Er du racist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Unalisa

Anonym skriver:

Dit indlæg om at lukke l*** ud er hermed anmeldt! Synes det siger rigtig meget om dig som person når du skriver sådan nogle ting. Synes faktisk også at Isabellasmor skriver pænt hele tiden så du behøver ikke angribe fordi du ikke er enig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Anonym

Unalisa skriver:

Anmeld

11. oktober 2012

Loa

SussieThyssen skriver:

Så smukke ord. 

En af mine veninder, som er muslim, fortalte mig en dag en historie om Mohammed.
Han var på rejse og kom til en moske og gik derind. Der sad der nogle mænd og talte, og Mohammed satte sig ned med dem.
Så kom der en lille dreng hen til dem, og den ene mand sagde stolt:

- Det er min søn.
Han tog ham op på knæet og sad og holdt kærligt om ham.
Lidt efter kom en lille pige hen til ham og ville også gerne op, men hun blev skubbet væk, og måtte så sætte sig på gulvet.
Mohammed så på manden og spurgte:
- Er det din datter?
- Ja, sagde manden.

- Hvorfor skubber du hende væk? Du har jo et knæ mere, som hun kan sidde på.
Manden så hånligt på barnet og sagde:
- Det er jo bare en pige.
Så blev Mohammed virkeligt vred og sagde:
- For Allah er alle lige, uanset hvad man er født som. Du har to dejlige børn, som i Allahs øjne er lige meget værd, men du fortjener ingen af dem, og slet ikke din søn.
Og så rejste han sig og gik.

Jeg elsker den historie, og den siger mere om islam end noget andet.

"Og slet ikke din søn"

-lige den tilføjelse skulle have været slettet. For, for mig, ødelægger den det hele teksten handler om.
Begge børn er lige, men hvis han ikke vil anerkende det fortjener han ingen af dem MEN slet ikke sin søn?? Det lyder som om det alligevel skulle være en større straf ikke at fortjene sin søn....

Men måske er det mig der overfortolker

Anmeld

11. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
isabellasmor skriver:

Ja, man må tro på hvad man vil. Hjemme bag sin lukkede dør! Men det er et kristent land! Slut prut. 

Der er religionsfrihed i Danmark ergo har vi lige så meget ret til at have en moske, som I har ret til at have en kirke.

Jeg forstår ikke, at det kan være sådan et stort problem. Det er et sted, hvor vi går hen til tilbedelse. Hvorfor skal det foregå derhjemme? Hvorfor skal man for at bo i Danmark være kristen? Og hvor mange her i Danmark er helt ærligt religiøse kristne og sætter deres ben i kirken udenfor jul, konfirmation, barnedåb og bryllup?

Jeg tror, hvad der skræmmer folk, er, at vi modsat størstedelen af de kristne i landet er religøse og dyrker vores religion - det er ikke "bare" en titel eller lejlighedsreligion men derimod vores identitet og hele vores levegrundlag

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

Loa skriver:

"Og slet ikke din søn"

-lige den tilføjelse skulle have været slettet. For, for mig, ødelægger den det hele teksten handler om.
Begge børn er lige, men hvis han ikke vil anerkende det fortjener han ingen af dem MEN slet ikke sin søn?? Det lyder som om det alligevel skulle være en større straf ikke at fortjene sin søn....

Men måske er det mig der overfortolker

Ja det tror jeg

Han mener jo at han slet ikke burde have sønnen, når han ikke kunne sætte pris på sin datter.
Jeg kan jo også kun genfortælle den, som jeg selv har hørt den.

Men ja, jeg synes du overfortolker, og det er jo netop det der ofte sker i religion, som i politik, tingene bliver overfortolket.
For mig er historien lige ud af landevejen.

