Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

SussieThyssen

A&F skriver:

Jeg er statsløs hvis jeg skal anse mig selv som hel palæstinenser. Men jeg er halv halv. . Min far er palæstinenser og flygtede pga at Israel invaderede Palæstina. Min far kom til DK som fremmedearbejder og forelskede sig i min 100% danske mor. Og så blev jeg født. Så hov, der var du lidt for hurtig med din kommentar. Der skal være plads til alle

Hehe!

Jeg synes dine svar er gode

Vil nu lige understrege, at Danmark rent faktisk var med til at tage Palestina fra palestinenserne, ligesom mange andre europæiske lande, og hvis ikke det er pinligt 

Men det skete jo i generationen før min. Så min generation og alle I efterfølgende må jo så side med skammen og den dårlige smag i munden.
Men sket er sket, og det lader sig ikke ændre.

Det ville jo svare til at baskerne pludeligt kom anstigende og kævede hele Thy, fordi det var deres gamle land for 2000 år siden, mon ikke de nuværende Thyboere og resten af danskerne ville blive temmeligt mopsede

I virkeligheden, så er vi alle af forskellige blandede herkomster, og det skal man kun glæde sig over, det giver bedre gener og større intelligens

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

maryjane

wamse skriver:

Nej jeg er selvfølgelig ikke racist, da jeg tror på at man ser på hvert enkelt individ, og aldrig skærer en gruppe over en kam. hudfarve, religion, m.m. betyder intet, men det gør den enkeltes handlinger, og der synes jeg så også, at man skal se på, hvorfor nogle begår de handlinger de gør, om samfundet ikke er med til stigmatisere og holde nogle mennesker nede.

I min verden er generalisering mangel på evne til at se nuanceret på tingene.

Anmeld

11. oktober 2012

ESV

Jeg anser bestemt ikke mig selv for at være racist og er det heller ikke i ordets bogstaveligste forstand MEN je er fordomsfuld. Fordomsfuld iver for dem jeg mener er ekstremister dvs: de muslimer som bruger den danske ytringsfrihed til at svine Danmark og danskerne til, og som på Nørrebro render rundt og fortæller andre muslimer at de ikke er rigtige muslimer hvis de stemmer til folketingsvalget, og som kræver Sharia zoner, der står jeg HELT af, men jeg står også HELT af når jeg ser Ruth Evens på tv, eller Pia K. For de et lige så langt ude syntes jeg. Generelt er jeg meget fordomsfuld og for mennesker med fordomme og mennesker der generaliserer fx når ALLE muslimer er dit eller dat..
Er jeg så bedre selv??? Nææææ sikkert ikke men det heldigvis fordelen ved Danmark vi behøver ikke tænke, tro, syntes og ville det samme. Det er det der er med til at gøre Danmark smukt og det vi i mine øjne skal værne om!

For mig er her plads til alle så længe man kan indordne sig efter gældende lovgivning for ellers skal man i fængsel og udstå sin straf!

Anmeld

11. oktober 2012

A&F

SussieThyssen skriver:

Hehe!

Jeg synes dine svar er gode

Vil nu lige understrege, at Danmark rent faktisk var med til at tage Palestina fra palestinenserne, ligesom mange andre europæiske lande, og hvis ikke det er pinligt 

Men det skete jo i generationen før min. Så min generation og alle I efterfølgende må jo så side med skammen og den dårlige smag i munden.
Men sket er sket, og det lader sig ikke ændre.

