde de indlæg der måske er grove imod jeres holdning... Men det er jer jeg gerne vil debattere med

Jeg har stemt JA det er jeg, og er stolt af det, men om jeg er stolt af det eller ejj, syns jeg er svært, for jeg vil gerne selv stå inde for mine holdninger omkring indvandre, men samtidig er jeg mor til en pige på 3,6 år, som jeg IKKE ønsker at gøre til racist, da hun skal danne sig sine holdninger og meninger, så jeg prøver at undgå "racistiske-udbrud" i hendes nærhed.!
Jeg er født og opvokset i en Ghetto, og har set/mærket mange ting begået af udlændinge.
Jeg er blevet udsat for tyveri/røveri, fået slag,gået igennem retssag som offer, min mormor er blevet overfaldet GROFT 2 gange af udlændinge, vi er blevet truet ud af vores rækkehus af ca.100 udlændinge hvor POLITIET til sidst bad OS om at flytte, da de ikke længere kunne garantere for vores sikkerhed
Når jeg køre bybus, er det helt sikkert at jeg ikke sætter mig bagerst i bussen, for der sider unge udlændinge drenge og chikanere/dominere og måske rister cigaretter og ruller joint.
Generelt er udlændinge meget larmende/højrøstet og mangler pli for andre mennesker.

Selvfølgelig er der også dårlige danskere, men ja jeg må ærligt indrømme, jeg ser meget sort på udlændinge, og har dømt alle over en kam.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Miss Kat

isabellasmor skriver:

Og hvor vil du dog hen med det 

Tydeligvis ingen steder...  Hav en god dag.

Anmeld

12. oktober 2012

Miss Kat

MediaAnachy skriver:

Men man skal passe på - han mener blandt andet at Ku-Klux-Klan indeholder nogle søde rare kærlige mennesker - og har for en kort periode levet som prostitueret, har været ved at blive slået ihjel, har taget en sort fotomodel med ind i et ku-klux-klan hjem, tomler sig stort set alle steder, har været kærester med ejeren af The Body Shop osv. Han kan i hvert fald få mit pis op på kogepunktet, men det er nok også sundt en gang i mellem.

Desuden har han en rigtig god beskrivelse omkring white-trash, altså de hvide meget fattige mennesker i USA der ofte har et helt enormt stort had til farvede.

http://www.american-pictures.com/gallery/indexdk.htm - her er nogle af han billeder.

Det lyder i dén grad spændende. Nogle gange er der bare brug for folk der kan lave røre i andedammen, for at der bliver set anderledes på tingene. - Andre gange er det provokation bare for provokationens skyld, og det kan så ikke bruges til så meget... I mine øjne i hvert fald.

Tak for linket, det vil jeg kigge på.

Anmeld

12. oktober 2012

Muhmi

PT skriver:

Ja, der er flere synagoger og katolske kirker i Danmark, men taget i betragtning at Islam er den 2. største religion i landet, skulle man så ikke også synes, det er ok, der er nogle moskeer og måske også flere end de andre, da Islam netop er mere udbredt end de andre religioner

Jo helt klart, troede bare at det også var ret begrænset med katolske kirker og synagoer..

Synes faktisk at det er lidt for dårligt at der bliver brugt den undskyldning med at det larmer for meget at have moskeer inde i byerne..

Anmeld

12. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Muhmi skriver:

Tjaa... Er du det??

Hvad er din generalle holdning til folk af anden etnisk baggrund end din egen?? Ikke nødvendigvis dem der er mørke i huden, man kan jo også være racist over for sin egen hudfarve eller mod hvide...

Er du imod en bestemt religion, eller er det generalt en menneskegruppe?

Er simpelthen nysgerrig..

Debatten bør selvfølgelig holdes sober...

Det er tilladt at svare anonymt.. Vidste ikke helt om jeg skulle, men tror jeg vil få flere svar på den her måde...

Jeg er absolut ikke racist.

Jeg har den holdning til (mine med-) mennesker, at jeg sætter pris på os allesammen og vores forskelligheder. 

Jeg tolererer ikke fanatisme og vold. Jeg tolererer heller ikke undertrykkelse og magtmisbrug. 

Jeg mener vi alle er lige: Mand/kvinde, børn/voksne, lang/kort, sort/hvid.

Jeg kunne ønske mig mere oplysning i verden!

Anmeld

12. oktober 2012

Finemoar<3

Ja det er jeg helt bestemt!!!

Anmeld

12. oktober 2012

Frk. Himmelblå

tankai skriver:

Er kun racist overfor dem, der ikke opfører sig ordenligt!

Om det er en udlænding eller dansker er ligegyldigt.. Opfør jer pænt.. 

Det er ikke at være racist 

Det er højst lidt lærerinde-agtigt 

Anmeld

12. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Okay... Jeg vil nu meget gerne have at du går i detaljer hehe

Ikke fordi jeg vil sidde og rette på lige netop dig, men, det er fordi jeg har religion i skolen og vi er lige blevet færdige med emnet "Islam" så derfor har jeg lært rigtig meget, meget som jeg godt vidste lidt af i forvejen men også noget helt nyt som faktisk har fået mine øjne op... Ikke fordi jeg konveterer til Islam, men hvis jeg skulle vælge en religion, så synes jeg faktisk at Islam har utroligt meget at byde på, men det er der også så mange af de andre der har..