Anmeld

11. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
A&F skriver:

Tillad mig at jeg må udtrykke mine tanker omkring dine indlæg i denne debat. Jeg kan ikke lade være med at ryste på hovedet af dine udtalelser om islam . Jeg synes at du virker uvidende og er meget fordomsfuld. Hvis alle havde samme tankegang som dig, ville verden være trist. Dvs at når præster voldtager børn og når nonner bærer slør  så skal jeg hade kristendommen ? Puha, får helt ondt i maven over de ting du nævner. Jeg har selv valgt og mødt min dejlige mand ligesom mange andre muslimske kvinder selv har mødt deres mænd. Tvangsægteskab er forbudt, en kvinde skal være enig i ægteskab ellers er ægteskabet ugyldigt. Koranen pålægger kvinden at være tildækket i verset Al Nisah vil jeg mene det står i. Og det er på ingen måde undertrykkende for mig som kvinde at bære det. Min skønhed er kun til min mand og jeg har valgt at bære mit tærklæde og dække min krop af kærlighed og tillid til at Allah ved hvad der er bedst for mig som kvinde. Er det undertrykkende at andre mænd ikke må kigge på os med tørklæde? Føler mig dog undertrykt over at folk som dig vil have at tørklædet skal tages af. Du nævner drab på piger, lad mig minde dig om at profeten Muhammed(saw) blev meget vred og opfordrede de fædre, der dræbte deres døtre om at stoppe med det omgående. Selvom pigerne verden over blev set som en byrde, så havde fædrene ingen ret til at dræbe dem. Og hvad angår æresdrab. Islam arbejder ikke med æresdrab  , det er ikke tilladt at dræbe i islam medmindre der er krig. Og mænd og kvinder er lige hos Allah. Det kvinden ikke må, må manden heller ikke . Det er kulturen der skaber forvirring desværre. Pas på med dine udtalelser og uvidenhed ven, det er nemlig sådan at vi aldrig kommer videre. Skal man have en mening om noget, så undersøg emnet først, og derefter dan dig den mening du vil have. Racist eller ej, det er op til dig.                           Til TS. Jeg er ikke racist, det også forbudt i islam. Jeg tror på det bedste i  mennesket. 

godt skrevet, søde 

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

PT skriver:

Så fordi jeg er en muslim, der dyrker min religion, så er jeg undertrykt?

Ja undskyld mig, men sådan her reagerer jeg, når jeg hører sådanne udtalelser, der intet hold har i dem 

Hvem er det lige, der undertrykker mig? Min far som er kristen? Ja, det gør han.

Min mor, som også er kristen? Ja, det gør hun også.

Resten af min familie, som også er kristne, ja, de gør også.

Jeg er skilt (TO! gange), men aldrig er jeg i mine ægteskaber blevet undertrykt. Der har været meget andet galt, som ledte til skilsmisser, men undertrykkelse har INTET med islam at gøre.

Jeg er i dag enlig men udøver min religion og går også med hijab(tørklæde). Fortæl mig lige igen, hvem der tvinger mig til det? Jeg vil meget gerne vide det.

Ej hvor er det irreterende når folk føler sig truffede ! 

Mere har jeg ikke og sige. Læs hvad jeg skriver 

Anmeld

11. oktober 2012

SussieThyssen

PT skriver:

Der er religionsfrihed i Danmark ergo har vi lige så meget ret til at have en moske, som I har ret til at have en kirke.

Jeg forstår ikke, at det kan være sådan et stort problem. Det er et sted, hvor vi går hen til tilbedelse. Hvorfor skal det foregå derhjemme? Hvorfor skal man for at bo i Danmark være kristen? Og hvor mange her i Danmark er helt ærligt religiøse kristne og sætter deres ben i kirken udenfor jul, konfirmation, barnedåb og bryllup?

Jeg tror, hvad der skræmmer folk, er, at vi modsat størstedelen af de kristne i landet er religøse og dyrker vores religion - det er ikke "bare" en titel eller lejlighedsreligion men derimod vores identitet og hele vores levegrundlag

Sådan er det da også for mange andre religioner.
Katolikkerne har deres kirker og lever med deres religion, jøderne har synagoger osv osv.

Så ja, selvfølgelig skal muslimer have deres moskeer.
Igen denne indstilling, som så glimrende bliver beskrevet i bogen Animal farm. "Vi er alle lige, nogle er bare mere lige end andre!"

Anmeld

11. oktober 2012

isabellasmor

PT skriver:

Religionsfrihed, ja. Men det betyder ikke man kan forlange en moske, det betyder bare at man må tro på hvad man vil. 

Anmeld

11. oktober 2012

A&F

PT skriver:

godt skrevet, søde 

Taak ven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.