Bassemor<3 skriver:
jeg er FULSTÆNDIG enig med dig !! det kan sgu godt være at man som jobber for udbetalt 20000 i feriepenge, men det er sgu også til at betale alle de feste udgifter i de 5 uger om året der er ferie, og hvad er der så lige tilbage til at holde ferie for ?!
Jeg er SÅ uforstående overfor at det er økonomisk bedre at være på kontanthjælp end på su hvor man faktisk tager en udd. . .
Feriepenge er jo at sidestille med løn.... altså feriepenge=løn mens du slapper af og ikke skal arbejde. Det optjener du jo så ret til 5 uger af...så som ansat kan du altså slappe af derhjemme i 5 uger og stadig bibeholde din indtægt....
Før disse regler for kontanthjælpen blev ændret ville en på kontanthjælp altså stå uden indtægt i de selv samme 5 uger, hvis de ønskede at "blive hjemme og slappe af"og få en pause fra "hverdagen"... og dermed ville de altså ikke have noget de kunne betale de faste udgifter med!!
Det handler altså ikke en pind om hvorvidt de vil kunne tage udenlands eller om du campere i svigerforældrenes baghave i en anden by, for det er i princippet sagen komplet irrelevant
det er simpelthen retten til at bibeholde sit indkomstgrundlag, mens man afholder sin ferie
ang. det med SU versus kontanthjælp... tjae, der kan jeg kun være delvis enig, men jeg er også en af dem der har valgt SU fremfor at ryge på kontanthjælp efter årsskiftet
Qnuz
Anmeld