Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

serinasmor

isabellasmor skriver:

Årh hold nu op altså. Det har jeg aldrig skrevet 

hmmm ... så har jeg misforstået dig ...

Uddyb gerne hvad du så mente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

isabellasmor

serinasmor skriver:

hmmm ... så har jeg misforstået dig ...

Uddyb gerne hvad du så mente

Ja DET tror jeg du har, jeg synes jeg har uddybet mig rigeligt i denne debat, læs mine svar igen, det kan være det hjælper 

Anmeld

12. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
isabellasmor skriver:

Danmark er et kristent land. Kirker hører kristendommen til. 

Det er jo også sådan, det står skrevet i Grundloven.

Nå nej, der står jo faktisk, at der er religionsfrihed i Danmark.

du skal være over for andre, som du ønsker,
de skal være over for dig  (Matt 8,12)  og  (Luk 6,31)

Taget direkte fra Biblen, så når nu du er så stærkt troende inden for kristendommen, skulle du så ikke måske nærlæse dette? 
Derudover beordrede Jesus, ifølge Biblen, at ikke bare skal man elske sin næste -  og også sine fjender, man må faktisk slet ikke blive vred på sine medmennesker.

Vi kan godt diskutere religion, det er fint for mig, for jeg har læst både hele Biblen og hele Koranen, så jeg ved lidt om, hvad jeg taler om

De udtalelser du kommer med, har INTET med kristendom at gøre men derimod ignorance og uvidenhed - og viljen (evnen?) til at se udover sin egen næse.

Hvis nu vi alle var og sagde som dig, hvordan tror du så, verden ville se ud?

Jeg lærer mine børn at respektere og acceptere alle - ligegyldigt hudfarve, religion, sexuel orientering mm, da det ikke er op til mig at dømme folk - det kan kun Allah, og tolerence er en meget vigtig del af Islam - og kristendom

Anmeld

12. oktober 2012

Miss Kat

Jeg behøver ikke nærlæse noget som helst vi bor i et kristent land. Jeg går ikke selv særlig meget op i kristendommen. Men jeg er dog kristen, og jeg mener bestemt jeg viser næstekærlighed. Hold da op hvem er det nu der dømmer  ? 

Det var dog et usædvanlig svagt come-back... 

Anmeld

12. oktober 2012

MediaAnarchy

Det farlige ved sådan en diskussion er at man hurtigt kommer til at trække " os og dem"-kortet ufrivilligt når man vil forklare sig.

Eksempel: " Jeg er egentlig ikke racist. Det eneste jeg ikke kan lide er når de blablabla, og så bliver de sure sår vi blabla"

Og selvom man egentlig bare vil fortælle at tilflyttere (det være sig flygtninge eller indvandrer) også er forskellige og at nogle af den befolkningsgruppe gør ting man er så uening i at de kan gøre en bange, skaber man pludselig en fremmedgørelse af et helt segment.

Jeg har fået meget ud af foredrag og udstilliger af Jacob Holst. Jeg synes han griber spørgsmålet om racisme rigtig godt an, på en provokerende og virkelighedsnær måde - og berører fremmedangst både for folk der ser anderledes ud, for de mørke-indvandrer, fra de hvide Ku-Klux-Klan i USA, for prostituerede osv.
Han starter tit ud med at sige at vi alle er racister.
Det blev jeg enormt sur over første gang jeg hørte. Jeg er venner med flere indvandrer og ser mig selv som et meget åbent og menneskekærligt væsen - men han har jo ret. Jeg kan jo ikke sige mig fri for at bedømme grupper på baggrund af hvad få i disse grupper gør.

Det er dog noget jeg arbejder på hver eneste dag.
Der var en der tidligere i debatten nævnte det med en indvandrer familie i Rema 1000. Jeg var i Aldi den anden dag og havde præcis samme oplevelse. Hold nu op hvor deres to små (ekstremt kønne) drenge skreg og larmede og teede sig i et væk for at få pålægschokolade. Og mor og far ignorerede det. Jeg var lige ved selv at opdrage på de satans knægte, indtil det gik op for mig at det ikke er min pligt eller ret. Jeg er i Aldi 10 minutter, jeg kender ikke familien og deres eventuelt problemer, og at de ikke opdrager deres børn på samme måde som en typisk dansk familie er måske ikke forkert? Hvem siger vi gør det rigtige, og de det forkerte?
Jeg har lært noget af en (også ret hadet) mand på Twitter (Ricky Gervais) som jeg forsøger at leve efter ikke kun i min onlinefærden men også i dagligdagen: Tag  de små ting der får dig til at smile og nyd dem, glæd dig over dem. Mens de ting der ikke er efter dit hoved, kan du ikke bare ignorer dem - lad være med at lade dig ophidse og provokere af noget der ikke er tiltænkt dig personligt.

