Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.125 visninger
317 svar
3 synes godt om
18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Jeg var lige til møde i går med min jobleder og reglerne om af rejse til udlande er nu lave om + man har ret til af rejse i sin ferie uden af bleve trukke + man har ret til 5 ugers ferie.Lækkert nu er jeg så nok bare ude af kontanthjælpsreglerne den 16 nov efter 15 år uden de har viste ud eller ind og skulle jo på pension sidste år men takke selv nej tak hihihi.

Nåå men nu starte i praktik på mandag i 8 uger og fri hved fredag

når de uger så er gpået kommer jeg måske på flexjob håber jeg.....

Nåå ville bare lige skrive de nye regle jeg fik fortalt i går.

Mvh

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

TeamRocket

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

Anmeld

18. september 2012

bøllen

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

Ej undskyld hvad filan er det da for en kommentar  

Hvorfor ialverden skal man ikke have love til at holde ferie i udlandet fordi man er på kontant hjælp ??

Bliver godt nok HARM over din kommentar . Kors man - folk vælger jo ikke lige frem frivillig at komme på kontant hjælp. Det skal man da ikke straffes for.

Syntes vores system er SYGT , bare fordi man er på kontant hjælp eller sygemeldt er man ikke berettigt til ferie - eller rejse til udlandet

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

TeamRocket skriver:

Jeg syntes det er fint  nok om man arbejde eller ej har da ikke nået med sagen af gør-Alle har da ret til ferie ind og udland. Især når man ligesom har 4 unger og den ene køre tæt gokart ind og udland og man ikke må tag med pga disse regler f.eks eller andet med sine børn det er jo om af spar op for alle jo om man få alm løn eller ej.Mange er jo også ud i nået igennem kommunen så syntes det er fint nok man har ret til dette nu.

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Hvorfor ialverden skal man ikke have love til at holde ferie i udlandet fordi man er på kontant hjælp ??

Bliver godt nok HARM over din kommentar . Kors man - folk vælger jo ikke lige frem frivillig at komme på kontant hjælp. Det skal man da ikke straffes for.

Syntes vores system er SYGT , bare fordi man er på kontant hjælp eller sygemeldt er man ikke berettigt til ferie - eller rejse til udlandet

Så er vi sgu to jeg er syg og får aldrig et alm job er heldig hvis jeg kan klar 20-25 timer er pt på 16. 

Så jeg syntes derfor det er fedt de har lave det om nu.Dog kan jeg være heldig af komme på flexjob eller rev nu her om ca 8-12 uger hvor reglerne er som en der arbejde.

Anmeld

18. september 2012

TR

TeamRocket skriver:

Nogle har også råd til , at få lavet bryster .. Selvom de er på kontant hjælp .. 

Anmeld

18. september 2012

jydeinden

TeamRocket skriver:

nu kunne det jo være at man havde familie eller noget som gerne ville betale for ens rejse?

altså hvis mine forældre feks besluttede at de gerne ville give min bror og jeg en ferie, så ville jeg da finde det ret nedern at jeg skulle betale af min kh for at må, bare fordi jeg er så uheldig at være sygemeldt på kontant hjælp. "tillykke du har en sygdom som gør at du ikke er i stand til at arbejde, du får minimum i kh, og nårh ja forøvrigt hvis det er rigtigt må du faktisk ikke forlade din egen by uden at skulle meddele din sagsbehandler om dette, OG du kan risikerer at blive trukket i den tid du er væk" jeg ved ikke hvor fair jeg synes det er. der er jo heller ingen der trækker en på su for at tage på ferie i en uge hvis det er på universitet du går.

Anmeld

18. september 2012

Laulund87

Bøllen skriver:

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

nu kunne det jo være at man havde familie eller noget som gerne ville betale for ens rejse?

altså hvis mine forældre feks besluttede at de gerne ville give min bror og jeg en ferie, så ville jeg da finde det ret nedern at jeg skulle betale af min kh for at må, bare fordi jeg er så uheldig at være sygemeldt på kontant hjælp. "tillykke du har en sygdom som gør at du ikke er i stand til at arbejde, du får minimum i kh, og nårh ja forøvrigt hvis det er rigtigt må du faktisk ikke forlade din egen by uden at skulle meddele din sagsbehandler om dette, OG du kan risikerer at blive trukket i den tid du er væk" jeg ved ikke hvor fair jeg synes det er. der er jo heller ingen der trækker en på su for at tage på ferie i en uge hvis det er på universitet du går.

nemlig her er rejsen nedlig igennem min bonus søn,s gokart....

det med ud af byen må du godt nu og før måtte du godt i din ferie osv.

Anmeld

18. september 2012

jydeinden

H+S Skjolgborg. skriver:

nemlig her er rejsen nedlig igennem min bonus søn,s gokart....

jeg er personligt så træt af at blive holdt som fange i et fængsel, og så oven i købet skulle dømmes for det. jeg har hørt gud ved hvor mange kommentare som om at man selv vælger at ens ryg skal gøre ondt bare du går en tur, eller man nærmest konstant skal have smerter i ens skulder " jamen du kunne også bare..." øhh nej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.