JS<3 skriver:
Sorry, men jeg må desværre give teamrocket ret.
jeg forstår at kontanthjælp er en nødvendighed i nogen tilfælde, men nøj hvor er der mange der læner sig op af det.
Fx. Er jeg igang med at studere (forsætter efter barsel) allerede i grundforløbet sad der unge mennesker på 18 og ikke ville den uddannelse, og valgte derfor at springe af fordi de havde mulighed for kontanthjælp, - den holder ikke i mine øjne. Skal vi andre studere og ha job ved siden af for at ha penge til ferie, mens andre får det "serveret" ? Hm
Jeg siger ikke at du er en af dem, og selvfølgelig skal du da også holde ferie, men at "få" penge til at rejse ud af landet, imens vi andre kæmper for at få råd til det. Det syntes jeg bestemt ikke er fair.

Ja jeg har også set bagsiden.
Er arbejdsgiver ,og har mere end engang hørt nej tak til job fordi det gav mere at være på kh frem for at arbejde 30 timer.
Jeg er så efterhånden blevet " dygtig" til at spotte dem allerede i deres ansøgning,og sortere dem fra så de ikke spilder min og deres egen tid.
Men det er da trist at vi har en gruppe personer ala dovne Robert,der ødelægger det for dem der kæmper for at komme ud af systemmet.
For dem hører vi jo ikke om .
Så ærligt -det bdste for samfundet ville være at det var så surt som muligt at være på overførelses indkomst,sådan at alle hellere ville arbejde.
Men det ville så bare igen gå ud over dem der ikke kan....
Anmeld