Jeg er helt sikker på at den familie ikke larmede for at provokere mig, eller fordi de ikke tænkte på mig. Jeg er sikker på at de bare havde en hård dag, med to små larme drenge og en hverdag i en verden de stadig ikke kender - pyt med det, jeg var ikke sur resten af den dag som jeg ellers kunne have fundet på

Så er jeg racist? Jeg har trykket nej, fordi det havde jeg det personligt bedst med selv. Jacob Holst ville nok mene at jeg skulle have trykket nogle gange - og han ville nok have mere ret (sorry for på denne måde at have ødelagt statestikkens troværdighed)

Og så lige en sidste bemærkning: Danmark er et kristen land så her er kun plads til kirker? 

-Den må vi vist længere ud på landet med, og jeg mener VIRKELIG langt ud på landet med, for jeg kommer selv fra en landsby og der var vi altid kun tre i kirke: mig og en gammel dame fra plejehjemmet sammen med en sygepasser - og af og til en tvungen konfirmand eller to.

Mvh mig - der ikke er så hellig som jeg fremstiller mig selv

Anmeld

12. oktober 2012

Miss Kat

Det farlige ved sådan en diskussion er at man hurtigt kommer til at trække " os og dem"-kortet ufrivilligt når man vil forklare sig.

Eksempel: " Jeg er egentlig ikke racist. Det eneste jeg ikke kan lide er når de blablabla, og så bliver de sure sår vi blabla"

Og selvom man egentlig bare vil fortælle at tilflyttere (det være sig flygtninge eller indvandrer) også er forskellige og at nogle af den befolkningsgruppe gør ting man er så uening i at de kan gøre en bange, skaber man pludselig en fremmedgørelse af et helt segment.

Jeg har fået meget ud af foredrag og udstilliger af Jacob Holst. Jeg synes han griber spørgsmålet om racisme rigtig godt an, på en provokerende og virkelighedsnær måde - og berører fremmedangst både for folk der ser anderledes ud, for de mørke-indvandrer, fra de hvide Ku-Klux-Klan i USA, for prostituerede osv.
Han starter tit ud med at sige at vi alle er racister.
Det blev jeg enormt sur over første gang jeg hørte. Jeg er venner med flere indvandrer og ser mig selv som et meget åbent og menneskekærligt væsen - men han har jo ret. Jeg kan jo ikke sige mig fri for at bedømme grupper på baggrund af hvad få i disse grupper gør.

Det er dog noget jeg arbejder på hver eneste dag.
Der var en der tidligere i debatten nævnte det med en indvandrer familie i Rema 1000. Jeg var i Aldi den anden dag og havde præcis samme oplevelse. Hold nu op hvor deres to små (ekstremt kønne) drenge skreg og larmede og teede sig i et væk for at få pålægschokolade. Og mor og far ignorerede det. Jeg var lige ved selv at opdrage på de satans knægte, indtil det gik op for mig at det ikke er min pligt eller ret. Jeg er i Aldi 10 minutter, jeg kender ikke familien og deres eventuelt problemer, og at de ikke opdrager deres børn på samme måde som en typisk dansk familie er måske ikke forkert? Hvem siger vi gør det rigtige, og de det forkerte?
Jeg har lært noget af en (også ret hadet) mand på Twitter (Ricky Gervais) som jeg forsøger at leve efter ikke kun i min onlinefærden men også i dagligdagen: Tag  de små ting der får dig til at smile og nyd dem, glæd dig over dem. Mens de ting der ikke er efter dit hoved, kan du ikke bare ignorer dem - lad være med at lade dig ophidse og provokere af noget der ikke er tiltænkt dig personligt.

Jeg er helt sikker på at den familie ikke larmede for at provokere mig, eller fordi de ikke tænkte på mig. Jeg er sikker på at de bare havde en hård dag, med to små larme drenge og en hverdag i en verden de stadig ikke kender - pyt med det, jeg var ikke sur resten af den dag som jeg ellers kunne have fundet på

Så er jeg racist? Jeg har trykket nej, fordi det havde jeg det personligt bedst med selv. Jacob Holst ville nok mene at jeg skulle have trykket nogle gange - og han ville nok have mere ret (sorry for på denne måde at have ødelagt statestikkens troværdighed)

Og så lige en sidste bemærkning: Danmark er et kristen land så her er kun plads til kirker? 

-Den må vi vist længere ud på landet med, og jeg mener VIRKELIG langt ud på landet med, for jeg kommer selv fra en landsby og der var vi altid kun tre i kirke: mig og en gammel dame fra plejehjemmet sammen med en sygepasser - og af og til en tvungen konfirmand eller to.

Mvh mig - der ikke er så hellig som jeg fremstiller mig selv

Fedt skrevet!   Spot on.

Ham Jacob Holst skal jeg helt sikkert tjekke ud.

Jeg er selv vild med Ricky Gervais af den årsag at han er stor dyreelsker og pga. hans arbejde for dyrevelfærd, men jeg vidste ikke, der var andre guldkorn at hente fra ham. Det skal  bestemt også undersøges.

Tak for tips.

Anmeld

12. oktober 2012

isabellasmor

PT skriver:

Det er jo også sådan, det står skrevet i Grundloven.

