Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Ina33

Mortil2tiloktober skriver:

Når man er på dimitentsats så snakker vi fra a kassen ikke ??
Jeg spøger af nysgerrighed hvad du mener med du os ønsker det bliver en mulighed for dem
??

Det gør jeg fordi jeg selv er på den sats hos a kasse , altså jeg er ny udlært .. bare så vi er helt enige hvad vi snakker om

Håber du vil svare .

Kram

dimittendsats udbetales af A-kassen, ja. Dimittendsats er det man får som nyuddannet. Reglerne er blevet således at man ikke længere har ret til at holde ferie når man er på dimittendsats.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

dpb

Bassemor<3 skriver:

jeg er FULSTÆNDIG enig med dig !! det kan sgu godt være at man som jobber for udbetalt 20000 i feriepenge, men det er sgu også til at betale alle de feste udgifter i de 5 uger om året der er ferie, og hvad er der så lige tilbage til at holde ferie for ?!

Jeg er SÅ uforstående overfor at det er økonomisk bedre at være på kontanthjælp end på su hvor man faktisk tager en udd. . .

Feriepenge er jo at sidestille med løn.... altså feriepenge=løn mens du slapper af og ikke skal arbejde. Det optjener du jo så ret til 5 uger af...så som ansat kan du altså slappe af derhjemme i 5 uger og stadig bibeholde din indtægt....

Før disse regler for kontanthjælpen blev ændret ville en på kontanthjælp altså stå uden indtægt i de selv samme 5 uger, hvis de ønskede at "blive hjemme og slappe af"og få en pause fra "hverdagen"... og dermed ville de altså ikke have noget de kunne betale de faste udgifter med!!
Det handler altså ikke en pind om hvorvidt de vil kunne tage udenlands eller om du campere i svigerforældrenes baghave i en anden by, for det er i princippet sagen komplet irrelevant det er simpelthen retten til at bibeholde sit indkomstgrundlag, mens man afholder sin ferie

ang. det med SU versus kontanthjælp... tjae, der kan jeg kun være delvis enig, men jeg er også en af dem der har valgt SU fremfor at ryge på kontanthjælp efter årsskiftet

Qnuz

Anmeld

18. september 2012

TNBC

Frk. Himmelblå skriver:

JJeg fatter hat af den her debat.

Så jeg spørger lige:

Går de nye regler ikke bare ud på, at man nu har ret til at forlade landet, når man afholder sin ferie? 

Er ferien ikke 5 uger årligt,  - ligesom i alle andre danske job?

Er der seriøst folk her på siden, der får ondt i numsen over, at en KH-modtager nu må køre til Malmø i sin juleferie uden at bryde loven?

Og til dem der skriver noget i retning af "Jeg arbejder/er på su/er på bla bla, og jeg har KUN råd til det og det" - Jamen, så må opfordringen da klart lyde: Lav om på jeres situation, så I kommer til at tjene noget mere! (Eller er det kun KH-modtagere, vi må prygle?)

Jeg må undres...

Ja der er nognen der brokker sig og siger at vi selv skal betale det og at hvis vi kan rejse får vi for mange penge.
For når man er på kh skal man bare ikke lave andet end at søge arbejde. Så jeg må ikke tage hjem og besøge familien, for jeg skal igennem "udlandet"

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg fatter hat af den her debat.

Så jeg spørger lige:

Går de nye regler ikke bare ud på, at man nu har ret til at forlade landet, når man afholder sin ferie? 

Er ferien ikke 5 uger årligt,  - ligesom i alle andre danske job?

Er der seriøst folk her på siden, der får ondt i numsen over, at en KH-modtager nu må køre til Malmø i sin juleferie uden at bryde loven?

Og til dem der skriver noget i retning af "Jeg arbejder/er på su/er på bla bla, og jeg har KUN råd til det og det" - Jamen, så må opfordringen da klart lyde: Lav om på jeres situation, så I kommer til at tjene noget mere! (Eller er det kun KH-modtagere, vi må prygle?)

Jeg må undres...

Jo du har fatte mit indlæg.

Anmeld

18. september 2012

mortilnoahogmelina

Ina33 skriver:

dimittendsats udbetales af A-kassen, ja. Dimittendsats er det man får som nyuddannet. Reglerne er blevet således at man ikke længere har ret til at holde ferie når man er på dimittendsats.

Okay tusind tak for svar . Der kan man bare se . Det anede jeg ikke . hmm så spøger jeg lige om noget du måske ikke ved .

Men hvad så hvis man har ferie penge til gode fra den virksomhed man er udlært i ?? Går de tabt eller ??

Anmeld

18. september 2012

Ina33

Mortil2tiloktober skriver:

Okay tusind tak for svar . Der kan man bare se . Det anede jeg ikke . hmm så spøger jeg lige om noget du måske ikke ved .

Men hvad så hvis man har ferie penge til gode fra den virksomhed man er udlært i ?? Går de tabt eller ??

Nej, så kan du holde ferie, og bruge dem, men så får du selvfølgelig ikke penge udbetalt fra A-kassen.

Anmeld

18. september 2012

.....

Bøllen skriver:

Uanset hvilket situation jeg/vi har stået i ( 7-9-13 ) har vi altid formodet at spare penge sammen. Dog ikke på kontant hjælp, men vi er bare nogle der kan spare sammen . Hvorfor skulle vi så straffes ??

Eller dem der får en ferie betalt af svigerfar der holder 60 års fødselsdag i udlandet ??

Det er det jeg siger . Man skal ikke straffes hvis man er god til at spare op eller får en rejse som en gave

Anmeld

18. september 2012

Frk. Himmelblå

H+S Skjolgborg. skriver:

Jo du har fatte mit indlæg.

OK, blev sgu helt i tvivl.

Det lød jo nærmest som om, at de nye regler indbefattede 5 ugers luksus-cruise med michelin- all inclusive.

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Frk. Himmelblå skriver:

OK, blev sgu helt i tvivl.

Det lød jo nærmest som om, at de nye regler indbefattede 5 ugers luksus-cruise med michelin- all inclusive.

hahahahahahahahahahahaha

nej dog ikke.

Anmeld

18. september 2012

TNBC

Mor og meget mere skriver:

Dit indlæg provokerer mig. Jeg har absolut forståelse for, at man utilsigtet kan ende på KH, og at det ikke er en ønskesituation.

Men det ER da et dejligt land, der sikrer folk uden arbejde understøttelse - hvor i verden finder du bedre vilkår for arbejdsløse uden forsikring? Og arbejdsledige har hele tiden været et frit folk og ikke "fanger" - de har blot ikke både kunnet modtage KH som arbejdssøgende OG kunnet rejse ud af landet. 

Jeg har personligt ikke et problem med, at reglerne nu er ændret, men at kritisere systemet i et land med forhold, som størstedelen af verdens befolkning kun i deres vildeste fantasi kan drømme om, og opfatte det som fangelignende vilkår ikke at kunne rejse ud OG få KH, er helt ude af proportioner. 

Jeg kritisere at jeg ikke måtte rejse væk FRA bornholm bare en enkel dag fordi jeg sku over Sverige som er udland. Der ef sku da holde folk fangt.
Jeg vdd at vi var et Super land med mange, jeg har boet i udlandet. Så jeg ved at vi haf det alt for godt og jeg klager ikke over systemet men den lille åndsvag regel med at rejse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.