Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
isabellasmor skriver:

Ej hvor er det irreterende når folk føler sig truffede ! 

Mere har jeg ikke og sige. Læs hvad jeg skriver 

Jeg har læst alle dine indlæg i denne debat, og har også forstået dem.

Du er ikke racist, siger du,  men mener at Islam er en religion med undertrykkelse, æresdrap mm. og at vi derfor ikke må have lov til at udøve vores religion uden for hjemmets fire døre.

Selvfølgelig føler jeg mig truffet, når du kommer med så uvidende udtalelser om islam. Jeg er nemlig muslim - og ja, jeg er stolt af det og takker Allah hver dag for, at jeg er muslim.

Men det må jeg måske heller ikke sige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
SussieThyssen skriver:

Sådan er det da også for mange andre religioner.
Katolikkerne har deres kirker og lever med deres religion, jøderne har synagoger osv osv.

Så ja, selvfølgelig skal muslimer have deres moskeer.
Igen denne indstilling, som så glimrende bliver beskrevet i bogen Animal farm. "Vi er alle lige, nogle er bare mere lige end andre!"

Det skrev jeg netop også i et tidligere indlæg; at alle andre religioner har deres sted for tilbedelse, og derfor undrer jeg mig over, at lige netop vores religion skal udelades fra religionsfriheden og for at have et sted at praktisere vores religion.

Et rigtig godt citat, Sussi, det siger meget med få ord

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

PT skriver:

Det skrev jeg netop også i et tidligere indlæg; at alle andre religioner har deres sted for tilbedelse, og derfor undrer jeg mig over, at lige netop vores religion skal udelades fra religionsfriheden og for at have et sted at praktisere vores religion.

Et rigtig godt citat, Sussi, det siger meget med få ord

Du skulle læse den..den er dybt tankevækkende og rystende..og man tuder så næsen løber 

Og så beskriver den mennesker i en nøddeskal, især magtmennesker.

Anmeld

11. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
SussieThyssen skriver:

Du skulle læse den..den er dybt tankevækkende og rystende..og man tuder så næsen løber 

Og så beskriver den mennesker i en nøddeskal, især magtmennesker.

Det vil jeg gøre, tak

Anmeld

11. oktober 2012

A&F

isabellasmor skriver:

Religionsfrihed, ja. Men det betyder ikke man kan forlange en moske, det betyder bare at man må tro på hvad man vil. 

Men Danmark er et frit land hvor ytringsfrihed og religionsfrihed vægtes højt. Alle uanset religion har ret til at tro på det de vil. Og at bygge det de vil på vegne af deres religion. Du og jeg bidrager til folkekirken gennem vores skatter, selvom jeg er muslim, og at du ikke er særlig troende. Jeg respektere mit land og er en del af samfundet , så ja vi burde have vores egen mosker, ligesom synagogerne der eksisterer. Men men men, muslimerne er fremme i skoene mht den moske der snart står klar

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

PT skriver:

Jeg har læst alle dine indlæg i denne debat, og har også forstået dem.

Du er ikke racist, siger du,  men mener at Islam er en religion med undertrykkelse, æresdrap mm. og at vi derfor ikke må have lov til at udøve vores religion uden for hjemmets fire døre.

Selvfølgelig føler jeg mig truffet, når du kommer med så uvidende udtalelser om islam. Jeg er nemlig muslim - og ja, jeg er stolt af det og takker Allah hver dag for, at jeg er muslim.

Men det må jeg måske heller ikke sige?

Du tager mine ord ud af sammenhæng og sætter dem sammen, det kan man ikke . Jeg svarede på et spørgsmål om religionsfrihed, ja det har vi, men det betyder kun at man må tro på hvad man vil, ikke at man kan forlange en moske, jeg stillede det bare op på en spids og skrev "bag jeres lukkede døre" . Som skrevet MANGE gange, så mener jeg ikke islam er dét ene eller det andet, for har aldrig og kommer aldrig til og læse koranen. Men det jeg SER og HØRER er undertrykkelse og æresdrab osv osv. (ekstremisterne) og DEM vi jeg ikke have noget og gøre med. NU gider jeg altså ikke forklare mig mere. 

GODNAT

Anmeld

11. oktober 2012

Ditte-3

mor-til-vanessa skriver:

så er du jo også racist...

hvis man er født her, hvor skal man så "smutte tilbage til"

blot en undren

vil da ik kalde mig rasist min kærste er ik dansker. jeg syntes bare at vis man ik kan opføre sig efter den danske lov så høre man ikke til her om man så er født her eller aj 

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

A&F skriver:

Men Danmark er et frit land hvor ytringsfrihed og religionsfrihed vægtes højt. Alle uanset religion har ret til at tro på det de vil. Og at bygge det de vil på vegne af deres religion. Du og jeg bidrager til folkekirken gennem vores skatter, selvom jeg er muslim, og at du ikke er særlig troende. Jeg respektere mit land og er en del af samfundet , så ja vi burde have vores egen mosker, ligesom synagogerne der eksisterer. Men men men, muslimerne er fremme i skoene mht den moske der snart står klar

Jeg mener bare ikke "i" skal have en moske, når i vælger og flytte til et kristent land. 

Anmeld

11. oktober 2012

A&F

isabellasmor skriver:

Jeg mener bare ikke "i" skal have en moske, når i vælger og flytte til et kristent land. 

Jeg er statsløs hvis jeg skal anse mig selv som hel palæstinenser. Men jeg er halv halv. . Min far er palæstinenser og flygtede pga at Israel invaderede Palæstina. Min far kom til DK som fremmedearbejder og forelskede sig i min 100% danske mor. Og så blev jeg født. Så hov, der var du lidt for hurtig med din kommentar. Der skal være plads til alle

Anmeld

11. oktober 2012

Chamomile

Nej, det er jeg bestemt ikke. Tænker det måske også vil stride lidt imod hinanden, nu da jeg lever efter Buddhas Lære, og mener at vi alle er lige som mennesker- ligegyldig religion, hudfarve mm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.