Det ville jo svare til at baskerne pludeligt kom anstigende og kævede hele Thy, fordi det var deres gamle land for 2000 år siden, mon ikke de nuværende Thyboere og resten af danskerne ville blive temmeligt mopsede

I virkeligheden, så er vi alle af forskellige blandede herkomster, og det skal man kun glæde sig over, det giver bedre gener og større intelligens

Griner  hihi. Jamen sket er sket  og ja du har fuldstændig ret, vi er en blanding. Min kørelære fortalte mig engang, at danskere stammer fra Indien . Og han mente det. Ved ikke om det var for sjov, men han var da god til at holde masken hvis det nu passede 

Anmeld

12. oktober 2012

SussieThyssen

A&F skriver:

Griner  hihi. Jamen sket er sket  og ja du har fuldstændig ret, vi er en blanding. Min kørelære fortalte mig engang, at danskere stammer fra Indien . Og han mente det. Ved ikke om det var for sjov, men han var da god til at holde masken hvis det nu passede 

Naaahh, det gør vi nu ikke, vi stammer fra en indoeuropæisk folkegruppe med rødder i centraleuropa...ifølge den nye genteknologi.
Men faktisk så er baskerne tættere på de originale nordiske rødder end vi selv er...hehe!
Så mon ikke din kørerlærer har blandet betegnelsen indoeuropæsisk og indisk sammen?? 

Iøvrigt er der også et tæt slægtsforhold mellem berberne, manchuerne i Kina og de nordiske folkestammer, hvilket kan spores tilbage til broncealderen.
Nå det er en helt anden historie.

Men igen...det er jo pivende ligegyldigt hvem man er og hvor man er fra eller hvad man tror på.
Kommer man til et land, så er der visse love, regler og traditioner, som man af respekt for stedet skal overholde og respektere. Og det gælder for os alle.
Ca. halvdelen af mine rødder er så nordiske som de kan være men den anden halvdel 

Og er man født i landet, så er man set med mine øjne lige så dansk som alle andre, og har ret til de samme muligheder og chancer i livet...også at få en moske, hvis det er det man ønsker sig.

Anmeld

12. oktober 2012

Camillos

mor-til-vanessa skriver:

-

se mit svar til pt. der står min holdning beskrevet lidt mere udybende. har åbenbart tådt mange over tærene alligevel..  det varskam ikke min hensigt. nej men lovgivnignigen burde ændres. har da selv familie fra både ungarn og venezuela. da de kom til dk til familie tam tam ol foregik al snak på engelsk i Respekt for dem og for de kunne følge med..

Anmeld

12. oktober 2012

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk at holde den gode tone, piger! Selvom man ikke er enige, skal man stadig skrive i en ordentlig tone 

Rigtig god dag 

VH staff

Anmeld

12. oktober 2012

SussieThyssen

Moderator skriver:

Husk at holde den gode tone, piger! Selvom man ikke er enige, skal man stadig skrive i en ordentlig tone 

Rigtig god dag 

VH staff

Nemlig.

Og tak i lige måde 

Anmeld

12. oktober 2012

isabellasmor

A&F skriver:

Jeg er statsløs hvis jeg skal anse mig selv som hel palæstinenser. Men jeg er halv halv. . Min far er palæstinenser og flygtede pga at Israel invaderede Palæstina. Min far kom til DK som fremmedearbejder og forelskede sig i min 100% danske mor. Og så blev jeg født. Så hov, der var du lidt for hurtig med din kommentar. Der skal være plads til alle

Narj, det var jeg skam ikke  

Anmeld

12. oktober 2012

MorDk

Freyasmor skriver:

Nej jeg er IKKE racist, men jeg har nok samme holdning som alle andre! - Skal man være i VORES land, så skal man følge og respektere vores regler/love.. Kan man ikke opføre sig ordentligt så må man tage hjem til der hvor man kommer fra.. 

Misforstå mig nu ikke, jeg skære ikke alle over en kamp, men DE som ikke kan opføre sig ordentligt, de burde bare pakke deres ting og forsvinde igen!

Det kan godt være der er krig osv, i deres hjemland, og derfor kommer de til os, det er fint nok, self skal ingen folk udsættes for det, men man skal ikke komme her og udnytte vores system og skide på vores regler, så bliver jeg tosset! 

Er Squ ligeglad med hvad de tror på, hvorfor, hvad de skal gøre osv, det rager mig en pap-and..  

Der skal være plads til os alle her i landet, MEN så skal man fandme også opføre sig ordentligt! 

Her er jeg altså enig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.