Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

dpb

Mor og meget mere skriver:

Dit indlæg provokerer mig. Jeg har absolut forståelse for, at man utilsigtet kan ende på KH, og at det ikke er en ønskesituation.

Men det ER da et dejligt land, der sikrer folk uden arbejde understøttelse - hvor i verden finder du bedre vilkår for arbejdsløse uden forsikring? Og arbejdsledige har hele tiden været et frit folk og ikke "fanger" - de har blot ikke både kunnet modtage KH som arbejdssøgende OG kunnet rejse ud af landet. 

Jeg har personligt ikke et problem med, at reglerne nu er ændret, men at kritisere systemet i et land med forhold, som størstedelen af verdens befolkning kun i deres vildeste fantasi kan drømme om, og opfatte det som fangelignende vilkår ikke at kunne rejse ud OG få KH, er helt ude af proportioner. 

Kan se vi er delvis enige

For ja det er et skønt land vi bor i, og det er dejligt at der er det sikkerhedsnet

Men som jeg ser det er den største problematik nok at der er forskellige kategorier som folk på kontanthjælp jo er indelt i...meget groft sagt "dem der kan arbejde" og "dem der er syge, men kan arbejde få timer med en flexbevilling" og så "dem der er for syge til at arbejde"... men som jeg ser det så burde alle have ret til ferie, uden at miste deres indtægtsgrundlag i den tid de holder ferie...
værst syntes jeg jo nok det er for alle dem som er fanget i systemet uden egentlig at ville det... for tro mig, at være syg og ikke kunne komme videre fordi kommunen bare trækker dig rundt i manegen er ikke sjovt... og oveni hatten får/fik man så at vide at man ikke var berretiget til de samme 5 ugers ferie (fred) som det arbejdende folk... selvom det du ønsker mest er at komme ud som flexjobber og være en del af arbejdsmarkedet igen, men ikke kan fordi kommunen ikke vil/kan/magter at give en et stempel på et papir så man har tilladelse til det

for vi snakker ikke nødvendigvis rejse ud af landet, for at tale ferie...min kæreste har ofte fået frasen fra sagsbehandlerne at han ikke har ret/krav på ferie når han er på kh!! temmelig latterlig regel når man har tre børn man jo egentlig gerne vil hygge sig med uden at bekymre sig om man nu bliver sendt ud i næste arbejdsprøvning i morgen...

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Ka+Ma=Be

Forkert citeret - sorry

Anmeld

18. september 2012

TNBC

Mor og meget mere skriver:

Ok - jeg blev stødt over din retorik, for DK er paradis sammenlignet med stort set resten af verden. 

Bornholmer-problematikken er selvfølgelig speciel, men vedrører dog kun et mindretal af befolkningen, som nok burde have lempeligere forhold. 

Det er da ligemeget. Og så var jeg forresten ikke den første der skrev det. Om være fanget, jeg svarede på det og gav en ret, så bliver lidt stødt overat du angriber mig

Anmeld

18. september 2012

Deaktiveret profil

morethanperfect skriver:

Holda op .. Hvor latterligt .. 

Det gir da slet ingen mening 

Nej det giver absolut ingen mening, men man kan jo ikke gøre noget ved det.. 

Men det er self også en god ting at kommunerne er så strikse, for at få os ud i en ny uddannelse, fordi der er så mange der misbruger systemet, så det frygter de at alle gør, så derfor bliver de nød til at være hårde ved folk.. 

Desværre, så hjælper de bare sjældent dem som har brug for det, istedet får folk som intet fejler lov til at sidde på deres flade røv. Det er forfærdeligt og en kæmpe fejl i samfundet!

Anmeld

18. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Tjaa... Don't know... Men jeg er da blevet nødt til at tage en HF nu her og så søge ind på læreseminaret bagefter.. Så må man se om det kommer til at gå

Er det klogt at tage en læreruddannelse nu? Hvad siger de "kloge" om udsigterne for jobs? Mit hjerte bløder for de mange, mange ledige lærere, som nærmest blev lovet job, da de påbegyndte uddannelsen. Jeg kender SÅ mange, som selv efter flere år må hutle sig igennem fra vikariat til ledighed til vikariat. 

Måske er det efterhånden sådan i alle brancher - jeg har bare aldrig oplevet så trøstesløse tilstande inden for mit fag som nu. 

Anmeld

18. september 2012

Lullaby

TeamRocket skriver:

Kh er en hjælp til de der ikke har job, jeg synes det er en fed ting at vi har dette sikkerhedsnet, jeg har selv haft benyttet mig af det kort tid inden jeg fik job. Men, hvis man på kh har råd til at spare op til en luksus ting som ferie jo er. Så bør den sættes ned, det er en overlevelseshjælp, ikke en løn. Ergo skal der være til mad, tøj og husleje osv men i mine øjne ikke til ferie, nye bryster, eller andet luksus. Staten skal da ikke betale for at folk kan ta deres unger med på udlandsferie. Og det er selvfølgelig generelt og groft sagt og ikke myntet på dig som privat person. Selfølgelig er der folk der er på kh fordi de ikke kan arbejde f.eks fordi de passer sygt barn i eget hjem eller har brækket ryggen osv osv og nej de skal vel ikke straffes. Men generelt skulle kh bare fungere som sikkerhedsnet til basal overlevelse og at have råd til at spare op til ferie, og lign, er lidt mere end bare at overleve. Hvorfor skal staten betale det? Det er vel en af de goder der skal motivere en til at finde job, økonomisk frihed og ret til ferie! Stavefejl får i gratis fra iphone ;-) og igen, det er ikke personligt ment d'damer.

