Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

TeamRocket

Muhmi skriver:

Skal hun virkelig være fange i sit eget land fordi hun er i den uheldige situation at hun ikke har et arbejde?

Helt ærligt, JER der aldrig har prøvet at være på kontanthjælp eller sidder med et dejligt job hvor i føler jer sikre på at i kan blive der i mange år endnu... I aner ærlig talt ikke en skid om hvor fanget man i forvejen føler sig som kontanthjælpsmodtager! Man bliver tjekket i hoved og røv hele tiden, man skal tjekke sig ind hver dag, melde sig aktiv hver uge og man skal hele tiden kunne give dokumentation på hvor man har været og hvorfor man har været... DET fatter i bare slet ikke,!

Og netop DERFOR er det fuldstændig uretfærdigt at i skal sidde på jeres høje stol og synes i har ret til både ditten og datten, mens det er for dårligt at man på kontanthjælp SPARER sine penge op til en ferie......

Hun skal da ikke være fange, jeg er ikke sadist. Men hun er ung, ufaglært, hun kan da ta sig en uddannelse det gør jeg da? Og det er pisse svært at få råd til ferie på su, men det er ikke pointen for vi nyder bare dk indtil vi har lidt flere penge. Men kh er jo en hjælp til overlevelse når man står uden job, du behøver ikke have råd til udlandsferie for at overleve. Og når man vælger kh frem for uddannelse- jamen så er man jo netop en af dem der sylter systemet. En ting er at have uddannelse og ikke kunne finde job, men at vælge udd fra for at være på kh, og så kræve sin ret til rejser osv? Den er da ikke for go :-S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Muhmi

Carina:-) skriver:

Men jeg har tilgengæld utallige eksempler på folk der bliver væk fra samtaler,eller sender sms 10 min før de skal møde på job,om at de ikke kan alligevel fordi bla bla bla (indsæt selv undskyldning)

Så hvis de virkelig bliver tjekket så meget,så undrer det mig at de tør sige nej tak til job på f.eks 30 timer.

Det har desværre også haft den konsekvens ,at jeg nu bare trykker "slet" når jeg modtager en ansøgning hvor personen selv skriver de har været på overførelsesindkomst i lang tid,fordi jeg har så dårlige erfaringer.

Og det er ærgeligt for alle dem der gerne vil have et job,at de alle bliver valgt fra .

Det gør du vel ikke??

Så fordi man har været så uheldig at man efter endt uddannelse er havnet på kontanthjælp og ikke har kunnet finde et arbejde, så skal man bare slettes i dit system!!?

Så er det jo NETOP at folk ikke kommer i arbejde... De får jo absolut ingen chance pga. af folk som dig??!!

Du kan jo ikke se om det er én der faktisk har afleveret det de skal til tiden, har meldt sig ind hver dag, som man skal og ellers fulgt reglerne til punkt og prikke??

JA, jeg giver dig ret i at der bliver givet for mange chancer når man er på kontanthjælp, men dem der faktisk gør det de bliver bedt om skal vel ikke straffes på den måde som du gør???

Anmeld

18. september 2012

Meliora

H+S Skjolgborg. skriver:

Jeg var lige til møde i går med min jobleder og reglerne om af rejse til udlande er nu lave om + man har ret til af rejse i sin ferie uden af bleve trukke + man har ret til 5 ugers ferie.Lækkert nu er jeg så nok bare ude af kontanthjælpsreglerne den 16 nov efter 15 år uden de har viste ud eller ind og skulle jo på pension sidste år men takke selv nej tak hihihi.

Nåå men nu starte i praktik på mandag i 8 uger og fri hved fredag

når de uger så er gpået kommer jeg måske på flexjob håber jeg.....

Nåå ville bare lige skrive de nye regle jeg fik fortalt i går.

Mvh

Henriette

Hvis man er på kontanthjælp har man vel ikke råd til at tage på ferie? Plus at man jo alligevel har fri hele tiden, så det er jo ikke fridage man trænger til.. 

Og undskyld jeg spørger, men hvordan i alverden er det lykkedes dig at få kontanthjælp i 15 år? Overvejet et job i stedet? 

Anmeld

18. september 2012

Meliora

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

enig:-)

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

Mor og meget mere skriver:

Jep, måske er der en god grund - men jeg bliver sgu ærgerlig, når jeg støder på unge, der ikke tager imod muligheden for uddannelse som den gave, det vitterligt er. 

Er fuldstændig enig... Man skal ikke snøle eller føle man har ret til kh fordi man er doven eller ikke vil studere ingen tvivl om det...

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

Meliora skriver:

Hvis man er på kontanthjælp har man vel ikke råd til at tage på ferie? Plus at man jo alligevel har fri hele tiden, så det er jo ikke fridage man trænger til.. 

Og undskyld jeg spørger, men hvordan i alverden er det lykkedes dig at få kontanthjælp i 15 år? Overvejet et job i stedet? 

Man har da ikke fri hele tiden?  Hvor har du hørt det henne?

Anmeld

18. september 2012

Meliora

Bøllen skriver:

Har selv gået sygemeldt i 1,5 år så kender alt til systemet. Gud hvor jeg hader sådan en kommentar.

Hvorfor i alverden skulle vi som familie ikke have lov til at rejse eller holde ferie sammen bare fordi jeg er syg.

Mine børn er ski ramt nok i hverdagen men en mor der er syg.

Heldigvis fik jeg lov, at holde ferie med min familie i år ( i udlandet ) men kender flere som er blevet nægtet ferie

Bliver så GAL

Nu er det jo noget HELT andet at være på sygedagpenge, og der må man jo gerne rejse på ferie. Men når man er på kontanthjælp er det fordi man ikke kan forsørge sig selv, og har brug for vores andres skattepenge til det, og der synes jeg så ikke det er ok at man siger "well, jeg kan ikke klare mig selv, men ferie det skal jeg da nok finde penge til". Hvis man har råd til det får man for mange penge af staten!

Anmeld

18. september 2012

TNBC

Mor og meget mere skriver:

Sygdom er jo en ganske anden sag - men hende, jeg svarede, beklagede sig over, at der ikke er jobs til en ung ufaglært, og det kan vel ikke være nogen overraskelse? 

Sandt nok. Men hvis hun vil bruge sine penge på rejser og ikke få en uddannelse er det jo i det hee taget hendes problem og der vil bide hende så meget i r....senere. Jeg ved at jeg gør hvad jeg kan, men det er måske ikke altid nok, men jeg prøver. Der er også mange der laver hvad jeg vil, men har gode erfaringer med og det hjælper

Anmeld

18. september 2012

Meliora

Muhmi skriver:

Man har da ikke fri hele tiden?  Hvor har du hørt det henne?

ja man går sgu da ikke på arbejde = fri for arbejde

Anmeld

18. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Meliora skriver:

bare lige en rettelse.. det er de færste der har fri... de fleste bliver ret hurtigt sendt ud i aktivering...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.