Nå nej, der står jo faktisk, at der er religionsfrihed i Danmark.

du skal være over for andre, som du ønsker,
de skal være over for dig  (Matt 8,12)  og  (Luk 6,31)

Taget direkte fra Biblen, så når nu du er så stærkt troende inden for kristendommen, skulle du så ikke måske nærlæse dette? 
Derudover beordrede Jesus, ifølge Biblen, at ikke bare skal man elske sin næste -  og også sine fjender, man må faktisk slet ikke blive vred på sine medmennesker.

Vi kan godt diskutere religion, det er fint for mig, for jeg har læst både hele Biblen og hele Koranen, så jeg ved lidt om, hvad jeg taler om

De udtalelser du kommer med, har INTET med kristendom at gøre men derimod ignorance og uvidenhed - og viljen (evnen?) til at se udover sin egen næse.

Hvis nu vi alle var og sagde som dig, hvordan tror du så, verden ville se ud?

Jeg lærer mine børn at respektere og acceptere alle - ligegyldigt hudfarve, religion, sexuel orientering mm, da det ikke er op til mig at dømme folk - det kan kun Allah, og tolerence er en meget vigtig del af Islam - og kristendom

Religionsfrihed = man må tro på hvad man vil! IKKE at man kan forlange det ene og det andet. 

Jeg vil ikke diskutere noget som helst med dig, for du læser kun det du selv vil læse, og tror ærlig talt ikke du har læst alle mine svar i denne debat. Jeg har ikke noget imod sorte, hvide, gule, eller blå! Ej heller, kristne, muslimer, jøder, eller buddhister! Jeg ser og hører ting om muslimer jeg ikke bryder mig om, at DU mener det så ikke har noget med islam at gøre , OKAY???  , men til det har jeg også forklaret (et par gange) at jeg ikke ved om det er religionen eller tradition, og jeg er OGSÅ LIGEGLAD HVAD DET BLIVER KALDT, jeg bryder mig ikke om disse mennesker (EKSTREMISTERNE) . For at skærer det ud i pap, bryder mig HELLER ikke om ektremistiske KRISTNE Osv osv. (Hmm, jo så længe de , BEGGE , opfører sig ordentligt overfor sig selv og andre) . 

NU har jeg ikke mere til denne debat! 

Anmeld

12. oktober 2012

isabellasmor

Miss Kat skriver:

Det var dog et usædvanlig svagt come-back... 

Og hvor vil du dog hen med det 

Anmeld

12. oktober 2012

Lusi

Vi lever i år 2012. Hele verden forandre sig konstant. Jorden og mennesker, forandre sig konstant..!
Vi alle kommer ud fra det samme. Om det så er det ene eller det andet, kan sgu da være ligemeget.. Nogle tror på det ene og andre på noget andet og sikkert ingen af os har ret
Det kan da være ligemeget hvad hudfarve vi har eller hvad region, vi tror på.. Kan ik forstå folk ik bare kan respektere hinanden.. Det er fandme trist..
Og dog kan jeg så heller ik engang selv!
Jeg kan ik respektere mordere, pædofile eller voldelige mennesker, men for mig er det sgu fuldstændig ligemeget HVAD de er eller tror på..
Jeg ser alle mennesker som lige..

Medierne har den store skyld i racismen. Hvad de ik kan sige og folk tror blindt på det.. Gør jeg også selv!
Jeg har da tit selv tænkt mit, men hvorfor skulle etniske minoriteter, være dummere end "os"? Er bare tit "dem" man hører om..

Jeg er nysgerrig på kulturen.. Kunne aldrig selv være muslim, men er heller ik rigtig kristen.. Tror ik rigtig på noget.. Andet end mig selv, til tider

Men sluger da alt til mig og spørger gerne ind til alt muligt, for det er jo ukendt grund og jeg synes virkelig det er imponerende, at nogle mennesker virkelig kan tro så kraftigt på noget

MEN bliver så tilgengæld også SUR, når man hører om folk der bor i DK, som bare nasser på vores system og hader vores land
Har boet i et socialt belastet område og der var rigtig meget ballade!
De satte ild i kælderen, lige under vores lejlighed, indbrud i kælderne hver nat, ødelagde legepladserne og springvand, som så resulterede i husleje stigninger hele tiden OG så skrev de graffiti på bygningerne "luder land", "dø dk" og sådan nogle ting.. Sådan nogle ting pisser mig af..
Og synes så det er synd det går ud over alle dem, der egentlig godt kan lide vores land..

Anmeld

12. oktober 2012

MediaAnarchy

Miss Kat skriver:

Ham Jacob Holst skal jeg helt sikkert tjekke ud.

Men man skal passe på - han mener blandt andet at Ku-Klux-Klan indeholder nogle søde rare kærlige mennesker - og har for en kort periode levet som prostitueret, har været ved at blive slået ihjel, har taget en sort fotomodel med ind i et ku-klux-klan hjem, tomler sig stort set alle steder, har været kærester med ejeren af The Body Shop osv. Han kan i hvert fald få mit pis op på kogepunktet, men det er nok også sundt en gang i mellem.

Desuden har han en rigtig god beskrivelse omkring white-trash, altså de hvide meget fattige mennesker i USA der ofte har et helt enormt stort had til farvede.

http://www.american-pictures.com/gallery/indexdk.htm - her er nogle af han billeder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.