Anmeld

18. september 2012

morethanperfect

Camillamuz skriver:

Nej det giver absolut ingen mening, men man kan jo ikke gøre noget ved det.. 

Men det er self også en god ting at kommunerne er så strikse, for at få os ud i en ny uddannelse, fordi der er så mange der misbruger systemet, så det frygter de at alle gør, så derfor bliver de nød til at være hårde ved folk.. 

Desværre, så hjælper de bare sjældent dem som har brug for det, istedet får folk som intet fejler lov til at sidde på deres flade røv. Det er forfærdeligt og en kæmpe fejl i samfundet!

Selvf. rigtigt nok

Men jeg tænkte hvis du mente man skulle på SU. for man kan jo ik bli ved at få SU

Anmeld

18. september 2012

Carina:-)

JS<3 skriver:

Sorry, men jeg må desværre give teamrocket ret.

jeg forstår at kontanthjælp er en nødvendighed i nogen tilfælde, men nøj hvor er der mange der læner sig op af det.

Fx. Er jeg igang med at studere (forsætter efter barsel) allerede i grundforløbet sad der unge mennesker på 18 og ikke ville den uddannelse, og valgte derfor at springe af fordi de havde mulighed for kontanthjælp, - den holder ikke i mine øjne. Skal vi andre studere og ha job ved siden af for at ha penge til ferie, mens andre får det "serveret" ? Hm

Jeg siger ikke at du er en af dem, og selvfølgelig skal du da også holde ferie, men at "få" penge til at rejse ud af landet, imens vi andre kæmper for at få råd til det. Det syntes jeg bestemt ikke er fair.

Ja jeg har også set bagsiden.

Er arbejdsgiver ,og har mere end engang hørt nej tak til job fordi det gav mere at være på kh frem for at arbejde 30 timer.

Jeg er så efterhånden blevet " dygtig" til at spotte dem allerede i deres ansøgning,og sortere dem fra så de ikke spilder min og deres egen tid.

Men det er da trist at vi har en gruppe personer ala dovne Robert,der ødelægger det for dem der kæmper for at komme ud af systemmet.

For dem hører vi jo ikke om .

Så ærligt -det bdste for samfundet ville være at det var så surt som muligt at være på overførelses indkomst,sådan at alle hellere ville arbejde.

Men det ville så bare igen gå ud over dem der ikke kan....

Anmeld

18. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
dpb skriver:

For ja det er et skønt land vi bor i, og det er dejligt at der er det sikkerhedsnet

Men som jeg ser det er den største problematik nok at der er forskellige kategorier som folk på kontanthjælp jo er indelt i...meget groft sagt "dem der kan arbejde" og "dem der er syge, men kan arbejde få timer med en flexbevilling" og så "dem der er for syge til at arbejde"... men som jeg ser det så burde alle have ret til ferie, uden at miste deres indtægtsgrundlag i den tid de holder ferie...
værst syntes jeg jo nok det er for alle dem som er fanget i systemet uden egentlig at ville det... for tro mig, at være syg og ikke kunne komme videre fordi kommunen bare trækker dig rundt i manegen er ikke sjovt... og oveni hatten får/fik man så at vide at man ikke var berretiget til de samme 5 ugers ferie (fred) som det arbejdende folk... selvom det du ønsker mest er at komme ud som flexjobber og være en del af arbejdsmarkedet igen, men ikke kan fordi kommunen ikke vil/kan/magter at give en et stempel på et papir så man har tilladelse til det

for vi snakker ikke nødvendigvis rejse ud af landet, for at tale ferie...min kæreste har ofte fået frasen fra sagsbehandlerne at han ikke har ret/krav på ferie når han er på kh!! temmelig latterlig regel når man har tre børn man jo egentlig gerne vil hygge sig med uden at bekymre sig om man nu bliver sendt ud i næste arbejdsprøvning i morgen...

Qnuz

Ethvert menneske har sin personlige historie, og jeg tror bestemt ikke, at ret mange drømmer om et liv på KH. Især i disse år er det en reel fare at havne uden for arbejdsmarkedet, og jeg er helt med på, at "Dovne Robert" tilhører en minoritetsgruppe. Jeg ville bestemt ikke bytte med en KH-modtager. 

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Qnuz

Jeg kunne ikke have sagt det bedre ind dig.

Jeg har siden 2001 ville i flexjob og holder stadig ved af det er det jeg vil og ikke kontanthjælp eller en pension.

så endelig efter alle de år her håber jeg det lykkes med 33 sagsbehandler over 3 kommunen dog over de 15 år her til nov.

Henriette som ikke gider være på kontanthjælp om reglerne er lave om eller ej men  ville ud og lave lidt om det så kun er 16-20 eller 25 timer om ugen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.