Tjae, man kan lære meget om koranen, som har sine lyse sider! SELVFØLGELIG, ellers var så mange nok ikke bidt på 

Problemet omkring utiltalende adfærd inden for prædikatet islam er, at det i bund og grund kan være fløjtende ligegyldigt, hvad der står i koranen. Fanatiske analfabeter så kulturreligiøst forankret, at der skulle en bulldozer til at tippe deres meninger omkring de sorte og hvide felter på tilværelsens vej, tjae, de er - groft sagt - og i vid udstrækning uden for pædagogisk rækkevidde. Her duer religionsundervisning og rationelle - eller for den sags skyld emotive -argumenter ikke.

Øv bøv og virkelig skræmmende! Jeg håber virkelig, at udviklingen går i den retning, at der bliver færre og færre fanatikere "derude", men jeg er faktisk i tvivl.. Og DET er skræmmende, når det bedre argument er sat fuldstændig ud af spil, og det kun er nedarvet overtro, der trumfes igennem... Gys...

Men min pointe er bare, at her må selv de mest velmenende give op.

Anmeld

12. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Muhmi skriver:

Well... Jeg kan så fortælle dig at den Kristne Gud er Allah himself, eller, lad mig omformulere... Jødedommen, Kristendommen og Islam, har alle den samme Gud til fælles, de første to gange Gud ville have hans budskab frem blev det blot misfortolket af profeterne (Moses og Jesus) men da Mohammad fik beskeden fra Gud blev alting skrevet korrekt... Det er én af grundene til at man heller ikke må oversætte Koranen, for så mister ordene sin værdi... (Dette er jo selvfølgelig ifølge Koranen)

Nok om det.. Hehe...

I Islam må kvinder selv bestemme om de vil bære hovedbeklædning i form af hijab, burqa eller hvad det skulle være, mange vælger at gå med det fordi det er tradition... Men i Koranen står der intet om at en kvinde skal bære tørklæde, men Mohammads koner der bærer tørklædet for hans skyld og derfor vælger mange muslimske kvinder i dag at gøre det... Ja, der også nogle der bliver tvunget til det, men igen, man skal passe på med at generalisere...

Kvinder må også gerne vælge hvem de bliver gift med og de må også gerne lade sig skille fra deres mænd... Der står ingen steder at dette er forbudt... Igen... Traditionen er rigtig stærk i mellemøsten og ja der er rigtig mange der bliver undertrykt, men der står ikke i Koranen at det er sådan mænd skal behandle deres kvinder

Æresdrab, ved jeg er ulovligt ifølge Koranen, netop fordi det er en synd at slå folk ihjel.. Og det gør det så meget sværere at komme i Paradis hvis man har begået den synd.

At de omskærer deres børn er af helbredsmæssige grunde... Det er varmt i en ørken og derfor er der heller ikke så meget vand, ved at omskære en dreng (Som i øvrigt intet vil huske om det) så giver man ham større mulighed for at holde sig frisk og ren længere end hvis han ikke var omskåret

Igen... Der er flere områder hvor religionen bliver misfortolket og hvor folk laver deres egne regler... Men det er der altså også i den kristne verden, vi er ikke et hak bedre selv når det kommer til at tage tingene til ekstremerne

Islam er ikke en farlig tro, tværdigmod... Den prædiker næstekærlighed og fred... Præcis ligesom Kristendommen gør

Puha sikke en smørre

Bob bob bob, - igen , ét er, hvad der står skrevet i Koranen, og som er op til den enkeltes fortolkning i bedste 70'er - hvordan-synes-du-selv-det-går-stil... Noget andet er altså den daglige praksis i de fleste muslimske lande i dag.

Her er sharia (sunna og hadith) altså hvad man i overvejende udstrækning baserer sine love og regler på.

Og her har kvinden altså bare ikke lige rettigheder med manden, - uanset hvor bløde fløjlsbukser man ifører sig 

Og ja, de fleste ritualer baserer sig på et fortidigt rationale, ligesom du også nævner mht. omskæring, men det er da ikke nogen saglig grund til, at man i dag skal lade sine børn omskære. - Her skal vi passe på med at blande kultur/religiøsitet sammen med rationel argumentation: Når en muslim eller jøde omskærer sit drengebarn er det et religionsspørgsmål.  (Al snak om renlighed osv. er blot følgeforklaringer, der på ingen måde kan stå alene, når man ser rationelt på handlingen som et kirurgisk indgreb)

Anmeld

12. oktober 2012

Tranebaer

isabellasmor skriver:

Jeg mener bare ikke "i" skal have en moske, når i vælger og flytte til et kristent land. 

Puha, nu har jeg læst mange af dine indlæg, men jeg vil undlade at kommentere dem, for det er allerede gjort af flere andre.

Men hvor bliver jeg provokeret når du kommer med sådan en udtalelse. Du ved godt at Danmark er gået i krig i bl.a. Afghanistan, ikke? Og hvis du ikke ved det, kan jeg fortælle dig at mange af de muslimer der er kommet til Danmark er flygtet, ikke flyttet. Og hvorfor er de flygtet? Fordi den danske stat har været med til at gøre det nødvendigt for dem.

De har altså ikke nødvendigvis valgt at tage til Danmark. 
Og så er der igen andre, som f.eks. af sig selv er konverteret eller er født i Danmark. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.